BIZNIS CILJEVI I VIŠI CILJEVI: Kako preduzetnici grade bolje zajednice?

Početkom decembra 2020. godine Trag fondacija je pokrenula konkurs za program „Fondacija našeg kraja – Zajednica se pita!“, koji je otvoren do 29. januara 2021.

50

Početkom decembra 2020. godine Trag fondacija je pokrenula konkurs za program „Fondacija našeg kraja – Zajednica se pita!“, koji je otvoren do 29. januara 2021. Ideja konkursa jeste da se lokalne zajednice osnaže kroz osnivanje fondacija, a važnu ulogu u tome igraju upravo lokalne kompanije i preduzetnici. S tim na umu, osvrćemo se na to zašto je opšte dobro posao svih članova društva, te i poslovnog sektora, i kako preduzeća i preduzetnici mogu da oblikuju zajednice u kojima posluju.

Iako je na našim prostorima tradicionalno biznis sektor slabo povezan sa civilnim, odnosno sa neprofitnim organizacijama, te se ponekad doživljava kao izdvojen i pomalo nedodirljiv član zajednice, istina je da upravo preduzetnici i kompanije predstavljaju važan ključ dugoročnih promjena u sredini u kojoj posluju. Osim dobre reputacije i poreskih olakšica koje prate društveno odgovorno ponašanje, kao i činjenice da razvijenija zajednica znači ujedno i uspješnije i stabilnije poslovanje za iste te preduzetnike i kompanije, tu su i oni pojedinci iz poslovnog sektora koje vodi osjećaj solidarnosti i želja da zajednici vrate ono što im je na neki način pružila tokom stasavanja. U njima je iskra budućeg udruživanja i zajedničke borbe za bolje okruženje, a kao jedan od efikasnijih vidova udruživanja pokazale su se upravo lokalne fondacije.

Lokalne fondacije spajaju ljude koji imaju ideje sa onima koji imaju sredstva da ih sprovedu u djelo, i jedne i druge pritom pronalazeći na nivou lokalne zajednice – u jednom gradu, opštini, kantonu ili regionu. One podržavaju inicijative sugrađana za rješavanje najraznovrsnijih lokalnih pitanja, poput poboljšanja životne sredine, infrastrukture i revitalizacije javnih prostora, pitanja kulturnih i sportskih sadržaja i podrške ranjivim sugrađanima, a novac za tu podršku pribavljaju u istoj toj zajednici. Dosad su se pokazale kao tačka povezivanja najrazličitijih slojeva jedne sredine, no koje to mjesto u njima mogu imati lokalni preduzetnici, kompanije i poslovni ljudi uopšte?

Najprije, mogu se uključiti u samo formiranje fondacije, njen rad i buduće organe, poput upravnih odbora ili odbora za donacije iz fondova. Tu mogu svoj preduzetnički duh usmjeriti na zajedničke interese i uzeti aktivno učešće u prijedlozima i odlukama za poboljšanje života u svojoj zajednici. Osim toga, kompanije i preduzetnici mogu donirati novčana sredstva za sprovođenje inicijativa koje lokalne fondacije iznjedre. Pored novca, mogu donirati i robu, prostor, usluge, prevoz, ali i znanje, kroz organizaciju treninga i praksi za marginalizovane grupe, ili vrijeme, kroz volonterski angažman svojih zaposlenih.

Načini na koje poslovni sektor može da doprinese zajednici su mnogobrojni i nimalo novi. Međutim, ono što lokalne fondacije mijenjaju u cijeloj priči jeste da čine da to davanje bude najefikasnije moguće, tj. da odgovori na goruća pitanja zajednice na najbolji način, kao i da ono bude strateško, te da se ne zaustavi na jednoj spontanoj donaciji, kampanji ili entuzijazmu pojedinca, već da se gradi i traje.

Danas, kada se veliča poduzetnost i individualno djelovanje, važno je imati na umu da niko od nas, ma koliko velik i uspješan bio, ne postoji izvan niti bez kolektiva. Stoga, svako treba da na spisak ličnih i biznis ciljeva dopiše i viši cilj: dobrobit zajednice. A do njega stižemo zajedno.

Više o konkursu saznajte na: lokalnefondacije.ba

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here