Nestašica sredstva za pročišćavanje dizela AdBlue mogla bi izazvati ozbiljna kašnjenja u nabavnim lancima, upozorio je njemački ministar prometa Andreas Scheuer, naznačivši moguće nove probleme u ionako otežanoj opskrbi.
Moderni kamioni i autobusi ne mogu voziti bez AdBluea, tekućine koja smanjuje emisiju štetnih dušikovih oksida iz dizelskih motora.
Nestašica je posljedica odluke proizvođača jednog od ključnih sastojaka, uree, da smanje a mjestimično i obustave proizvodnju zbog naglog poskupljenja prirodnog plina.
“Pomno pratimo situaciju i vrlo ozbiljno shvaćamo upozorenja logističkih firmi. Glavni prioritet mora biti održavanje naših opskrbnih lanaca”, rekao je Scheuer za poslovne novine Handelsblatt.
Scheuer je trenutno tehnički ministar, u očekivanju formiranja nove vladajuće koalicije, nakon septembarskih izbora, a podržao je prijedlog industrijskih udruga o sastanku u ministarstvu ekonomije kako bi se pronašlo rješenje.
“Međunarodni transportni lanci još su uvijek jako prenapregnuti zbog pandemije. Jednostavno si ne možemo priuštiti gašenje pojedinih segmenata cestovnog prijevoza zbog nestašice sirovina”, rekao je ministar.
Problem izaziva zabrinutost od sredine oktobra, kada je Njemačka udruga za teretni transport (BGL) upozorila na posljedice odluke nekoliko proizvođača Adbluea o djelomičnom smanjenju odnosno gašenju proizvodnje.
To će uticati na 90 posto kamionskog prometa u Njemačkoj, koji ovisi o AdBlueu, poručilo je udruženje.