>30 prodavnica
>200 radnika
>4.000 artikala
PROMET 86,22 miliona KM
EBIT 16,82 miliona KM
Prije petnaest godina JYSK je otvorio svoja vrata i kupcima u Bosni i Hercegovini, donoseći originalan skandinavski koncept uređenja doma, koji se ubrzo udomaćio među bosanskohercegovačkim građanima i postao neizostavan dio njihove svakodnevice.
Kontinuiranim rastom u svim poslovnim segmentima, kompanija je iz godine u godinu utvrđivala poziciju jednog od tržišnih lidera, s koje cilja realizaciju brojnih ambicioznih razvojnih planova za naredne godine, o čemu za Business Magazine govori Zlatan Bajić, Retail manager i član Uprave JYSK BiH.
BM: Kako ocjenjujete razvoj JYSK-a u Bosni i Hercegovini tokom proteklih 15 godina – kakva je tržišna pozicija kompanije u odnosu na zacrtane ciljeve?

BAJIĆ: Od otvaranja naše prve prodavnice u Sarajevu – 2010. godine, do danas smo izgradili stabilnu maloprodajnu mrežu, prepoznatljiv brend i snažan tim.
Naše tržišno prisustvo u potpunosti prati, a u pojedinim segmentima i premašuje, inicijalno postavljene ciljeve, tako da s ponosom mogu reći da se JYSK danas nalazi na samom vrhu vodećih maloprodajnih lanaca za opremanje doma u BiH, ali i kao atraktivan poslodavac.
Da radimo dobar posao, uz lokalno priznanje – Najbolji poslodavac, potvrđuje i to što je JYSK već treću godinu zaredom uvršten na Forbesovu listu najboljih svjetskih poslodavaca, a u septembru 2024. nas je i magazin Time proglasio jednom od najboljih svjetskih kompanija.
BM: Kako ta pozicija izgleda u brojkama – broj prodavnica, zaposlenih, prihodi, profit? Gdje vidite prostor za ekspanziju?
BAJIĆ: Danas u Bosni i Hercegovini poslujemo s više od 30 prodavnica i zapošljavamo preko 200 kolega širom zemlje.
Naš asortiman broji više od 4.000 artikala, a godišnji promet od 86,22 miliona KM povećan je u odnosu na prethodnu financijsku godinu za osam posto, što pokazuje stabilan rast.
Napomenuo bih da osim rasta prometa bilježimo i rast EBIT-a (zarada prije kamata i poreza) za 8,4 posto, dosegnuvši 16,82 miliona KM.
JYSK se danas nalazi na samom vrhu vodećih maloprodajnih lanaca za opremanje doma u BiH, ali i kao atraktivan poslodavac
U narednom periodu planiramo širenje u srednjim i manjim gradovima, kao i daljnje ulaganje u preuređenje postojećih prodavnica, kako bi našim kupcima osigurali još inspirativnije i ugodnije iskustvo kupovine. Također, nastavljamo sa snažnim razvojem online prodaje kao i širenje našeg potencijala – B2B odjela.
BM: Koji su glavni faktori rasta JYSK-a u BiH i šta su bili najveći izazovi?
BAJIĆ: Uspjeh JYSK-a u BiH rezultat je kombinacije više faktora – konkurentnih cijena, kontinuiranog ulaganja u unapređenje kvalitete proizvoda koje nudimo, širokog asortimana, prepoznatljivog skandinavskog dizajna, efikasne logistike te, najvažnije, posvećenog i motivisanog tima.
Kontinuirano ulažemo u naše ljude, što potvrđuje i nedavna investicija u plate veća od 830.000 KM, što je u prosjeku povećanje od 23 posto, kao i razni programi nagrađivanja zaposlenih.
S druge strane, među najvećim izazovima izdvojio bih fluktuacije na tržištu rada, inflatorne pritiske i barijere u lancima snabdijevanja. No, zahvaljujući fleksibilnosti i podršci unutar grupacije, uspješno se suočavamo s njima i pronalazimo rješenja.
BM: Koji su najveći izazovi za maloprodajni sektor u BiH i kako se JYSK nosi s njima?
BAJIĆ: Maloprodaja se u BiH, kao i u regiji, suočava s izazovima poput nedostatka kvalifikovane radne snage, inflacije i rastućih troškova poslovanja.
U JYSK-u smo fokusirani na konkretna rješenja – nudimo konkurentne uslove rada, kontinuirano ulažemo u edukaciju zaposlenih i optimizujemo interne procese.
