Portret: Ben Francis, vlasnik kompanije Gymshark

Benjamin David Francis je suosnivač, izvršni direktor i većinski vlasnik Gymshark, kompanije za fitnes odjeću i modne dodatke osnovane 2012. godine. Sa nepunom 31-om godinom, u aprilu 2023. godine uvršten je Forbesovu listu svjetskih milijardera sa imovinom koja se procjenjuje na 1,3 milijarde dolara.

106

62% raste godišnja prodaja Gymshark od 2018.

U 131 zemlji se prodaju proizvodi Gymshark

21 posto udjela u kompaniji  Francis je prodao američkoj kompaniji General Atlantic

Benjamin David Francis je suosnivač, izvršni direktor i većinski vlasnik Gymshark, kompanije za fitnes odjeću i modne dodatke osnovane 2012. godine. Sa nepunom 31-om godinom, u aprilu 2023. godine uvršten je Forbesovu listu svjetskih milijardera sa imovinom koja se procjenjuje na 1,3 milijarde dolara.

Ovaj britanski milijarder i poduzetnik rođen je 4. juna 1992. godine u Bromsgroveu, Worcestershire gdje je završio srednju školu. Za informatiku se zainteresirao tokom izučavanja IT u školi. Njegov prvi posao je bila online kompanija koja je prodavala registarske tablice automobila.

Kao tinejdžer počeo je odlaziti u teretanu.

“Shvatio sam da se struktura, konzistentnost i radna etika koju sam pronašao u teretani, mogu primijeniti na različita područja mog života i da će funkcionirati”, rekao je svojevremeno u izjavi za medije

 Student i dostavljač

Upisao je studij međunarodnog poslovanja i menadžment na Univerzitetu Aston 2010. godine. Iako je izjavio da mu je vrijeme na univerzitetu dalo snažne temelje na kojima može izgraditi posao, studij je napustio 2012. godine kako bi se fokusirao na Gymshark sa punim radnim vremenom.

Prije nego je lansirao brand Gymshark, Francis je razvio dvije fitnes aplikacije, Fat Loss Abs Guide i iPhysique. U vrijeme dok je još studirao, radio je i kao dostavljač za Pizza Hut, za satnicu od pet funti. Ovaj posao je prestao raditi šest mjeseci nakon pokretanja Gymsharka.

Kada je 2012. godine pokrenuo Gymshark imao je 19 godina

Kada je 2012. godine pokrenuo Gymshark imao je 19 godina, a sa poslom je startao u garaži svojih roditelja. Prvi saradnik mu je bio školski drug Lewis Morgan. Web stranica koju su napravili je u početku prodavala dodatke za fitness. U nemogućnosti da osigura kupovinu zaliha ili sigurnu distribuciju sa dobavljačima dodataka, počeo je isporučivati zalihe putem dropshipa od drugih dobavljača i trebalo mu je šest sedmica da izvrši prvu prodaju. Gymshark je, zapravo, u početku bila kompanija suplemenata. Godinu dana kasnije, Francis je počeo dizajnirati i prodavati fitnes odjeću na web stranici Gymshark.

Prve proizvode sašio je u garaži svojih roditelja u Bromsgroveu, koristeći mašinu za šivenje i sito štampač koje je kupio od 1.000 funti ušteđevine.

Šivenje je naučio od bake. Proizvode Gymshark izložio je 2013. godine na fitness sajmu BodyPower u Birminghamu. Nakon završetka sajma, njegova trenerka je postala viralna na Facebooku, ostvarivši prodaju vrijednu 30.000 funti u roku od 30 minuta. Tada je postao svjestan mogućnosti koje mu se pružaju te je napustio univerzitet i dao otkaz u Pizza Hut, kako bi se fokusirao na kompaniju sa punim radnim vremenom.

Kao kompaniju početnika, Francis je plasirao brend kroz partnerstvo sa uticajnim osobama na društvenim mrežama, uključujući body buildere Nikki Blackketter i Lex Griffin. Gymshark je bio jedan od prvih brendova koji je u velikoj mjeri koristio influencere na društvenim mrežama.

Francis je 2015. godine napustio mjesto izvršnog direktora kompanije kako bi postao direktor marketinga, brenda i proizvoda. Tada je rekao da će ovaj potez omogućiti kompaniji da raste još brže i da će mu dati vremena da poradi na svojim slabostima i postane kompletniji poslovni čovjek.

Tri godine kansije Gymshark je otvorio novo sjedište vrijedno pet miliona funti u Solihullu, West Midlands.

Gymshark je 2019. otvorio vlastitu teretanu i centar za inovacije. Inače, Francisova kompaniju se od 2016. godine nalazi na listi brzorastućih privatnih kompanija The Sunday Times Fast Track. Proizvodi Gymshark se trenutno mogu kupiti u 131 zemlji.

U augustu 2020. godine, Francis je prodao 21 posto udjela u kompaniji američkoj privatnoj investicijskoj kompaniji General Atlantic, a prema ugovoru procijenjena vrijednost Gyimshark iznosila je više od milijarde funti. Francis trenutno posjeduje više od 70 posto kompanije. U augustu 2021. vratio se na poziciju generalnog direktora kompanije.

U augustu 2020. godine, Francis je prodao 21 posto udjela u kompaniji američkoj privatnoj investicijskoj kompaniji General Atlantic

Francis je danas jedan od najmlađih svjetskih milijardera, zahvaljujući brzom rastu njegove kompanije čijem su usponu značajno doprinijele društvene mreže.

