Neizvjesna budućnost Twittera

Pristup Elona Muska upravljanju Twitterom otkako ga je kupio bio je, blago rečeno, nepredvidiv. Otpustio je uposlenike, predložio promjene verifikacije korisnika, a razmatra i niz drugih poteza koji bi predstavljali značajnu reviziju usluge ukoliko budu provedeni.

1
Twitter Elon Musk

Nakon što je najbogatiji čovjek na svijetu Elon Musk nedavno kupio popularnu društvenu mrežu Twitter za 44 milijarde dolara iz dana u dan iz kompanije stižu kontraverzne informacije. Milijarder čije bogatstvo Forbes procjenjuje na 198,8 milijardi dolara, za početak je otpustio gotovo kompletan rukovodeći kadar kompanije i sebe imenovao za izvršnog direktora.

Pristup Elona Muska upravljanju Twitterom otkako ga je kupio bio je, blago rečeno, nepredvidiv. Otpustio je uposlenike, predložio promjene verifikacije korisnika, a razmatra i niz drugih poteza koji bi predstavljali značajnu reviziju usluge ukoliko budu provedeni.

Jedan od prvih poteza koji je povukao nakon što je postao vlasnik Twittera bilo je otpuštanje uposlenih. Prije njegovog dolaska, Twitter je diljem svijeta upošljavao oko 7.500 ljudi, čiji broj Musk planira prepoloviti. U e-mailu upućenom osoblju napisao je:

“U nastojanju da Twitter postavimo na zdrav put, u petak ćemo proći kroz težak proces smanjenja naše globalne radne snage.”

Promjena verifikacije

Twitter je prošle godine izgubio 221 milion dolara, tako da mora smanjiti troškove i povećati godišnje prihode koji su dostigli 5,1 milijardu dolara prošle godine. Musk je trenutno jedini direktor Twittera nakon što je raspustio odbor, uključujući predsjednika Breta Taylora i otpustio brojne rukovodioce čim je preuzeo posao. Otpušteni su i glavni izvršni direktor Parag Agrawal, glavni finansijski direktor Ned Segal i šefica pravnog, političkog i povjereničkog odjela Vijay Gadde. Kao de facto izvršni direktor, Musk je doveo tim saradnika koji će mu pomoći u vođenju posla, uključujući ličnog advokata Alexa Spiroa i njegove tehnološke investitore Jasona Calacanisa i Davida Sacksa.

Kada je u pitanju verifikacija na ovoj društvenoj mreži, Musk i tu provodi promjene. Tako, naprimjer, nalozi od javnog interesa na Twitteru nose plavu kvačicu pored naziva, što potvrđuje da se zaista radi o onome ko se predstavlja – Musk je signalizirao da će korisnicima naplatiti tu privilegiju. Više od 230 miliona ljudi tvituje dnevno, a oko 420.000 njih ima kvačicu pored svog imena. Musk je najavio da će verifikacija koštati osam dolara mjesečno kao dio premium usluge platforme Twitter Blue. Na Twiteru je napisao: „Twitterov trenutni sistem lorda i seljaka, ko ima ili nema plavu kvačicu je glupost. Moć ljudima! Plava za osam dolara mjesečno.”

Musk je obećao da neće biti promjena u politici sadržaja ili vraćanja zabranjenih naloga kao što je onaj Donalda Trumpa, dok se ne sazove vijeće za moderiranje sadržaja. On je rekao da će trebati najmanje “nekoliko sedmica” da se uspostavi novi proces koji će nadgledati vraćanje ranije zabranjenih naloga.

Također je iznio ideju da se Twitter podijeli na različite nizove sadržaja. Predložio je korisnicima da izaberu koju verziju Twittera žele, u stilu odabira filma na osnovu ocjene sadržaja. Musk je podržao sugestiju korisnika da se usluga dijeli na različite modove u stilu video igara, uključujući verziju “igrač protiv igrača”, gdje verificirani računi mogu zadržati Twitter. Korisnik bi mogao dodijeliti ocjenu svojim objavama, koja bi se zatim modificirala “povratnim informacijama korisnika”, što zvuči kao pristup moderiranju u stilu Wikipedia.

