Vienna osiguranje VIG: Ubjedljivi lider na tržištu životnog osiguranja u BiH

Uspjeh nikada ne dolazi iznenada i „preko noći“, konstatira Sabina Mujanović, predsjednica Uprave Vienna osiguranje VIG u razgovoru za Business magazine. Osiguranje na čijem je čelu već više od 20 godina istinski brine o sigurnijoj, ugodnijoj i ljepšoj budućnosti svojih osiguranika, te stoga ne čudi što je uz predan rad, prošla 2023. godina obilježena  liderskom pozicijom na tržištu životnog osiguranja.

275

Razgovarao Armin Zeba


Više od 48 miliona KM iznosi ukupna premija u 2023.

22 % iznosi rast u prošloj godini

Značajan jubilej obilježen 2023. godine – 20 godina uspješnog rada i poslovanja u BiH – krunisan je, osim liderskim mjestom u sektoru životnih osiguranja i učešćem u finalu za prestižnu svjetsku nagradu Axco Global Insurance Awards 2024 u kategoriji Digitalne inicijative i inovacije, koju je Vienna osiguranje VIG zavrijedila za aplikaciju za elektronsko zaključivanje ugovora i izdavanje polica osiguranja, koja je i jedina na takve vrste na tržištu BiH. O značaju same nagrade, ali i o godini iza nas, kao i o poslovnom ambijentu u BiH, govori Sabina Mujanović, predsjednica Uprave Vienna osiguranje VIG.

Na raspolaganju smo za sve zahtjeve klijenata 24/7 u našoj online poslovnici, imamo inovativne proizvode i unikatan Program lojalnosti, jedini na tržištu osiguranja imamo potpuno digitalizovani prodajni proces, kontinuiramo razvijamo nove besplatne web servise jer cijenimo vrijeme i novac naših klijenata

BM: Vienna osiguranje je i u 2023.godini potvrdilo titulu najboljeg životnog osiguravatelja u BiH – koje komparativne prednosti u odnosu na konkurenciju su imale presudnu ulogu u ostvarivanju tog poslovnog uspjeha?

MUJANOVIĆ: Proteklu godinu pamtit ćemo po iznadprosječnom rastu u svim segmentima poslovanja, a od kojih se najviše izdvaja činjenica da smo u životnom osiguranju i dalje Broj 1 društvo za osiguranje u BiH. Sa ukupnom premijom većom od 48 miliona KM, ostvarili smo rast od 22 posto, a što je dvostruko više od prosjeka tržišta.

Ostvareno ocjenjujemo naročito uspješnim iz razloga što je Društvo jedino na tržištu koje se ne bavi osiguranjem od automobilske odgovornosti tj. ne participira u tržišnoj niši koja predstavlja oko 70 posto cjelokupnog tržišta, nego ekskluzivno radi programe dobrovoljnih osiguranja.Sabina Mujanović

Zahvalnost prvenstveno dugujemo našim cijenjenim klijentima i partnerima za ukazano povjerenje, našim zaposlenicima na marljivom trudu i istrajnosti te svim prijateljima kuće na podršci i podstreku da kontinuirano budemo bolji.

Naravno, uspjeh nikada ne dolazi iznenada i „preko noći“. Već više od 20 godina istinski brinemo o sigurnijoj, ugodnijoj i ljepšoj budućnosti svojih osiguranika. Našim klijentima nudimo širok spektar usluga i pogodnosti tokom cjelokupnog trajanja njihovog ugovora o osiguranju, a ne samo kada se desi osigurani slučaj.

Na raspolaganju smo za sve zahtjeve klijenata 24/7 u našoj online poslovnici, imamo inovativne proizvode i unikatan Program lojalnosti, jedini na tržištu osiguranja imamo potpuno digitalizovani prodajni proces, kontinuiramo razvijamo nove besplatne web servise jer cijenimo vrijeme i novac naših klijenata. Na naše zadovoljstvo, klijenti prepoznaju sve te vrijednosti i nagrađuju nas povjerenjem.

Svečanim događajem u Narodnom pozorištu u Sarajevu, u društvu partnera, zaposlenika, ragulatornih instanci i ostalih prijatelja kuće, proslavili smo svojih prvih 20 godina poslovanja u BiH, svoja dostignuća i uspjehe

BM: Kako u cjelini gledate na poslovnu 2023. godinu, koja je, kao i nekoliko prethodnih, bila optećena tržišnim turbulencijama, prije svih globalnom inflacijom – osim potvđivanja liderstva u životnom osiguranju, šta je još karakterisalo prethodnu poslovnu godinu Vienna osiguranja?

MUJANOVIĆ: S obzirom na visoku stopu solventnosti i vrlo stabilnu finansijsku poziciju, globalna ekonomska kriza i inflacija, nastale kao posljedice geopolitičkih izazova u svijetu, ni na koji način nisu poremetile poslovanje Društva. Naprotiv, svojim klijentima i zaposlenicima smo bili partner u prevladavanju finansijskih i drugih izazova, nudili osiguravateljnu zaštitu i podršku u turbulentnom i kompleksnom okruženju.

