Mesna industrija Ovako, koja djeluje u okviru grupacije Akova, lider je na bh. tržištu u oblasti mesne industrije. Konstantnim ulaganjem u proizvodne procese i širenjem asortimana proizvoda, Akova dugi niz godina zadovoljava potrebe svojih vjernih potrošača kako u Bosni i Hercegovini tako i u zemljama regiona, donoseći na stolove proizvode vrhunske kvalitete i savršenog okusa. O putu do uspjeha, usponima i padovima koji su ga pratili, za Business magazine govori Emina Džafić, kreativna direktorica Akova Grupacije.

Emina Džafić, kreativna direktorica Akova Grupacije

Priča počinje osamdesetih godina prošlog stoljeća, kada je iz porodične tradicije, generacijskog iskustva u proizvodnji mesa i mesnih prerađevina i poduzetničkog duha porodice Džafić, osnovano niz fastfood radnji u Sarajevu pod nazivom Akova. Društvene reforme početkom devedesetih godina stvaraju okvir za organiziranje kompanije i transformaciju zanatske u industrijsku proizvodnju. Isključivo vlastitim ulaganjima, u proljeće 1992. godine izgrađena je i opremljena fabrika za preradu mesa na lokaciji Bojnik, kapaciteta deset tona dnevno. Međutim, zbog ratnih dešavanja, kompanija je prestala sa radom, a kompletna imovina je opljačkana i uništena. Zahvaljujući upornosti osnivača, kompanija počinje djelovati na izmještenoj lokaciji u Ljubljani, a osnovna djelatnost u to vrijeme bila je isporuka prehrambenih proizvoda u BiH.

Tokom 1994. godine obnavlja se rad u prijeratnom sjedištu u Sarajevu, a Akova kao izvorno proizvodno orijentirana kompanija, kreira vlastiti brend pod nazivom Ovako, koji podrazumijeva planski razvoj proizvodnje i prerade mesa i mesnih prerađevina. Kao prva privatna kompanija u BiH, Akova dobija od međunarodnih finansijskih organizacija koje su prepoznale perspektivnost projekta komercijalni kredit za izgradnju fabrike za preradu mesa. Svečano okončanje projekta i puštanje proizvodnih kapaciteta u rad desilo se 1999. godine, a dvije godine kasnije Akova Group zakoračila je i u fazu primarne proizvodnje kroz privatizaciju fabrike stočne hrane i farme u Visokom, te izgradnjom vlastitog repro centra i klaonice peradi pod imenom Brovis na istoj lokaciji. Danas se Akova grupacija sastoji od tri uspješne kompanije: AkovaImpex (prodaja i distribucija), Mesna industrija Ovako (proizvodnja mesnih prerađevina) i Brovis (proizvodnja pilećeg mesa).

Odanost tradiciji i kvaliteti

„Samo stvaranje novog brenda je izazov koji zahtijeva sofisticiranu strategiju. U današnje vrijeme kada je neki proizvod brend više se ne radi samo o kvalitetnom proizvodu i dobrom imenu, riječ je o puno više toga. Danas brendovi imaju moć okupiti ljude istih vrijednosti. Oni prodiru u podsvijest i mogu stvoriti mnoga uvjerenja koja mijenjaju percepciju, a samim tim mijenjaju i svijet“, kaže Džafić.

Tajna uspjeha brenda Ovako je kvalitet kao imperativ ove kompanije od njenog osnivanja do danas.

„Nikada nismo pravili kompromise s kvalitetom proizvoda. Bez obzira na sve turbulencije na tržištu, mi smo ostali dosljedni tradiciji i kvaliteti i upravo ta dosljednost nas je dovela do pozicije na kojoj se danas nalazimo, a to je da na bh. tržištu nastupamo kao lider u oblasti mesoprerađivačke industrije“, ističe Džafić.

Da uspjeh ne dolazi sam po sebi, u ovoj grupacijisu itekako svjesni. Uspješno poslovanje iziskuje stalan trud, ulaganje u modernizaciju proizvodnje, inovacije te komunikaciju sa potrošačima i ispunjavanje njihovih zahtjeva. Stoga, Akova i Ovako kontinuirano ulažu u kvalitet kadrova i tehnologije sa jedne strane te komunikaciju sa potrošačima sa druge strane.

„Smatram da su ova tri faktora presudna i da jedan bez drugog ne mogu dati željene rezultate. Svi koji su mislili da su dosegli vrhunac i posustali u ovim segmentima zabilježili su gubitke i narušavanje poslovne izvrsnosti. Naš cilj je da konstantno osluškujemo tržište i reagiramo prema njegovim zahtjevima“, dodaje Džafić.

Motivacija ključna za uspjeh

Akova grupacija trenutno upošljava oko 1.000 ljudi te sarađuje sa 100 kooperantskih farmi, širom BiH, koji se i sami indirektno finansiraju preko Akova grupacije. S obzirom na raznovrsnost djelatnosti kojima se kompanije unutar grupacije bave, profili uposlenika su različiti. U Akova grupaciji vjeruju da je motivacija uposlenika ključna za uspješno poslovanje.

