Ubrzana digitalizacija kao adekvatan odgovor na izmjenjene potrebe klijenata

Raiffeisen banka se dobro snašla u uvjetima pandemije COVID-19. O novim okolnostima poslovanja Banke u trenutku kada je sve stalo te o načinima koji su kreirani kako bi se adekvatno odgovorilo na krizu, sačuvali postojeći i doveli novi klijenti, posebno iz poslovnog sektora koji bi teško bez banaka preživio ekonomske posljedice korona udara, za Business Magazine govori Karlheinz Dobnigg, predsjednik Uprave Raiffeisen banke .

171

Raiffeisen banka se u periodu od pojave koronavirusa i vanrednih okolnosti koje je poslovanju nametala pandemija, snašla jako dobro, smatra predsjednik Uprave Raiffeisen banke Karlheinz Dobnigg. U razgovoru za Business magazine, Dobnigg govori o okolnostima u kojima se, zajedno sa svima ostalima, našla Banka u trenutku kada je sve stalo te o načinima koji su kreirani kako bi se adekvatno odgovorilo na krizu, sačuvali postojeći i doveli novi klijenti, posebno iz poslovnog sektora koji bi teško bez banaka preživio ekonomske posljedice korona udara.

BM: Možete li se osvrnuti na protekli period kada je riječ o pandemiji COVID-19, koje su bile vaše aktivnosti?

DOBNIGG: Aktuelna pandemija je u izuzetno kratkom vremenu uzrokovala drugačije načine ponašanja svih nas te utjecala na promjenu poslovnih modela. Naši klijenti su u veoma kratkom roku usvojili korištenje digitalnih kanal  te smo mi kao banka bili u mogućnosti što adekvatnije odgovoriti na ovu ubrzanu transformaciju i ponuditi adekvatna rješenja, koja će olakšati poslovanje s nama.

Naše poslovanje u ovom teškom periodu ostalo je stabilno, imali smo spreman plan za djelovanje u ovakvim situacijama te smo osigurali neophodne procese za poslovanje neovisno o lokaciji. Ujedno, usluge kao što su Raiffeisen Internet i Mobilno bankarstvo, Bankarstvo na Viberu, OPA aplikacija te usluga e-pay su nam omogućile da lakše prevaziđemo situaciju i odgovorimo na potrebe klijenata i olakšamo im poslovanje s Bankom.

Ipak, prvenstveno je naš fokus na zaštiti zdravlja naših zaposlenika i klijenata te se u poslovanju s klijentima i kontaktima s kolegama pridržavamo svih mjera nadležnih institucija.

BM: Trenutno stanje je kod mnogih uzrokovalo finansijske poteškoće. Na koji način podržavate klijente?

DOBNIIGG: Našim klijentima koji su pogođeni vanrednim okolnostima nastojimo olakšati finansijski pritisak s kojim se suočavaju pa smo im omogućili opciju moratorija odnosno podnošenje online Zahtjeva za odobrenje posebnih mjera za ublažavanje servisiranja obaveza prema banci.

Ujedno, klijentima želimo pojednostaviti pristup finansijskim sredstvima i podržati njihovo poslovanje. U skladu s tim smo nedavno zaključili ugovore o garantnom aranžmanu s ciljem ublažavanja negativnih posljedica pandemije COVID-19. Jedan je ugovor sa Garantnim fondom Republike Srpske koji nam omogućava da mikro, malim i srednjim kompanijama te poduzetnicima i poljoprivrednim gazdinstvima s prebivalištem u RS, a koji ispunjavaju potrebne uslove, obezbijedimo finansiranje u maksimalnom iznosu do 250.000 KM. Finansijska sredstva bit će dostupna uz rok otplate do četiri godine, uključujući i period odgode plaćanja do 12 mjeseci, uz garanciju obezbjeđenja kredita te djelimičnu zaštitu od kreditnog rizika povećanog ekonomskim posljedicama zbog pandemije koronavirusa. Drugi ugovor sa Evropskim investicionim fondom nam omogućava da pružimo bolju podršku malim i srednjim kompanijama pogođenim pandemijom COVID-19 i to za trajni obrtni kapital do 36 mjeseci. Također, potpisivanjem ugovora o poslovnoj saradnji s Razvojnom bankom FBiH imamo mogućnost da podržimo poslovanje klijenata uz povoljnije uslove kreditiranja obzirom da su nam na ovaj način na raspolaganju garancije za pokriće 50 posto glavnice kredita klijenata, koji ispunjavaju određene uslove propisane kreditno-garantnim programima, a za finansiranje tekuće likvidnosti, obrtnih sredstava, završetka započetih investicija te investicija manjeg obima.

 BM: Na koji način korištenje usluga Banke činite jednostavnijim za klijente?