Vjerujemo da zadovoljan zaposlenik znači zadovoljan kupac i to je temelj našeg uspjeha.
BM: Koliko je bilo teško zadržati skandinavske standarde u lokalnim tržišnim uslovima?
BAJIĆ: Održavanje skandinavskih standarda jeste ponekad izazovno, ali uz dobru internu organizaciju, jasan sistem vrijednosti i jaku podršku iz centrale, uspjeli smo u tome.
Kroz redovne edukacije, centralnu podršku i jasne procedure, osiguravamo da živimo u skladu s našom strategijom te da naši kupci u BiH imaju jednako kvalitetno iskustvo kao i u bilo kojoj drugoj državi gdje JYSK posluje.
Nastavljamo s ekspanzijom, preuređivanjem postojećih prodavnica, ulaganjem u zaposlene i digitalizacijom, uz stalno unapređenje ponude, korisničkog iskustva i inkluzivnog radnog okruženja
BM: Kako JYSK prilagođava ponudu lokalnim potrošačima?
BAJIĆ: Naš osnovni asortiman je globalno usklađen, ali određene grupe proizvoda, obzirom na sezonalnost, prilagođavamo lokalnim potrebama. Te prilagodbe radimo na osnovu analize kupovnih navika i povratnih informacija s terena, kako bismo našu ponudu učinili što relevantnijom za tržište Bosne i Hercegovine.
BM: Primjećujete li promjene u navikama i budžetima potrošača u BiH?
BAJIĆ: Da, evidentne su promjene u stilu i preferencijama kupaca.
Sve više se traže proizvodi koji kombinuju dizajn, funkcionalnost i povoljnu cijenu. Potrošači su informisaniji, pažljivije planiraju kupovine, a sve češće biraju proizvode s održivijim karakteristikama.
Upravo zbog toga nastojimo ponuditi optimalan balans cijene, kvaliteta i dizajna.

BM: Kakvi su trendovi u odnosu online i fizičke prodaje?
BAJIĆ: Online prodaja u BiH bilježi konstantan rast, posebno među mlađim generacijama. Ipak, fizičke prodavnice i dalje imaju ključnu ulogu.
Naš fokus je na povezivanju ta dva svijeta kroz omnichannel pristup – Click & Collect mogućnost online rezervacije proizvoda i preuzimanja u željenoj prodavnici već u roku od 30 minuta, po čemu smo jedinstveni, ili primjerice OOPUS opciju naručivanja online proizvoda i njihovog besplatnog preuzimanja u odabranoj prodavnici.
BM: Koja je osnovna vizija JYSK-a za BiH u narednom periodu?
BAJIĆ: Naša vizija je da ostanemo prvi izbor kupaca kad su u pitanju proizvodi za dom – uz stalno unapređenje ponude, korisničkog iskustva i inkluzivnog radnog okruženja. Nastavljamo s ekspanzijom, preuređivanjem postojećih prodavnica, ulaganjem u zaposlene i digitalizacijom, a optimizam za budućnost crpimo iz povjerenja kupaca i snage našeg tima.
BM: Koju ulogu ima održivost u JYSK-ovoj strategiji?
BAJIĆ: U JYSK-u vjerujemo da održivost treba biti dostupna svima. Ona je ključni dio naše posvećenosti našim kupcima, zaposlenicima te planetu i želimo ju učiniti dostupnom i pristupačnom.
Kontinuirano ulažemo u naše ljude, što potvrđuje i nedavna investicija u plate veća od 830.000 KM, što je u prosjeku povećanje od 23 posto
Održivost je sastavni dio našeg poslovanja – od ponude certificiranih proizvoda poput onih koji nose FSC® ili STANDARD 100 by OEKO-TEX® certifikate, do recikliranih i ekološki prihvatljivijih rješenja po pitanju ambalaže te energetski efikasnih objekata.
Do 2032. godine planiramo smanjiti emisije u vlastitim operacijama za 50,4 posto te osigurati da 72,5 posto dobavljača postavi svoje ciljeve i dobije odobrenje za njih od Science Based Targets inicijative do kraja 2028. finansijske godine.
Sve globalne politike održivosti JYSK-a primjenjuju se i u BiH, uz dodatnu edukaciju zaposlenih i transparentnu komunikaciju prema našim kupcima.











