Žena u poslovnom svijetu mora biti spremna na više uloga

1051

Jovana Vidaković dugi niz godina karijeru gradi u prodaji i marketingu. Riječ je o
uspješnoj, mladoj ženi koja kontinuirano teži novim izazovima i ličnom i profesionalnom razvoju zbog čega je prije tri godine napravila zaokret u karijeri i odlučila okušati se u IT industriji koja joj je u tom momentu bila najmanje poznata. Vidaković je trenutno na poziciji Senior sales executive Oracle CX za područje južne i srednje Evrope, a u intervjuu za Business Magazine govori o svom poslovnom putu, izazovima s kojima se susretala, te značaju međusobne podrške žena s aspekta osnaživanja i ohrabrivanja.

 

Jovana Vidaković, iako diplomirana politologinja, koju je izabrala iz želje da mijenja svijet i ispravlja nepravde, još od tih studentskih dana karijeru gradi u marketingu i prodaji. Više od osam  godina Vidaković je stajala iza cijelog marketinga i prodaje novinarsko izdavačke kuće Avaz koja sadrži 12 različitih medijskih kanala. Kontinuirano tražeći nove izazove i mogućnosti za ličnim i profesionalnim razvojem, Vidaković donosi odluku da svoju karijeru nastavi graditi u IT industriji koja joj je u tom trenutku bila nepoznanica. Naime, zadnje tri godine Vidaković je na poziciji Senior sales executive Oracle CX za područje južne i srednje Evrope. U intervjuu za Business Magazine, Vidaković govori o stepenu razvoja i osnovnim problemima koji koče veći zamah kada je riječ o digitalizaciji u BiH, izazovima s kojima se susretala kao žena u poslovnom svijetu, značaju kampanja velikih brendova usmjerenih na promjenu svijesti u društvu, jačanju i ohrabrivanju žena u poslovnom svijetu, te koja su to iskustva nju izgradila u danas uspješnu poslovnu ženu.

BM: Kako je tekao Vaš poslovni put i šta je presudilo da iako ste diplomirana politologinja karijeru gradite u marketingu i prodaji?

VIDAKOVIĆ: Tokom srednje škole i u tim tinejdžerskim godinama, imala sam potrebu da mijenjam svijet i da na određeni način ispravljam neke nepravde. Tada se javila i ljubav prema politici kao oblasti u kojoj bih mogla graditi karijeru. Iz tog razloga upisujem Fakultet političkih nauka u Sarajevu, odsjek Politologija. Međutim, uporedo sa studijem, ja sam radila i to u prodaji i marketingu, u kompaniji koja je bila zastupnik za velike svjetske brendove kao što su Dior, Channel, Givenchy i kroz taj posao sam otkrila i zavoljela prodaju. Jako sam brzo učila i napredovala, te sam za četiri godine u toj kompaniji od najnižeg nivoa došla do pozicije najmlađeg komercijalnog direktora. Nakon toga prelazim u Avaz grupaciju i nakon ukupno 13 godina, odlučujem napraviti potpuni zaokret u svojoj karijeri i okušati se u nečemu u čemu nisam bila tako dobra i što je bio moj lični izazov. Nekada osjetite da su vam neke stvari jako dobro poznate i nema više izazova u toj industriji, ali opet želite da se bavite istim poslom, zbog čega sam izabrala IT industriju koja je meni bila najmanje poznata. Riječ je o industriji koja je jako popularna na tržištu rada. Jedan od izazova mi je bio i taj što je riječ o industriji u kojoj dominiraju muškarci pa sam željela pokazati sebi da i ovdje mogu biti uspješna.

BM: Možete li nam Vi, kao žena koja vlada digitalnom erom, reći gdje vidite najveći iskorak kada je riječ o digitalizaciji u BiH?

VIDAKOVIĆ: Ono čime se ja trenutno bavim jeste prodaja novih tehnologija, zadnja generacija gotovih aplikativnih rješenja na cloudu iz CX-a. Ako posmatram digitalizaciju u BiH, rekla bih da smo mi velikim dijelom još uvijek na onom starom sistemu ulaganja u hardwere i softwere. Veliki broj naših kompanija nije osviješten o značaju digitalizacije, ali s druge strane, postoje kompanije koje imaju ljude koji su na pozicijama i koji razumiju šta znači digitalizacija. Privatni sektor puno bolje razumije tržište i prati i usvaja svjetske trendove za razliku od javnog sektora. Najveći problem u ovoj oblasti i razlog zašto zaostajemo za svijetom jeste taj što elektronski potpis u BiH nije zaživio. Čak i kada imam priliku prodati neka od rješenja za javni sektor kojim bi se olakšali procesi pružanja usluga građanima, nemoguće ih je implementirati u potpunosti jer se ne primjenjuje elektronski potpis. Sve dok ne zaživi primjena elektronskog potpisa, BiH neće napraviti veliki iskorak u digitalizaciji.

