Dok ljudi balansiraju – i bore se sa – ličnim budžetom, mnogi na Google-u tragaju za temama o finansijama. Analiza pretraživača Google obuhvatila je milione pojmova za kojima se tragalo u šierom regionu – Evropi, na Bliskom Istoku i u Africi. Evo tri zaključka do kojih su došli:
1. Ljudi postavljaju mnogo finansijskih pitanja.
„Šta je inflacija“ jedna je od fraza koja je ove godine doživjela značajan porast interesovanja u pretragama širom svijeta. Stanje globalne ekonomije — pa čak i ličnih finansija —složena je tema. Logično je da ljudi postavljaju mnogo pitanja dok pokušavaju da shvate šta se dešava u svijetu. Na primjer, interes za pretragama sa povezanim pojmovima „zašto“ i „skupo“ porastao je za 20 odsto na globalnom nivou samo u posljednjih šest mjeseci.
U ovoj godini vidjeli smo i porast interesovanja za pretragu za fraze kao što su „zašto je puter tako skup“ u Ujedinjenom Kraljevstvu, „zašto je nestašica senfa“ u Francuskoj i „zašto cijene rastu“ u Njemačkoj.
Pored toga, ljudi su zabrinuti kako inflacija utiče na njih i kako da minimiziraju njen uticaj na lične finansije. Širom svijeta postavljaju pitanja poput „šta mogu da kupim“ ili, recimo, „koje su nove kamatne stope“ kao što je to slučaj u Poljskoj.
2. Neočekivani savez: Ušteda novca i spašavanje planete
Najnoviji trendovi Google pretraživanja takođe pokazuju da, u nekim slučajevima, inflacija i održivost idu ruku pod ruku. Dok potrošači traže načine da smanje troškove, mnoge od pristupačnijih alternativa su, neočekivano, povoljnije po životnu sredinu.
Porasla su pretraživanja za „polovno“ i „korišteno“. U prošlosti su već korišteni proizvodi mogli imati negativnu konotaciju. Sada je stigao bum aplikacija za preprodaje, što nam kazuje drugačiju priču o kupovnim preferencijama današnjih potrošača.
Još jedna oblast u kojoj se održiva opcija nedavno uskladila sa jeftinijom je „energija“. Ljudi žele ad uštedje jer su cijene porasle, a korištenje manje energije je, naravno, pozitivno za životnu sredinu.
To je primjetnu u Google tredovima, jer je interesovanje za pretraživanje pojma „kako uštedjeti energiju“ dostiglo vrhunac širom svijeta. Takođe je poraslo interesovanja za pretragu izraze poput: „najjeftinije vrijeme za uključivanje mašine za pranje rublja“ u Španiji, „cijena električne energije iz sata u sat“ u Danskoj i „koliko struje troši klima uređaj“ u Poljskoj.
3. Uprkos svemu – ljudi i dalje žele (malo) luksuza
Takođe, u 2022. godini poraslo je interesovanje za „jeftine“ pretrage. Na primjer, za „jeftine haljine“ u Poljskoj, „najjeftiniji zamrzivač“ u Turskoj i „jeftina kafa“ u Švedskoj. Ali to ne znači da potrošači traže samo niskobudžetne opcije za kupovinu.
Sve je veći broj ljudi koji traže i malo luksuza. Interes za pretragu je porastao za artikle kao što su „luksuzne sunčane naočare“ u Njemačkoj i „luksuzno donje rublje“ u Velikoj Britaniji.
Osim toga, ljudi sada na drugačiji način planiraju veće kupovine koje nisu uvijek pristupačne za kratkoročno plaćanje ili bez nekog oblika pomoći.
Na primjer, porastao je interes za pretragu „podsticaji za električne automobile u Italiji, „subvencije za solarne panele“ u Francuskoj i „subvencija za toplotne pumpe“ u Holandiji.
Ovi podaci pokazuju da čak i usred ekonomske neizvjesnosti ljudi pokušavaju da pronađu pravi balans između „jeftinog“ i „luksuznog“. Spremni su da čekaju i ulažu u skuplje proizvode, ali traže alternativne načine da to uklope u svoj budžet.