Za Guerlain, legendarni francuski brand parfema, proizvoda za njegu lica i dekorativne kozmetike sve žene su muze. Njima je posvećeno 726 različitih mirisa, znalački pravljenih tokom dva stoljeća. Kompaniju je 1994. godine kupio konglometar Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) čime njena slava nije završena. Svaki od proizvoda velike ponude branda Guerlain i dalje garantira vrhunski kvalitet. Godišnji prihod kompanije sa sjedištem u  regionu Levallois-Perret iznosi 402,2 miliona eura.

Plemićka fantazija

Kompaniju Guerlain osnovao je 1828. godine hemičar Pierre-Francois Pascal Guerlain, školovan u Engleskoj. Nešto ranije, sa samo 19 godina ovaj putujući trgovac obišao je Stari kontinent uzduž i poprijeko predstavljajući mirise francuskih proizvođača. Već 1826. godine u Londonu je otvorio vlastitu kompaniju napunivši je mirisima iz domovine, posebno ostvarenjima svog učitelja Jean Marie Farine. Vrativši se u Pariz, gdje je anglomanija bila u punom jeku, mladi je Guerlain u svojoj radnji smještenoj u privlačnom hotelu Meurice primao dendije i elegantne dame tog vremena. Prezentirao im je sa posebnim šarmom i upućenosti čuveni engleski Lotion Gowland. Na pragu nove ere različitih tehnoloških dostignuća i nevjerojatnih izuma, u hotelskom podrumu otvorio je malu apoteku i utemeljio kompaniju. U početnoj fazi postojanja firme Guerlain je proizvodio i distribuirao sapun. Ovaj posao bio je prilično uspješan, ali Pascal je težio nečem većem. Sin trgovca, mladić je znao poslovati i posjedovao je delikatan nos za nepogrešivo odabiranje najkvalitetnijih mirisa. Kombinirajući sastojke kreirao je prvi parfem – temelj budućeg Guerlain carstva.

Upravo je ovaj parfem Pierre posvetio svom najboljem prijatelju, piscu Honore de Balzacu, koji mu je dao zadatak da naparfemiše Silfid, jedan od najstarijih sačuvanih romantičnih baleta. Parfimeriju su posjećivali predstavnici francuske aristokracije i gornjih slojeva društva, a s vremenom su se glasine o Guerlanovim kreacijama širile po svim dvorištima Evrope. Popularnost je Guerlainu donio i parfem Eau de Cologne Imperial, koji je Pierre kreirao za vjenčanje francuske carice Eugenie de Montijo i Napoleona III. “Bočica od 69 zlatnih pčela”, omaž Carstvu, proizvedena u Gerlainovoj manufakturi začuđujuće je otkriće za epohu. Miris je upakiran u veoma interesantnu ambalažu, a sam miris je navodno savršeno odgovarao karakteru carice, poznate po svojoj ljepoti. Danas se Imperial može činiti vrlo jednostavan, no svojevremeno je važio za pravo umjetničko djelo koje se sastojalo iz više komponenti. Guerlain je ubrzo nakon toga postao zvanični proizvođač parfema za sve veće gradove Evrope. Među njegovim klijentima bile su ličnosti poput engleske kraljice Victorije i španske kraljice Isabele II, carice Elizabete od Bavarske (Sissi), kao i brojne plemićke porodice Sankt Petersburga. Najpoznatiji parfemi ovog doba, pored Imperiala, bili su Parfum de France, Bouquet Napoleon, Delice du Prince, Le Bouquet de Fürstenberg i L’Eau de Cologne Russe. Brendu su uvijek pripisivani epiteti kraljevski i luksuz.

Obiteljski nosevi

 

Dugo vremena kompanija Guerlain bila je isključivo porodični posao. U vremenu ponovne izgradnje Pariza, Guerlain je otvorio svoju prodavnicu u najelegantnijem dijelu ovog grada, a nakon njegove smrti 1864. godine, posao su preuzeli njegovi sinovi Gabriel, koji je razvijao i širio kompaniju i Aime, koji je svojim kreacijama Fleurs d’Italie i Exellence pokazao da je očev dostojan nasljednik. Za Guerlain je 1889. godine je kreirao parfem Jicky, koji je u to doba smatran inovativnim mirisom, jer je za njegovo kreiranje prvi put upotrijebljena tehnologija koja je omogućavala da se naprave čisti i jaki ekstrakti iz cvjetova. Ova mirisna kombinacija ekstrakata bila je prva kompozicija ovakve vrste koja je sadržavala i sintetička ulja i koja je zaista bila “parfem” u modernom smislu te riječi. Vlasnici su pokrenuli i posebnu laboratoriju za stvaranje novih mirisnih nota, a samo visoko kvalificirani stručnjaci bili su uključeni u razvoj proizvoda. Oba nasljednika usvojila su očev savjet – Stvarajte dobre proizvode, nikada ne zanemarujte kvalitetu, a za ostalo potrebne su jednostavne ideje, dosljedno slijeđene.

Kada su 1900. godine posao preuzeli Pierre i Jacques, Gabrielovi sinovi, ovaj put je Jaques bio talentiraniji u pravljenju parfema. Mladi kreator napravio je posebno ostvarenje, sastavljeno od vanilije, sredstava za njegu, irisa, jasmina i bergamote. Miris je nazvao Guerlinade. Još jedna od njegovih poznatijih mirisnih kreacija L’Heure Bleue bila je kreirana za Sarah Bernhard, najpoznatiju divu tog dob i jednu od prvih glumica nijemih filmova. Glavnu notu ovog parfema činili su mirisi cvjetova koji cvjetaju u sumrak. Upravo je Jacques proširio proizvodnju Guerlaina na emulzije, pudere i preparate za šminkanje, a 1914. godine otvorena je i nova prodavnica na Jelisejskim poljima, najprestižnijoj i najširoj aveniji u Parizu. Prodavnica u cijelosti ukrašena mermerom, danas je historijska građevina i turistička atrakcija.

