Wiener osiguranje: Partner vrijedan povjerenja i u 2021. godini

Unatoč pandemijom korona virusa otežanim uvjetima poslovanja, Wiener osiguranje u 2021. na bh. tržištu ostvarilo je godišnji rast premije od 12 posto. Kako je ta osiguravajuća kuća prebrodila tržišne turbulencije koje su obilježile prošlu godinu i šta će biti u fokusu njene poslovne strategije u narednom periodu, za Business Magazine otkriva Borislav Doder, direktor Wiener osiguranja VIG

335

Nestabilnost tržišta uzrokovana pandemijom korona virusa ni u prošloj godini nije poštedjela nikoga, pa ni sektor osiguranja. Uprkos tome, Wiener osiguranje uspjelo je u djelo provesti svoju devizu da je svaka kriza ujedno i prilika te klijentima ponuditi i čitav niz novih proizvoda, koji su u konačnici rezultirali još jednom uspješnom poslovnom godinom. O načinu na koji je prebrođena još jedna pandemijska godina i daljnjim razvojnim planovima, za Business Magazine govori Borislav Doder, direktor Wiener osiguranja VIG.

BM: Kako biste u najkraćem ocijenili proteklu poslovnu godinu Wiener osiguranja – u kojoj mjeri je ona bila turbulentna usljed novih talasa pandemije korona virusa i kako ste se u 2021. izborili s tom vrstom izazova?

DODER: Svaka godina je izazovna onoliko koliko ste spremni da se sa izazovima nosite, borite i da ih objektivno posmatrate.

Proteklu godinu ocjenjujem vrlo dinamičnom, ponekad nepredvidivom, kako u poslovnom, tako i u privatnom smislu. Međutim, mi u Wieneru smo agilno rješavali sve situacije koje su se našle pred nama, promptno usmjeravali na najefikasnija rješenja, uvijek sa primarnim fokusom na zdravlje naših zaposlenika i klijenata.

BM: Tokom razgovora za Business Magazine vođenog krajem 2020. godine, između ostalog ste istaknuli da je svaka kriza ujedno i prilika, pri čemu ste najavili da će “osnaživanje digitalnog poslovanja na nivou kompanije biti naše usmjerenje za 2021. godinu“. Koliko ste zadovoljni efektima fokusiranja na digitalno poslovanje i na kojim još poljima ste uspjeli korona krizu pretvoriti u poslovnu priliku?

DODER: Za nas u Wieneru 2021. je bila godina utemeljenja daljnjeg razvoja naše kompanije.

Vrlo sam zadovoljan efektima aktivnosti na polju digitalizacije i prilikama koje smo prepoznali. Shvatili smo da je važno biti dostupan klijentima, ne samo putem klasičnih prodajnih mjesta i web stranice, nego i kroz stvaranje prodajnih prilika pružanjem usluga klijentima gdje god se oni nalazili.

U tom smislu, od noviteta bih izdvojio dva projekta. Prvi je kupovina našeg putnog osiguranja putem mGO aplikacije partnera m:tel. Na ovaj način približili smo se desetinama hiljada zadovoljnih korisnika ove aplikacije te klijentima ponudili još jednu opciju jednostavnog korištenja usluga osiguranja. Drugi, meni posebno drag projekat, čije predstavljanje tek slijedi, je digitalno rješenje koje će klijentima olakšati proces produženja postojećih i naravno, kupovinu novih polisa. Naš fokus na digitalizaciju ostaje i u budućnosti te procjenjujem da će u tom segmentu biti dosta prilika za rast.

BM: U kontekstu prethodnog pitanja, koje još nove proizvode ste ponudili svojim postojećim i potencijalnim klijetima u godini na izmaku – koji od njih su se pokazali kao pun pogodak?

DODER: Među novijim proizvodima izdvaja se osiguranje imovine Siguran dom, vjerovatno zbog cjenovne pristupačnosti i obima pokrića. Naprimjer, za polisu osiguranja imovine za stambeni objekat od recimo 55 kvadratnih metara potrebno je izdvojiti između 0,30 i 0,80 feninga dnevno, ovisno koji paket birate – osnovni, srednji ili All risk, koji je najskuplji i sa najširim setom pokrića. S obzirom da je naknada za osiguranje zaista zanemariva u odnosu na koristi koje ovo osiguranje pruža, Siguran dom je bio pun pogodak, jer je riječ o proizvodu koji bi svako domaćinstvo zaista moralo imati i koji je kao takav prepoznat od strane građana.

U toku 2021. godine predstavili smo i tri nova programa životnih osiguranja – Life Benefit, WIENER Kids i Premium Duo. Life Benefit je jednokratno ulaganje premije u trajanju od tri godine. S obzirom da su kamate na oročene depozite izrazito niske, ovim programom smo klijentima ponudili atraktivan povrat na uložena sredstva zbog čega je i odziv klijenata očekivano dobar.

WIENER Kids je štednja u korist djeteta, koju karakteriše jednokratna stipendija u iznosu od tri posto od osigurane sume, koju isplaćujemo ukoliko korisnik (dijete) završi sve razrede srednje škole sa odličnim uspjehom.

Treći program koji smo uvrstili u portfelj je Premium DUO, životno osiguranje za dvije osobe, dakle bračni par ili bilo koja druga dva lica koja su spremna da snose isti rizik. Pored osiguranja života, ovim programom su pokrivene i teške bolesti, a djeca osiguranika su osigurana u slučaju nastanka teške bolesti na jednu trećinu ugovorene osigurane sume, što je jedna od premium karakteristika ovog programa.