Pored vodeće pozicije u životnom osiguranju, u 2023. godini smo ostvarili i najveće stopu rasta na tržištu neživotnih osiguranja (29%), a što je za nas naročito značajno s obzirom na strateški cilj jačanja ovog segmenta poslovanja u kontekstu diverzifikacije portfolia.

Prethodna godina za nas je bila posebna i po tome što smo obilježili svojih prvih 20 godina poslovanja u BiH. Svečanim događajem u Narodnom pozorištu u Sarajevu, u društvu partnera, zaposlenika, ragulatornih instanci i ostalih prijatelja kuće, proslavili smo svoja dostignuća i uspjehe. Te noći nam se pridružilo i više od 200 mališana iz cijele BiH koji su horskom izvedbom i upečatljivom koreografijom poslali snažne poruke o osnovnim ljudskim vrijednostima i potrebi očuvanja onog najvrijednijeg – života i zdravlja.

U saradnji sa našom matičnom kompanijom u Beču dizajnirali smo i u BiH lansirali proizvod životnog osiguranja vezanog za investicijske fondove, jedini takve vrste u našoj zemlji

BM: Da li je u proteklom periodu bilo značajnijih promjena u strukturi portfolija Vienna osiguranja ili nagovještaja promjeni dugogodišnjih trendova i čime je to prvenstveno uvjetovano?

MUJANOVIĆ: Iako smo fokusirani na životna osiguranja, u posljednje dvije godine značajnije proširujemo paletu proizvoda neživotnog osiguranja, osim naravno osiguranja od automobilske odgovornosti kojim se ne bavimo.

U tom smislu, implementirali smo osiguranja imovine fizičkih i pravnih lica, inovirali proizvode osiguranja nezgode te krajem godine lansirali širok izbor programa dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja koji se mogu zaključiti i digitalno, na našoj web stranici.

Značajan dio našeg portfolia se odnosi na osiguranja kredita u bankama te smo jako ponosni na činjenicu da predstavljamo prvi osiguravateljni izbor banaka u našoj zemlji. S obzirom na to da su banke najuređeniji sistemi na tržištu te da kao takve odabiru nas za svog dugoročnog partnera za poslove osiguranja, mnogo govori o našem radu i kvaliteti.

Naravno, ostajemo posvećeni kontinuiranom obogaćivanju naših proizvoda životnog osiguranja, kao i donošenju novih, inovativnih proizvoda na naše tržište. Tako smo, naprimjer, u saradnji sa našom matičnom kompanijom u Beču dizajnirali i u BiH lansirali proizvod životnog osiguranja vezanog za investicijske fondove, jedini takve vrste u našoj zemlji. Činjenica da smo samo u 2023. godini zabilježili preko 100 posto povećanje ove vrste proizvoda u odnosu na prethodnu godinu, ukazuje da su naši građani zainteresovani za novitete te ćemo i ubuduće evropske i svjetske trendove nastaviti omogućavati i ljudima u BiH.

BM: Opći trend na tržištu osiguranja je digitalizacija poslovanja – koliko je Vienna osiguranja usmjerena na taj cilj, koji projekti te vrste su najaktuelniji i kakvi su njihovi efekti?

MUJANOVIĆ: Strateški smo usmjereni ka potpunoj digitalizaciji poslovanja još od 2018. godine. Danas imamo niz web servisa i digitaliziranih procesa za back office podršku. Naša online poslovnica je jedina na tržištu osiguranja u BiH, a naša aplikacija za elektronsko zaključivanje ugovora i izdavanje polica osiguranja je jedina takve vrste na tržištu BiH.

Godina 2024. je rezervisana za značajne projekte

BM: Kakvim epilogom 2024. godine biste bili zadovoljni u smislu jačanja tržišne pozicije, rasta prometa i dobiti, širenja palete usluga, povećanja broja klijenata…?

MUJANOVIĆ: Kao što je prethodno opisano, 2024. godinu smo „rezervisali“ za značajne projekte unapređenja interne infrastrukture čiji je cilj povećanje efikasnosti poslovnih operacija, kvalitete usluga prema klijentima kao i unapređenje održivosti poslovanja i brige za okolinu. U tom smislu, nemamo pretjerano ambiciozne planove za ovu godinu tj. ne planiramo dvocifrene procente rasta kao u 2023. godini. U svakom slučaju, za naše vjerne klijente pripremamo posebno iznenađenje u segmentu servisa i pogodnosti koje ćemo lansirati u drugoj polovini godine. Takođe, u postupku smo razvoja jednog odličnog programa osiguranja koji će zasigurno razveseliti veliki broj građana u BiH.