BM: Koliko je izazovno biti žena u poslovnom svijetu u BiH? Iz kojih iskustava ste naučili najvažnije životne i poslovne lekcije?

VIDAKOVIĆ: Biti žena u poslovnom svijetu je jako izazovno i u BiH i u razvijenim zemljama. Ako pogledamo BiH, naše društvo nije naučilo vjerovati ženama na pozicijama, pogotovo mladim ženama, što sam vidjela iz ličnog iskustva. Ovo je još uvijek jedno patrijahalno društvo, međutim, jednim dijelom su i žene same krive za ovakvo stanje. Određen broj žena ne prihvata tako lako određena unapređenja, imenovanja, imaju neki strah od odgovornosti. Iz tog razloga je jako bitno raditi na ohrabrivanju i osnaživanju žena. Naravno da je ovo povezano i sa bojazni da li će uspješno balansirati poslovne i druge obaveze kojih žena ima jako puno. Njen dan nikad ne završava. Počinje na poslu, a završava kad djeca odu na spavanje ili kad završe druge kućne i porodične obaveze. Od muškaraca se očekuje da su oni ti koji moraju raditi i nositi porodicu na leđima u smislu finansija i da ništa više ne moraju. Međutim, to danas ne može biti održivo jer žene jednako finansijski doprinose porodici kao i muškarci. Bitno je naglasiti da se žene ne trebaju takmičiti s muškarcima. Nije to pravi način. Žene se trebaju postaviti na način da, ako se jedna popela na neki vrh i uspjela u poslovnom svijetu, da pruži ruku i drugim ženama da i one dostignu taj nivo. Ja tako vidim osnaživanje i ohrabrivanje žena. Imamo pozitivne primjere, mijenja se to polako, ali reći ću da smo se mi izborile za prava žena onda kada budemo jednako prihvaćene, jednako plaćene i kad nam se pruže jednake mogućnosti kao muškarcima.

BM: Koje su to osobine koje žena mora posjedovati kako bi uspjela u poslovnom svijetu? 

VIDAKOVIĆ: Moje je mišljenje da su sve žene – superžene. U ovom sistemu u kojem imamo jako puno obaveza mislim da su sve žene uspješne bez obzira na profesiju kojom se bave, pa čak i ako ne rade i samo su posvećene domaćinstvu i porodici. Ako uzmem iz svog ličnog iskustva, žene najprije trebaju biti uporne. Ono što je meni pomoglo, a to često sad vidim da na tržištu rada stavljaju kao skills, jeste brzina promjene i prilagođavanja. Žena u poslovnom svijetu mora biti spremna na više uloga. Poslovni svijet se mijenja jako brzo i žene moraju biti sposobne da se brzo prilagođavaju tim nekim novim trendovima da bi bile konkurentne. To znači da stalno moraju učiti i obrazovati se u oblasti u kojoj su izabrale graditi karijeru. Također, moraju biti hrabre. Svi mi moramo donositi brojne odluke, pa nekad i pogrešna odluka nam pomogne u smislu da nam pokaže zašto je to tako moralo biti u tom trenutku jer smo iz toga naučile neke lekcije koje su nam kasnije trebale.

BM: Koliko je za mlade žene koje su na početku karijere značajno da imaju role modele na koje se mogu ugledati? Ko je Vama uzor u poslovnom svijetu?

VIDAKOVIĆ: Žene moraju znati šta žele biti u životu. U srednjoj školi smo zbunjeni, istražujemo šta bi mogli raditi. Kad završite studij, tada već morate imati jasnu viziju onoga što želite biti. Ja sam uvijek pisala taj neki svoj spisak ciljeva i rokove kad ih želim ostvariti i time sam se rukovodila kroz život. Mlade žene moraju imati road map, da tačno znaju šta žele i kada to žele ostvariti. Kada je riječ o role modelima, dok sam studirala politiku to je bila Margaret Thatcher, a kroz biznis sam se gradila na osnovu nekih vlastitih uvjerenja u smislu šta bih željela da budem jednog dana.