Razvoj naših proizvoda temelji se na sinergiji osluškivanja tržišta i potrebama klijenata i upravo takav sistem razvoja proizvoda želimo nastaviti njegovati i u budućnosti kako bismo, kao osiguranje za svaki slučaj, bili prepoznatljivi i po tome.

BM: Da li su, i na koji način, pandemijski uvjeti poslovanja uticali na strukturu Vaših klijenata, odnosno vrsta osiguranja koji dominiraju u portfoliju kompanije?

DODER: Priznajem da sam više očekivao i drugačije prognozirao u kontekstu ove teme. Najznačajnijim dijelom, potrebe za osiguranjem, u smislu pojedinih vrsta osiguranja, su ostale na skoro istom nivou kao i prije pandemije, iako nam je, premijski gledano, rezultat bolji za 12 posto.

Po strukturi dominiraju imovinska osiguranja, koja zaključno sa novembrom iznose 34 posto portfelja. Međutim, brine činjenica da su navike građana, posmatrajući kako nas, tako i tržište, nepromijenjene. Razloge za taj dio fakturišem nama sa strane ponude, jer je potrebno da radimo više i da klijentima približimo sve koristi osiguranja koje u pandemijskim uslovima imaju čak veći značaj.

Naš imperativ je zadovoljan klijent, ali ujedno i osviješten o potrebama za dobrovoljnim vrstama osiguranja. S ciljem jačanja strukture portfelja, važna je, između ostalog, i sinergija bankarskog i osiguravajućeg sektora, koju smo u 2021. dodatno osnažili sa našim partnerima, kako bismo zajedno klijentima pružili kompletnu uslugu na jednom mjestu i to maksimalno digitalizirano, u skladu sa pandemijskim uslovima poslovanja.

BM: S obzirom da je Wiener osiguranje na bh. tržištu prepoznatljivo kao siguran partner upravo kriznim situacijama, kakva je Vaša poruka klijentima koji su se našli na udaru nedavnih poplava? Koliko su uopće, sa aspekta Wiener osiguranja, odnosno odšteta koje potražuju klijenti, nedavne poplave uporedive sa onima iz 2014. godine?

DODER: Poruka građanima bi bila da se informišu o koristima koje pruža osiguranje imovine, kako bi uvidjeli zašto je važno da svoju imovinu osiguraju na vrijeme.

Jako je važno da građani znaju da, u slučaju da se nešto nepredvidivo desi, poput poplava koje spominjete, oni kroz polisu osiguranja mogu najbrže i najlakše da vrate svoju imovinu u približno prvobitno stanje. To smo najbolje vidjeli u poplavama 2014. godine, kada je Wiener osiguranje isplatilo više od 50 miliona KM odštete klijentima koji su, zahvaljujući tome, lakše prebrodili sve nedaće uzrokovane tadašnjim poplavama.

Najčešći razlog za osiguranje imovine jesu nepredviđene situacije u kojima se ljudi nađu, poput poplava, odnosno štete koje pretrpe uslijed takvih situacija. O štetama uzrokovanim nedavnim poplavama još uvijek je rano govoriti, ali evidentno je da su u 2021. godini, posmatrajući Wiener osiguranje, građani rjeđe ugovarali rizik poplave u odnosu na prethodnu godinu, iako smo bilježili rast broja polisa za prvih 11 mjeseci 2021. godine. Istovremeno, u mjesec dana od nedavnih poplava, primjetno je povećanje broja polisa osiguranja imovine za 19 posto i povećanje sume za dopunski rizik poplave za 25 posto u odnosu na isti period 2020. godine. To nas dovodi do zaključka da, nažalost, veće interesovanje za ugovaranje rizika od poplave postoji obično nakon vremenskih nepogoda, što jasno govori o ogromnom prostoru za promociju ove vrste osiguranja i koristima koje ono pruža.

BM: Imajući u vidu još uvijek nepredvidivu epidemiološku situaciju, prilično je nezahvalno definirati neke dugoročnije poslovne strateije i planove – ipak, šta će u narednom periodu ostati konstante u Vašoj poslovnoj filozofiji, a koji eventualni poslovni iskoraci, uključujući i nove proizvode se mogu očekivati “u hodu“, ovisno o eventualnom jenjavanju širenja zaraze i normalizaciji poslovnog i društvenog ambijenta u cjelini?

DODER: Naša strategija bit će i dalje usmjerena na poslovanje sa građanstvom, malim i srednjim preduzećima te razvoju bankoosiguranja. Dodatno, rad na edukaciji građana po pitanju osiguranja bit će u posebnom fokusu naših aktivnosti kao jedan od važnijih ciljeva. Još uvijek je rano govoriti o novim proizvodima u 2022. godini, međutim, siguran sam da će ići u smjeru inovacija na tržištu i kreiranju usluga i proizvoda po mjeri naših klijenata.

BM: Kada spominjemo društveni ambijent, neizostavno se nameće i pitanje o negativnom uticaju intenzivne političke krize, koja traje već mjesecima, na poslovanje Wiener osiguranja i branše u cjelini – u kojoj mjeri Vaša kompanija osjeća posljedice političke krize koja obično odvraća stanovništvo od bilo kakvih ulaganja koja se ne odnose na njihove osnovne egzistencijalne potrebe?

DODER: Wiener osiguranje VIG, kao dio najveće osiguravajuće grupacije u Austriji te centralnoj i istočnoj Evropi, je apolitična organizacija, ali sve trendove u našoj zemlji i regiji, uključujući političke, pratimo sa budnom pažnjom.

Politički rizik naše zemlje se odražava na sve sfere života, pa i tržište osiguranja, naravno. Naša uloga tu mora biti iznad politike, biti partner vrijedan povjerenja. Mi čuvamo život, zdravlje i imovinu naših cijenjenih klijenata i politici tu jednostavno nema mjesta.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here