Naravno, sve ovo uz pretpostavku da ne dođe do nekih novih turbulencija u lokalnoj i svjetskoj ekonomiji, a što nadamo se neće biti slučaj.

Upravo nas je ta aplikacija dovela u finale za prestižnu svjetsku nagradu Axco Global Insurance Awards 2024 u kategoriji Digitalne inicijative i inovacije, a koje će biti upriličeno u aprilu u Londonu. Stručni žiri kojeg je činilo oko 40 renomiranih svjetskih stručnjaka iz svih oblasti osiguranja uvrstio je naš prodajni alat među najbolja digitalna rješenja u branši.

Naročito smo ponosni na činjenicu da smo u ovom prestižnom takmičenju rame uz rame sa najvećim osiguravateljima današnjice i to kao jedini predstavnici iz BiH. Axco Awards je priznanje koje dobijaju kompanije i pojedinci za izvanredna postignuća i inovacije na tržištu osiguranja, te ekološki osviješteno poslovanje.

Pored digitalizacije u segmentu naših prodajnih aktivnosti, jako smo usmjereni na optimizaciju internih procesa posredstvom savremenih informatičkih rješenja. U tom smislu, u 2023. godini smo implementirali Sistem za upravljanje dokumentima (DMS), a koji je prvi korak na putu tzv. paperless poslovanja tj. poslovanja bez papira, koji želimo uspostaviti u Društvu do kraja 2024. godine.

BM: U kojoj mjeri ćete i u narednom periodu biti anagažirani u segmentu društveno-odgovornog poslovanja?

MUJANOVIĆ: U fokusu naših društveno odgovornih aktivnosti i dalje će biti djeca. Ove godine ćemo organizovati osmu sezonu svima dobro poznatog projekta U zdravoj školi zdrava djeca, a kojim promovišemo zdrav stil života, fizičko i mentalno zdravlje, kulturu poštovanja različitosti i dr. Ovaj projekat iz godine u godinu privlači sve veći interes osnovnih škola iz cijele BiH, a što nas motiviše da svake naredne osmišljavamo nova, drugačija iskustva za djecu.

Pored toga, pružamo podršku i mnoštvu nevladinih organizacija i udruženja koje na bilo koji način pomažu u zdravom i sigurnom odrastanju djece. Partneri smo sa međunarodnom nevladinom organizacijom World Vision, roditeljskim kućama u BiH, Visokom školom za menadžment i turizam u Konjicu… Do sada smo realizovali veliki broj društveno odgovornih aktivnosti kojima smo obezbijedili besplatne sportsko-zdravstvene preglede djece, besplatne škole plivanja i skijanja, obogatili knjižne fondove osnovnih škola…

Briga o okolišu i održivom razvoju odavno je vrijednost našeg Društva, ali smo si za ciljeve u narednom periodu postavili još konkretnije mjere za održivo poslovanje i očuvanje životne sredine. Naime, pored ranije opisanih procesa digitalizacije, izbacivanja papira iz poslovnih operacija i ulaganja u ESG fondove, za 2024. godinu definisali smo 15 ESG mjera koje će doprinijeti zdravijem radnom, ali i životnom okruženju.

Kao osiguravajuće društvo sa najvećom zajednicom na društvenim mrežama, osjećamo i želju i obavezu i odgovornost da se zahvalimo našim pratiteljima, pa često organizujemo darivanja preventivnih zdravstvenih pregleda i drugih prigodnih poklona kojima potičemo zdrav i aktivan životni stil.

BM: Kako stoje stvari sa ambijentom za poslovanje Vienna osiguranja i osiguravajućih kuća općenito u BiH – ima li na tom polju vidljivih pozitivnih iskoraka i u čemu se oni prvenstveno ogledaju, odnosno, gdje i dalje leže najveće sistemske manjkavosti koje koče razvoj domaćeg tržišta osiguranja?

MUJANOVIĆ: Znamo da je BiH izuzetno kompleksna država te da je aktivan nadzor nad osiguravateljnom branšom organizovan na nivou entiteta. Iako su propisi u određenoj mjeri sinhronizovani, takav tip uređenja tržišta predstavlja izazov za društva koja posluju na cijeloj teritoriji BiH, a kao što je naše.

Činjenica da u strukturi premije dominira obavezno osiguranje od autoodgovornosti te da je premija per capita u našoj zemlji tri puta manja u odnosu na premiju per capita u zemljama centralne i istočne Evrope, govori da je tržište osiguranja u BiH nedovoljno razvijeno.Sabina Mujanović

Za to su, prije svega, odgovorni osiguravatelji, koji dosta više treba da rade na transparentnoj komunikaciji i educiranju korisnika osiguranja. Ali i relevantne državne instance koje do sada, nažalost, nisu pokazali pretjeranog sluha za inicijative iz branše niti su prepoznali osiguravatelje kao partnere u finansiranju infrastrukturnih projekata i podršku u socijalnoj i ekonomskoj zaštiti imovine, života i zdravlja građana.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here