BM: Kako inspirirati i motivirati mlade ljude da slijede svoje snove? Koliku ulogu imaju velike kompanije kroz projekte i kampanje kao što je kampanja Dreamers On koju provodi kompanija Porsche na globalnom nivou?

VIDAKOVIĆ: Mladim ljudima govorim da im cilj u 21. vijeku i ostvarenje svih snova, ne može biti zaposlenje u javnom sektoru. To govori da ovo društvo nije dovoljno ambiciozno. Ja ne dolazim iz bogate porodice i nisam mogla upisati univerzitet koji sam željela jer moji roditelji to nisu mogli finansirati. Zato sam odlučila da ću ja napraviti ono od svog života što želim i borila sam se za to – od najniže pozicije do ove sada. Sve je moguće, pitanje je samo koliko je mlad čovjek ambiciozan. Danas odgajamo neambicizono društvo, što i nije čudo, jer “ulažemo” više u stariju populaciju jer su oni valjda vjerniji glasači, a mladima se na pravi način malo ko bavi. Kampanja Dreamers On je jako poželjna iz razloga što daje primjere ljudi koji su svojim radom uspjeli u svojim životima i karijerama i koji su zahvaljujući tome pokrenuli neke društvene promjene. Ovi primjeri su jasan pokazatelj koliko je značajno imati velike ciljeve u životu i koliko s ostvarenjem tih ciljeva možemo doprinijeti razvoju cijele zajednice.

BM: Među prvim ste članicama SHIFT by Porsche zajednice u BiH, a već ste osvojili i pehar. O čemu je riječ?

VIDAKOVIĆ: Kako bi prestiž i luksuz Porschea približili uspješnim bh. damama, Porsche Centar Sarajevo, u saradnji s Porsche Centrom Zagreb i Porsche Centrom Ljubljana, a predvođeni timom kojeg čine Marketing, CRM&PR menadžerice spomenutih centara, Melisa Čengić Sarajevo, Antonela Belamarić Kirinčić Zagreb i Teja Teraž Ljubljana organizirali su posebnu vožnju. Riječ je o događaju održanom početkom marta u Rijeci, na kojem je učestvovalo više od 60 žena iz BiH, Slovenije i Hrvatske. Čitav događaj i koncept je bio zanimljiv, jer smo imali priliku da vozimo sve modele Porschea. Zaista, jedan dan iz snova. U grupama smo se takmičile u slalom utrci s čunjevima za najbrže vrijeme i moji prijatelji znaju koliko ja volim brzu vožnju i u toj utrci sam kao predstavnica BiH osvojila pehar. Moram naglasiti da je ovo bilo jedinstveno iskustvo jer sam imala priliku upoznati poslovne žene iz različitih branši iz različitih zemalja.

BM: Šta smatrate svojim blagoslovima?

VIDAKOVIĆ: Moj prvi blagoslov s kojim sam se rodila jeste nadnaravna moć borbe, dokazivanja i upornosti. Uvijek sam imala priliku da samu sebe izazivam na najteži mogući način. Na intervjuu za posao su me pitali: „Kako podnosite korporativni pritisak“? Moj odgovor je bio da ne postoji taj pritisak koji meni neko može zadati i target koji ja sebi već nisam zacrtala. Kroz život sam prolazila kroz razna iskušenja, ali sad znam da je to trebalo tako biti, kako bih se ja izgradila u ličnost kakva sam sad. Moj drugi blagoslov, koji se ne može porediti ni s čim drugim, su moje dvije kćerke, koje će, i kad sve bude i prođe, biti moje ogledalo u budućnosti. One su mi pomogle da iz onih manje sretnih i lijepih dana svojom energijom, koju vam samo djeca mogu dati, sve prebrodim i budem ono što danas jesam.

BM: Koji su Vam lični i profesionalni ciljevi za narednih pet godina?

VIDAKOVIĆ: Kada je riječ o ličnim ciljevima, nedavno sam upisala MBA Executive Cotrugli studij, što mi je bila dugogodišnja želja i sada sam konačno našla vremena da se tome posvetim. Tako da mi je jedan od ciljeva u naredne dvije godine da dobijem novu diplomu i budem još konkurentnija na tržištu. Kada je riječ o profesionalnim ciljevima, za pet godina sebe vidim na nekoj višoj internacionalnoj poziciji. Pokušat ću da ostanem u okviru regije, da ne odem u inozemstvo, ali cilj mi je da napredujem do jedne od rukovodećih pozicija u ovoj industriji i poslu kojim se bavim.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here