Čak 600 miliona muškaraca iz različitih etničkih i kulturoloških grupa, različito osetljive kože, različitih tipove brade, jedinstvene tehnike brijanja i različitih životnih vrijednosti i stilova – brije se Gillettom svaki dan. Od 2005. godine Gillette je brand Procter&Gamblea koji je ovu kompaniju iz Bostona kupio kroz transakciju zamjene dionica vrijednu 57 milijardi dolara. Transakcijom su spojeni P&G s godišnjim prihodima od prodaje u visini 52 milijarde dolara i oko 110 hiljada zaposlenih i Gillette, koji je te godine imao oko 35.000 zaposlenih i ostvarene prihode od 9,25 milijardi dolara, a čime je nastao najveći svjetski proizvođač robe za ličnu potrošnju.
Brijanje kod kuće
King Camp Gillette je sa 40 godina bio frustrirani američki innovator, ogorčeni anti-kapitalista i prodavač zapušača za flaše od plute u kompaniji Crown Cork & Seal Co.
Bila je 1895. godina i uprkos idejama, energiji i dobrostojećim roditeljima, imao je malo toga da pokaže u svom radu. Krivca je našao u zlu tržišne konkurencije. Šef mu je u međuvremenu dao savjet da izumi nešto što će se upotrijebiti samo jednom i onda baciti, kako bi se u tom slučaju kupac vratio da tu stvar ponovno kupi. Gilleteu je sinula sjajna zamisao – budući da je oštrica najvažniji dio britve, upravo ona bi se mogla prodavati zasebno i nakon upotrebe bacati. Nervozan što mu je brijač sa ravnim ivicama tup i toliko istrošen da se više nije mogao naoštriti, dosjetio se brijača kome ne bi bilo potrebno brušenje da bi se naoštrio. Te britvice za jednokratnu upotrebu oštrio bi proizvođač, a ljudi bi bacali kada se istupe. Ujedno bi bile i bezbjedne za upotrebu, nasuprot opasnim brijačima sa ravnom ivicom. Raspitivao se kod metalurga da li je moguće napraviti malo parče čelika koje bi držalo oštru ivicu i bilo dovoljno pristupačno da se može bacati.
Stručnjaci su ga, naime, neprestano uvjeravali da nijedna mašina ne može proizvesti čelik koji bi bio dovoljno tanak, tvrd, oštar, ali i dovoljno jeftin za proizvodnju britvica, međutim to Gillettea nije pokolebalo. Već 1901. godine mehaničar William Nickerson odlučio je ući u zajednički posao s Gilleteom
Do 1902. godine Nickerson je uspio svladati većinu tehničkih poteškoća. Ipak, bilo im je potrebno pet godina i mnogo sopstvenog novca da konačno pronađu nekoga ko bi im mogao obezbijediti mašinu koja bi automatski oštrila komade metala, tako da se mogu koristiti za brijanje. Na kraju su usavršili bezbjednu britvicu sa dvije ivice, koja je odgovarala posebno dizajniranom držaču sa ručicom i podesivom glavom. Britvica za jednokratnu upotrebu bila je jedinstveni izum koji je donio revoluciju u industriju brijanja, te su Gillette i Nickerson osnovali kompaniju American Safety Razor Company.
Međutim, Gillette je bio posve zanesen novim izumom a da nije uopće imao zamisao o primjerenoj reklami za svoju sigurnosnu britvicu. Uporno se trudio pronaći način da potencijalnim kupcima i poslovnim partnerima objasni njezine prednosti, no uzalud.
Početni poslovni uspjeh bio je više nego žalostan, jer je trošak pravljenja sječiva bio veći od prodajne cijene. Uspjeli su za godinu dana prodati tek 51 držač i 168 britvica.
Zatim je Gillette dobio fantastičnu ideju da poklanja svoje brijače, da bi prodao više nožića. To je predstavljalo dio velike marketinške kampanje.
Već 1904. godine izumljena je sigurnosna britvica sa dvije ivice zbog koje su se muškarci mogli brijati svakodnevno kod kući. Priznata je kao patent, a kompanija je te godine prodala čak 90.000 držača i 12,4 miliona britvica. Također je promijenjeno ime kompanije u Gillette Safety Razor Company.
