Kinesko udruženje proizvođača automobila izvještava da je ta zemlja prošle godine isporučila 3,11 miliona vozila u inostranstvo. To je znatno više od Njemačke, ranije drugog po veličini izvoznika, koja je prošle godine prodala samo 2,61 milion vozila na međunarodnim tržištima, što je povećanje od 10 posto u odnosu na 2021.
Kina sada juri Japan, koji je na prvom mjestu. Iako rezultati Japana za cijelu godinu još nisu dostupni, poznato je da je ta zemlja isporučila više od 3,2 miliona vozila u inostranstvo tokom 11 mjeseci 2022, prenosi B92.
Međutim, očekuje se da je Japan izvezao manje vozila prošle godine nego 2021. kada je isporučio 3,82 miliona vozila na strana tržišta. Uz brzo rastući izvoz iz Kine i sve manji obim Japana, očekuje se da će Kina preuzeti mjesto najvećeg svetskog izvoznika automobila u bliskoj budućnosti, rekli su analitičari za South China Morning Post.
Citic Securities predviđa da bi Kina mogla da izveze čak 5,5 miliona vozila godišnje do 2030, od kojih će 2,5 miliona biti na električni pogon. To će biti olakšano naporima zemlje da svoja vozila predstavi na tržištima Južne Azije, kao i u zemljama u razvoju.
Kina, takođe, preuzima vodeću ulogu u svijetu u prodaji električnih vozila. BYD je postao najveći proizvođač električnih vozila u drugom kvartalu 2022, pretekavši Teslu.
Sada se prodaje u Norveškoj, Singapuru, Brazilu i Indiji.
Kineski proizvođači su preuzeli kontrolni udio na sopstvenom domaćem tržištu. U zemlji koja je dom za oko 200 proizvođača električnih vozila, domaći EV su kontrolisali skoro 85 odsto tržišta 2022.