Forbes prenosi da je Francis je 1. decembra 2021. stajao ispred zatvorenog izloga J. Crew u londonskoj Regent Street, glavnoj šoping destinaciji u srcu britanske prijestolnice. Noseći crnu jaknu za vježbanje vlastitog dizajna, Francis je najavio da će njegov brend sportske odjeće otvoriti svoju prvu prodavnicu.

“Ovo je tako nadrealan trenutak. To što sam pokrenuo ovaj brend u svojoj spavaćoj sobi, a sada imam radnju ovdje u Regent Streetu, jednostavno je zapanjujuće”, reći će u video snimku događaja objavljenom na YouTube.

Deset mjeseci kasnije, Gymshark trgovina je otvorila svoja vrata, što je označilo prekretnicu za kompaniju izgrađenu gotovo u potpunosti na promociji na društvenim mrežama i partnerstvima sa fitnes influenserima na TikToku i Instagramu.

 Gerila kampanja

U godini koja je uslijedila prihod kompaniju je porastao za 78 posto na 608 miliona dolara, što je Francisa učinilo milijarderom.

Danas kada govori o svome putu, sjeća se da je odrastao sanjajući o karijeri fudbalera, ali je brzo shvatio da nije dovoljno dobar da bude profesionalac. Umjesto toga, krenuo je u teretanu i na časove informatike, praveći aplikacije koje su korisnicima pomogle da kreiraju kalendare vježbanja i pristupe vježbama za mršavljenje.

„Bile su osnovne, ali su mi omogućile da svoju kreativnost primjenim na svoje dvije opsesije“, napisao je Francis u postu na blogu na svom ličnom sajtu.

Ono što mu je predstavljalo problem bila je adekvatna odjeća za bodybildere.

“Bodybuilding odjeća jednostavno nije bila dostupna ovdje. Svi moji heroji su bili YouTuberi, pa bih im slao proizvode”, rekao je Francis za Forbes 2020. godine.

Prisjećajući se sajma u Brimingemu na kojemu su se prvi put javno pojavili, kaže da su ih bukvalno opsjedali posjetitelji.

Počeli su dijeliti opremu besplatno uticajnim osobama, dizačima tegova, koji su je promovirali na društvenim mrežama. Tim potezom su dnevni obim prodaje Gymsharka povećali sa 450 na 45.000 dolara dnevno. Francis je tada pokrenuo gerila marketinšku kampanju, koja se oslanjala na plaćanje malih iznosa fitnes zvijezdama sa intenzivnim praćenjem na mreži, dajući samo 500 dolara mjesečno influenserima koji bi se razmetali odjećom Gymshark u svojim video snimcima.

Zaljubljenici fitnesa diljem svijeta bili su zatrpani digitalnim reklamama sa sloganom We Lift This City, što je rezultiralo prodajom njegove opreme. Prodaja Gymshark u prosjeku raste za 62 posto svake godine od 2018.

Dok prosječni godišnji rast Gymsharka daleko nadmašuje rast giganta Nikea (sedam posto od 2018.) i Lululemona (26 posto), još uvijek je daleko od dostizanja prodaje od 47 milijardi dolara koju je Nike zabilježio prošle godine ili čak Lululemonovih osam milijardi dolara. Naravno, i Gymshark je morao savladavati neke prepreke u svome usponu. Naprimjer, planirani IPO na Londonskoj berzi prošle godine nikada nije realiziran, a kompanija je u martu zatvorila većinu svojih operacija u SAD.

Kompanija je u martu zatvorila većinu svojih operacija u SAD

Ipak, armija uticajnih ljudi Francisa je već dovela do statusa milijardera, a lokacija nove radnje njegove kompanije u Londonu – šest minuta hoda od Nikeovog vodećeg broda i samo blok od Lululemonove – znak je gdje želi pozicionirati svoj brzorastući brend.

“Kada je Apple počeo, prihvatili su su ga arhitekti, kreativci i druga vrsta cool djece. Naši obožavatelji broje svoje snabdjevače i znaju kako ih ispravno podići”, kaže Francis.

Kaže da mu se sviđa što različite zemlje imaju svoje poznate brendove sportske odjeće, kao što su Lululemon u Kanadi, Nike i Under Armour u SAD te Adidas i Puma u Njemačkoj.

“Stvarno mislim da Gymshark može biti britanski odgovor na te brendove. Ali to ne znači da je Velika Britanija mjesto gdje počinje i završava za nas, mi želimo biti istinski globalni brend”, kaže Francis.

Kao strastvenog zaljubljenika u automonilie inspirisali su ga automobiliski brendovi, poput Jaguar Land Rover.

„Znam da su britanski brend i da su iz kraja u kojem sam ja odrastao, ali tako je cool kada si u inostranstvu i vidiš kako se njihova vozila voze“, ističe Francis.

 Suprugu upoznao zahvaljujući Gymsharku

Gymshark je osim na poslovni, presudno uticao i na privatni život Bena Francisa. Sadašnju suprugu Robin Gallant, uticajnu kandsku fitness manekenku upoznao je kada ju je Ben zamolio da promovira njegov brend na društvenim mrežama.

Par se vjenčao u septembru 2021. godine.  Njihovi sinovi blizanci rođeni su u decembru 2022. godine. Društvene mreže zatrpane su njihovim zajedničkim fotografijama.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here