No Gillette se u početku, ipak, morao pomiriti s činjenicom da kupci koriste britvice više puta. Drugi su inovatori naime, otkrivali vrlo uspješne metode za njihovo oštrenje. Konkurencija je pokušala da zaobiđe patente i kopira Gilleteove ideje. Potrošio je veliku količinu vremena i novca na parnice kako bi zaštitio svoja prava. U mnogim slučajevima, jednostavno je kupovao konkurenciju. Do 1910. godine, Gillette Company je dominirala u poslu sa brijačima, a Gillette je bio milioner. Postao je i slavna ličnost, pošto je njegovo lice bilo na svakom pakovanju brijača.
Godine inovacija
Široku primjenu ove su britvice pronašle u Prvom svjetskom ratu među američkim vojnicima. Dotad se vojnici nisu redovito brijali. Do promjene je došlo zbog upotrebe gasmaski, a ne iz higijenskih razloga. Gilletteova firma počela se naglo razvijati kad je američka vlada kupila 3,5 miliona brijača i 32 miliona oštrica za vojnike u Prvom svjetskom ratu. Pad berze 1929. godine skoro je zbrisao Gilletteovo bogatstvo. Međutim, kompanija Gillette je kroz historiju ostala nenadmašna na polju inovacija. Nakon nekoliko sitnih inovacija, kao što su Gillette Blue Blade i Thin Gillette Blade, Gillette je 1957. godine lansirao prilagodljiv brijač sa tri pozicije, za kratku, srednju i dugu bradu.
Kompanija je zatim 1971. godine predstavila Trac 2 – sistem za brijanje sa dvije oštrice.
Dobre vijesti za muškarce širom svijeta stigle su 1986. godine, kada je kompanija predstavila prvi jednokratni brijač sa “trakom sa lubrikantom”.
Također, poslije toga, 1989. godine Gillette je predstavio Sensor, prvi brijač sa optimalnom distancom između oštrica koje su postavljene na elastične opruge.
Godine 1999., Gillette kompanija vrijedila je 43 milijarde, a procijenjena vrijednost brenda dostigla je 16 milijardi dolara ili 37 posto vrijednosti kompanije
Nekoliko godina kasnije, 2001. godine, Gillette je predstavio i Mach3 Turbo, novu tehnologiju koja omogućava najpreciznije i ugodno brijanje, sa manje iritacije, čak i usljed izbrijavanja. Sve je u moćnom brijanju, tako da je te godine Gillette predstavio i M3 Power, prvi brijač sa baterijom za savršeno brijanje u jednom potezu.
Nastavljajući istraživanje, sa brigom o potrebama potrošača, Gillette je lansirao Gillette Fusion System, manuelni i sa baterijom, zajedno sa kompletnom linijom proizvoda za prije i posle brijanja. Gillette Fusion brijači prvi su predstavili inovaciju sa oštricama sa prednje i zadnje strane kertridža. Sa prednje strane nalazi se pet oštrica, a sa zadnje je trimer. Gillette je 2010. godine predstavio Systems ProGlide i Gillette Fusion ProGlide Power. To je vrhunska tehnologija koja uključuje tanje oštrice, a one bez napora klize po koži i omogućavaju najugodnije brijanje. Posljednji dan trgovanja ove kompanije na Njujorškoj berzi bio je 30. septembar 2005. godine. P&G je kupio Gillette kompaniju za 57 milijardi dolara. Tim potezom P&G ostvario je veliku zaradu (Gillette Fusion doživio je najbrži porast prodaje). Na taj način stvorena je najveća kompanija proizvoda za ličnu higijenu i proizvoda za domaćinstvo. Imovina kompanije Gillette prvobitno je inkorporirana u P&G jedinicu, interno poznatu kao Global Gillette. Kompanija Procter & Gamble finalizirala je kupovinu Gillette kompanije 2010. godine. Kao posljedica kupovine, Gillette kompanija više ne postoji, kao ni brandovi koje je ta kompanija imala u vlasništvu.