DOBNIIGG: Našim klijentima nastojimo olakšati pristup uslugama koje im nudimo, stoga aktivno radimo na tome da ponuda proizvoda za koje mogu podnijeti svoj online zahtjev bude što bogatija. Tako klijenti odnedavno svoj zahtjev za štednju mogu podnijeti putem naše web stranice i to u dva jednostavna koraka te uz samo jednu posjetu poslovnici Banke, prilikom potpisivanja ugovora. Kako uvijek nastojimo ponuditi i vrijednost više, nove klijente koji do kraja novembra apliciraju online za standardno oročeni depozit u KM valuti očekuje i dodatna pogodnost – povoljnija kamatna stopa. Pored toga, klijenti mogu aplicirati online za kreditne i debitne kartice uz Paket usluga te za nenamjenske kredite.

BM: Ponuda Banke nerijetko obuhvata i posebne benefite za klijente. Možete li neki izdvojiti?

DOBNIIGG: U okviru kampanje pod nazivom Vrijeme je za lakše bankarstvo! smo za klijente koji do kraja novembra svoja redovna mjesečna primanja prenesu u Raiffeisen banku pripremili poklon u vrijednosti 100 KM koji ih očekuje nakon uplate plate ili penzije. Ovi klijenti, također, uz određene uslove imaju i mogućnost korištenja Paketa usluga Tempo bez naknade.

Kada je riječ o posebnim pogodnostima, ne zanemarujemo ni naše postojeće klijente, blagovremeno ih informišemo o benefitima koje za njih pripremamo, uz zahvalnost za lojalnost i ukazano povjerenje.

BM: Veći broj poslovnica u razgranatoj Raiffeisen mreži sada izgleda drugačije. Da li biste mogli kratko pojasniti o čemu se radi?

DOBNIIGG: Implementiramo projekat transformacije naših poslovnica kako bismo njihov način rada prilagodili digitalnim trendovima. Preuređene poslovnice su dobile naziv iPoslovnice i u njima klijentima nudimo efikasnije i savremenije usluge. U više od 30 iPoslovnica klijentima su na raspolaganju digitalna rješenja te zaposlenici koji rješavaju njihove upite i pomažu im u rješavanju složenih transakcija. U određenim iPoslovnicama uplate i isplate na šalteru više nisu moguće, ali su klijentima za obavljanje takvih transakcija na raspolaganju CASH POINT bankomati te široka paleta Raiffeisen digitalnih servisa.

BM: Raiffeisen banka je zaista prepoznatljiva kao društveno odgovorna kompanija. Na koje projekte ste bili fokusirani u proteklom periodu?

DOBNIIGG: Prije svega želim istaknuti da nas raduje činjenica da ni u teškoj i izazovnoj situaciji koja nas je zadesila nismo zanemarili principe naše strategije održivosti. Nastojali smo podržati projekte namijenjene djeci i mladima koji su pogođeni pandemijom COVID-19 te zdravstvene institucije.

Pri tome smo realizovali i naše uobičajene aktivnosti usmjerene na pomoć zajednici u kojoj poslujemo. Tako smo u okviru Konkursa za dodjelu sponzorstava i donacija i ove godine dobili veliki broj zaista kvalitetnih prijava, podržali smo 40 projekata, a prilikom odabira su presudne bile nijanse.

Nastavili smo i našu praksu doniranja povodom vjerskih praznika pa smo do sada u ovoj godini za tri udruženja uručili sredstva u ukupnom iznosu 9.000 KM. Za razliku od prethodnih godina kada smo povodom Svjetskog dana štednje donirali igrališta, tokom ove godine smo opremili kabinete biologije i fizike u tri osnovne škole u BiH. Oni nose naziv Raiffeisen LAB te se iskreno nadam da će se ubrzo svi učenici vratiti u školske klupe i da će im prilagođena oprema u kabinetima učenje učiniti lakšim i interesantnijim.

BM: Šta Raiffeisen banka planira u budućnosti?

DOBNIIGG: I u narednom periodu ćemo slijediti našu strategiju prema kojoj težimo da klijentima isporučimo usluge maksimalnog mogućeg kvaliteta koje će im pojednostaviti pristup bankarskim uslugama i njihovo svakodnevno korištenje uz ulaganje minimalnog napora. Pored dobrih rezultata i zadovoljstva klijenata, ispravnost našeg poslovnog modela potvrđuju međunarodna i domaća priznanja koja su nam dodijeljena. Tokom ove godine renomirani magazin EMEA Finance nam je dodijelio nagradu Najbolja banka u BiH, prema priznanju Evropske banke za obnovu i razvoj proglašeni smo za Najaktivniju banku izdavaoca finansijskih instrumenata u 2019. godini, a dobitnik smo i dvije nagrade Zlatni BAM magazina Banke i Biznis u BiH.

Kada je riječ o kvalitetu usluga, treba naglasiti da smo od 2017. godine ponosni nosilac certifikata ISO 9001:2015 te da je nedavno završena prva recertifikacija Banke prema ovom standardu. Pored toga što potvrđuje da su naši poslovni principi usklađeni sa svim normama ISO 9001:2015 standarda, ovaj certifikat doprinosi unapređenju naše tržišne pozicije i diferenciranju od konkurencije te dodatno klijentima ukazuje da Banka u potpunosti odgovara na zahtjeve normi vezanih za kvalitet usluga.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here