„Svaka kompanija mora prepoznati važnost motivacije uposlenika za uspješan razvoj svog poslovanja, jer doprinosi poslovnim rezultatima i s tim u vezi odlučiti se za jedan od načina kontinuiranog ulaganja u sve zaposlene. Prevazišli smo to tako što su predstavnici svakog sektora, a u komunikaciji sa službom za ljudske resurse postavili određene parametre za koje smatraju da mogu biti motivirajući te kao takvi od koristi i za kompaniju i za uposlenike“, kaže Džafić.

Pored bonusa i nagrada, kompanija organizuje i različite eduakacije, treninge i seminare bilo da su internog ili eksternog tipa, na temelju kojih pokušava postići da svi uposleni u grupaciji postanu svjesni da i oni svojim radom pridonose boljim rezultatima kompanije, odnosno čitave Grupacije.

Da su sve aktivnosti koje provode s ciljem unapređenja proizvodnje i ulaganja u uposlenike dobro osmišljene govori i činjenica da je izvoz u 2017. bilježio rast od skoro 30 posto, što je i više nego zadovoljavajuće. Proizvodi Ovako mogu se naći na policama u Srbiji, Makedoniji, Kosovu, Crnoj Gori, Albaniji, Australiji, Hong Kongu, Vijetnamu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Siriji. Dobivanjem dozvole za izvoz piletine i proizvoda od pilećeg mesa u EU očekuje se značajna ekspanzija i prema evropskim zemljama. Kada je u pitanju proizvodnja svježeg pilećeg mesa trenutni kapaciteti proizvodnje u kompaniji Brovis su 60.000 komada na dnevnoj osnovi, dok su kapaciteti u proizvodnji prerađevina oko 100 tona dnevno. Dozvola za izvoz u zemlje EU zahtijevala je razvoj strategije za proširenje kapaciteta u oba proizvodna segmenta. Nakon što kompletiraju plan proširenja proizvodnih kapaciteta, očekuje se povećanje proizvodnje za dodatnih 50 posto, a samim tim i otvaranje novih radnih mjesta.

Koliko su krajnji potrošači zadovoljni proizvodima Ovako, dokaz su i brojne nagrade kojim se ovaj brend može pohvaliti.

„Svaka nagrada je posebna i svakoj se jednako veselimo. Jedna od nagrada koju bih izdvojila je nagrada od strane potrošača, a koja naš poznati brend Mini i Jumbo hrenovke stavlja u sam vrh kategorije. Smatram da je naša dugogodišnja liderska pozicija najbolja nagrada i potvrda kvalitete“, kaže Džafić.

U ovoj kompaniji poseban akcenat je i na standardima koje kompanija posjeduje i koji su zapravo rezultat dugogodišnjeg truda, rada i ulaganja u kadrove i proizvodne pogone. Cilj je da kroz standardne procedure, unapređenje poslovanja i edukaciju kadra ponude dodatnu vrijednost potrošačima.

„Nastojimo uvijek biti u dodiru sa potrošačima, osluškivati šta nam to naši kupci poručuju, koji su trenutni trendovi, tako da se može reći da nam je cilj za ovu, ali i sve naredne godine koje su pred nama našim kupcima pružiti proizvode i uslugu u skladu sa njihovim zahtjevima i potrebama“, dodaje Džafić.

Briga i zaštita okoliša

Od samog osnivanja kompanije pa sve do danas Ovako je usmjeren na to da se na neki način oduži zajednici u kojoj djeluju. Svake godine kompanija organizira veliku donatorsku akciju sa fokusom na socijalno ugroženo stanovništvo. Tri godine zaredom bili su generalni sponzor košarkaške reprezentacije BiH, konstantno pružaju podršku kulturno – sportskim manifestacijama i nastoje podržati pojedince i projekte za koje smatraju da mogu biti od koristi za društvenu zajednicu.

“Ono na šta smo ponosni i što želim istaći jeste činjenica da smo kompanija koja posebnu pažnju posvećuje brizi i zaštiti okoliša. Naime, jedina smo kompanija u BiH koja posjeduje sistem za pročišćavanje vode i vlastitu kafileriju. Kompanija smo koja ovdje živi, radi i djeluje i jedna od naših vizija je da budućim pokoljenjima ostavimo što kvalitetniju životnu sredinu. Nadamo se da će u budućnosti i druge kompanije slijediti naš primjer“, ističe Džafić.

Činjenice koje (možda) niste znali

  • Akova grupacija sastoji se od tri uspješne kompanije: Akova Impex (prodaja i distribucija), Mesna industrija Ovako (proizvodnja mesnih prerađevina) i Brovis (proizvodnja pilećeg mesa);
  • Akova grupacija trenutno upošljava oko 1.000 ljudi te sarađuje sa 100 kooperantskih farmi širom BiH;
  • Izvoz u 2017. godini bilježio rast od skoro 30 posto, što je i više nego zadovoljavajuće;
  • Proizvodi Ovako mogu se naći na policama u Srbiji, Makedoniji, Kosovu, Crnoj Gori, Albaniji, Australiji, Hong Kongu, Vijetnamu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Siriji;
  • Trenutni kapaciteti proizvodnje svježeg pilećeg mesa u kompaniji Brovis su 60.000 komada na dnevnoj osnovi, dok su kapaciteti u proizvodnji prerađevina oko 100 tona dnevno
PREKOMirela Haskić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here