Požar u japanskoj tvornici čipova zabrinuo Toyotu, Nissan i Hondu

Iz Renesasa poručuju da će se njihovi klijenti, većinom proizvođači autodijelova, a ne automobila, kroz mjesec dana suočiti sa smanjenim isporukama čipova.

61
Požar u tvornici čipova japanskog Renesasa zabrinuo je Toyotu, Nissan i Hondu, a posljedice bi mogli osjetiti i Evropa i SAD, i to u vrijeme globalne nestašice čipova koji se koriste u autoindustriji.
Renesas drži oko 30 posto globalnog tržišta posebnih čipova koji se koriste u automobilima, podsjeća Reuters. Iz japanske kompanije poručuju da će im trebati najmanje mjesec dana da pokrenu proizvodnju 300-milimetarskih poluvodičkih pločica u tvornici u blizini grada Nake, na sjevoroistoku Japana, u kojoj je prošlog petka izbio požar zbog električnog kvara i zahvatio strojeve.

Pločice tih dimenzija koriste se u autoindustriji, a požar je zahvatio dvije trećine strojeva na kojima se proizvode, dok su postrojenja za proizvodnju 200-milimetarskih pločica ostala neoštećena. Japanski proizvođači automobila tek su počeli procjenjivati moguće posljedice požara u proizvodnji.

“Prikupljamo informacije i pokušavamo procijeniti eventualne posljedice požara po naše poslovanje”, rekao je Hondin glasnogovornik.

I glasnogovornici Toyote i Nissana potvrdili su da također procjenjuju novonastalu situaciju.

“Vjerojatno će trebati više od mjesec dana da se isporuke normaliziraju. S obzirom na to, Toyotu očekuje vrlo nestabilna proizvodnja u aprilu i maju”, rekao je Seiji Sugiura, viši analitičar u istraživačkom institutu Tokai u Tokiju.

„Mišljenja sam da će Honda, Nissan i ostali proizvođači također biti u teškoj situaciji”.

Poluvodiči kakve proizvodi Renesas naveliko se koriste u automobilima, uključujući sisteme praćenja rada motora, upravljanja vozilom i električnih podizača prozorskih stakala, te u senzorima koji se koriste u sistemima parkiranja i zabave.

Nissan i Honda već su bili prisiljeni smanjiti proizvodnju zbog nestašice čipova koju su prouzročili snažna potražnja proizvođača potrošačke elektronike i neočekivani oporavak prodaje automobila od krize u prvim mjesecima pandemije. Toyota je zasad manje pogođena tim problemima jer je osigurala dostatne zalihe čipova.

Iz Renesasa poručuju da će se njihovi klijenti, većinom proizvođači autodijelova, a ne automobila, kroz mjesec dana suočiti sa smanjenim isporukama čipova. Nisu željeli reći koji je stroj zahvaćen požarom, ni ime firme koja ga proizvodi. Japanska vlada obećala je pomoć autoindustriji.

“Svakako ćemo pokušati pomoći tvornici u blizini grada Nake da brzo obnovi prozvodnju tako što ćemo joj pomoći da brzo nabavi zamjensku proizvodnu opremu”, rekao je u ponedjeljak na redovnoj novinarskoj konferenciji glavni tajnik kabineta Katsunobu Kato.

U februaru je tvornica u Naki bila zatvorena tri dna zbog potresa i Renesas je bio prisiljen posegnuti duboko u zalihe kako bi uhvatio korak sa snažnom potražnjom, napominje Reuters.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here