Utjecaj japanske kulture na modu 1919. godine odrazio se i na parfemsku kuću Guerlain, koji su u ovom periodu na tržište lansirali proizvode Mitsouko kao odjek Puccinijeve opere Madame Butterfly. Polovinom dvadesetih godina, Paris je bio kozmopolitski grad, centar svjetske zabave i bezbrižnosti i zato je novi miris Shalimar, model Orijenta, predvodio oduševljenje tih “ludih” godina. Ovaj jedinstveni eliksir sa vanilijom, opojan, ali nenapadan, diskretnom čulnosti osvajao je Ameriku, a i danas je među deset najtraženijih na planeti. Ostvaren 1933. godine, Vol de Nuit omaž je čuvenom književniku i pilotu Antoineu Saint-Exuperiju. Jacques je bio „nos“, koji je obišao svijet u potrazi za novim komponentama parfema. Kompanija, međutim, nije proizvodila samo neodoljive mirise čija je slava odavno prešla granice Francuske. Godine 1938., Guerlain je otvorio prvi kozmetički salon, Institut ljepote čiji su dekor uradili umjetnici Giacometti, Berard, Frank i Chenaux.

Tokom Drugog svjetskog rata kompaniju je pogodila bomba, pri čemu je eksplodirao sef u kome su čuvani dokumenti i tajni recepti, ali su na neki neobjašnjiv način svi dokumenti ostali sačuvani. Jacque je 1955. godine zajedno sa unukom Jean-Paulom napravio svoj posljednji parfem. Ime branda Guerlain u ovom periodu je već dostizalo svjetsku slavu.

Jean-Paul bio je posljednji porodični nos. Njegovi najpoznatiji parfemi bili su Vetiver, Chant d’Aromes, Chamade, Parure, Nahema i Jardins de Bagatelle. Kao i njegov deda, Jean je puno vremena provodio u prirodi u potrazi za najkvalitetnijim komponentama, a često je putovao i na drugi kraj svijeta kako bi unio neku novinu u svoj parfem. Dešavalo se da je kupovao i cijele plantaže, na kojima su se gajile najraznovrsnije biljke.

Ovdje treba napomenuti da je Guerlainova krema od krastavca bila u prodaji već od 1928. godine, kao i tekući ruževi koji su označavali osnivanje linije za njegu i šminku, što je pak vremenom postalo specijalnost kuće Guerlain. Već 1973. godine fabrika u Chartresu postala je i istraživačko proizvodni centar. Tu je nastala slavna linija Issima u prodaji od 1980. godine. Da bi žene privlačno izgledale cijele godine, Guerlain je kreirao puder Terra cotta čiji se po jedan primjerak danas proda svakih 20 minuta negdje u svijetu. Već 1987.godine, male, raznobojne kuglice s imenom Meteoriti bili su nov i usavršen puder. Kutijica za ruž Kiss Kiss, djelo dizajnera Herve van der Straetena, rječit je primjer dvostrukog obilježja kompanije – tradicije i stvaralaštva.

Na stogodišnjicu parfema Jicky, 1989. godine Jean- Paul kreirao je Samsaru, najpoznatiji miris tog perioda, kreiran za buntovnu mladost tog stoljeća koja je prezirala buržoaziju.

 

U sastavu grupacije

 

Kao porodični biznis Guerlain se držao do 1994. godine. Te godine, kada je porodični biznis kupila francuska grupacija LVMH specijalizirana za proizvode koji se odnose na klasu luksuza – Guerlain se razvio u komercijalnog giganta. Mnogima se, pak, nije svidjelo što LVMH pretendira da “pojeftini” i komercijalizira kultni luksuzni brend, posebno u početku.  Već 1999. godine, takva je bila nova parfemska linija Aqua Allegoria. Ono što Guerlain razlikuje od ostalih kozmetičkih kuća, jeste da ova ugledna kompanija nije kao mnoge druge počela sa proizvodnjom odjeće i raznim dodacima da bi kasnije razgranala biznis i na kozmetiku. Kozmetika je u ovom slučaju core biznis.

Kompanija već godinama nema zvučnih noviteta u pogledu proizvoda nižeg cjenovnog ranga. S druge strane, skuplja linija se redovno ažurira i tu redovno izlaze vanserijski mirisi, ali se često i povlače, bez neke logike. Guerlain svoje proizvode, međutim, približava novim generacijama i trendovima. Lansira različite moderne kozmetičke novitete, poput anti-ageing proizvoda. Kompanija je 2015. godine odlučila da ispita tržište sa jednim zanimljivim parfemom pod imenom Mon Exclusif u limitiranoj seriji. Zamisao je bila da bočica bude personalizirana za kupca, tj. na njoj nije bilo nikakvog printa, ali se štampalo ime vlasnice..

Novi parfem Mon Guerlain inspiriran je glumicom Angelinom Jolie, a reklama za taj parfem djeluje poput kratkog romantičnog filma u kojem glumica blista. Reklamu je za poznati francuski brand režirao poznati redatelj Terrence Malick, a dogovoreno je da zarada od Angelinog angažmana bude donirana u humanitarne svrhe po njenom izboru. Navodno je holivudska ljepotica pristala na kampanju uz taj uvjet.

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here