Aktivnosti u industriji eurozone snažno porasle u oktobru

Najsnažnije su rasle aktivnosti u sektoru investicijskih dobara, a najslabije u sektoru potrošačkih dobara. Među vodećim ekonomijama eurozone daleko najbrži rast aktivnosti bilježila je Njemačka, u Španiji njihov je rast bio stabilan, a u Francuskoj umjeren.

43
Aktivnosti u industriji eurozone porasle su u oktobru najsnažnije u nešto više od dvije godine, prateći snažan rast potražnje, izvijestila je u ponedjeljak komanija Markit, upozorivši ipak da će održivost oporavka ovisiti o domaćinstvima i tržištima rada.
Indeks menadžera nabave (PMI) u industriji eurozone porastao je u oktobru za 1,1 bod u odnosu na prethodni mjesec, na 54,8 bodova, najvišu razinu u nešto više od dvije godine, utvrdila je londonska firma, blago podigavši početnu procjenu.

Vrijednosti više od 50 bodova signaliziraju rast aktivnosti, a one niže njihov pad.

“Strojevi su u industriji eurozone u oktobru radili punom parom, knjige narudžbi rasle su tempom kakav smo rijetko imali prilike gledati u prethodne dvije decenije”, konstatirao je glavni poslovni ekonomist Markita.

Priliv novih narudžbi odražava snažniju domaću i vanjsku potražnju, bilježe u Markitu, napominjući da su nove izvozne narudžbe porasle najsnažnije od februara 2018. godine.

Najsnažnije su rasle aktivnosti u sektoru investicijskih dobara, a najslabije u sektoru potrošačkih dobara. Među vodećim ekonomijama eurozone daleko najbrži rast aktivnosti bilježila je Njemačka, u Španiji njihov je rast bio stabilan, a u Francuskoj umjeren.

“Uvjerljivo najbolji rezultat Njemačke u velikoj mjeri odražava rast potražnje u posljednje vrijeme”, objašnjava Williamson.

Narudžbe automobila, poslovne opreme i strojeva snažno su porasle zahvaljujući oživljavanju svjetske ekonomije nakon lockdowna, što je posebno išlo na ruku njemačkim proizvođačima. Nasuprot tome, nove narudžbe potrošačkih dobara gotovo su zamrle u oktobru, a njihov je izvoz čak ponovo krenuo silaznom putanjom, zbog viših stopa zaraze covidom 19, oslabljenih tržišta rada i prigušenog raspoloženja potrošača, dodaje poslovni ekonomist Markita.

„Obnovljena slabost kompanija okrenutih potrošačima podsjeća da će, iako proizvodnja u cjelini za sada cvjeta, održivost oporavka ovisiti o normalizaciji ponašanja domaćinstava i o jačanju tržišta rada“, zaključio je Williamson.

“Čini se da ćemo na to još morati neko vrijeme pričekati, s obzirom na drugi val zaraze koronavirusom”, zaključio je. Poslovni čelnici u industriji i dalje su optimistični u procjenama za predstojećih 12 mjeseci, posebno oni u Italiji i Njemačkoj, utvrdili su u Markitu.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here