Vlasnik Twittera je pokrenuo anketu, pitajući korisnike treba li vratiti Vine, aplikaciju koja dijeli šest sekundi duge video zapise koji su bili prethodnica TikToka, ali ih je Twitter ugasio 2016. godine. Rezultat ankete – pet miliona korisnika ili ukupno 70 posto onih koji su ispunili anketu su bili za. Međutim, kod aplikacije nije ažuriran od 2016. godine i platforme kao što su TikTok i YouTube predstavljaju strašnu konkurenciju.

Musk navodno razmišlja i o naplati video sadržaja. Ova funkcija bi uključivala dopuštanje ljudima da objavljuju video zapise i naplaćivanje korisnicima da ih vide. Međutim, plan je interno označen kao visokorizičan, navodi Washington Post, koji je citirao memorandum u kojemu su navedeni rizici koji se odnosi na “sadržaj zaštićen autorskim pravima, probleme sa povjerenjem kreatora/korisnika i zakonsku usklađenost”.

Internet stranica za tehnološke vijesti Verge je u augustu objavila da je Twitter, sa ranijim upravljačkim strukturama, razmatrao mogućnost da nalozima za odrasle prodaju pretplate u stilu OnlyFans platforme. Međutim, projekat je propao zbog zabrinutosti da Twitter neće biti u stanju pravilno kontrolirati uslugu zbog ilegalnog materijala, kao što je seksualno zlostavljanje dece.

Dovođenje Tesla kodera

Reorganizaciju Twittera dijelom vodi tim softverskih inžinjera i stručnjaka iz kompanije Tesla. Više od 50 zaposlenih u Muskovom proizvođaču električnih automobila sada je u Twitteru, također je doveo dvojica uposlenika iz svoje firme za izradu tunela, Boring Company i jednog iz njegovog biznisa za implantate mozga, Neuralink, navodi CNBC. Novinska organizacija je izvijestila da zaposlenici kompaniju Tesla pregledaju kod na Twitteru, dok Musk provodi svoje planove reorganizacije.

Postoji jedna promjena koju Musk želi spriječiti: egzodus oglašivača. S obzirom na to da oglasi čine 90 posto prihoda kompanije, izvršni direktor Tesla mora ih zadržati dok pokušava povećati prihod putem drugih inicijativa. U tu svrhu poslao je poruku oglašivačima dok je preuzimanje bilo finalizirano, rekavši da neće dozvoliti da stranica postane leglo govora mržnje.

Twitter očigledno ne može postati pakao za sve, gdje se bilo šta može reći bez posljedica“, rekao je Musk. Oglašivači su, ipak, odlučili pauzirati. General Mills, kompanija koja proizvodi žitarice Cheerios i Lucky Charms, najavila je da će obustaviti oglašavanje na Twitteru, pridruživši se automobilskim kompanijama General Motors i Audi, koji prate promjene koje se dešavaju u kompaniji prije nego donesu odluku hoće li nastaviti sa oglašavanjem. Veliki brendovi, uključujući United Airlines, zaustavili su kupovinu reklama na Twitteru jer ih zanima hoće li Muskovi raniji komentari da je “apsolutista slobode govora” dovesti do porasta govora mržnje. Farmaceutska kompanija Pfizer navodno je pauzirala i oglašavanje.

Masovna otpuštanja i najavljene promjene izazvala su veliku zabrinutost, jer se sada postavlja pitanje da li će Twitter moći održati sigurnost na platformi i pridržavati se vladinih propisa. Ove strahove je dodatno pojačao odlazak tri najviša sigurnosna službenika u kompaniju – Leu Kissner, šeficu za informacijsku sigurnost  glavnog šefa za privatnost, Damiena Kierana i šeficu za usklađenost, Marianne Fogarty.

Preostali zaposleni se ohrabruju da „samocertificiraju“ kako bi platforma radila u skladu sa zakonima o privatnosti, navodi se u izvještaju Vergea.

Kršenje propisa moglo bi rezultirati milijardama dolara novčanih kazni. Podsjećanja radi Twitter je u maju postigao nagodbu sa Federalnom trgovinskom komisijom o pitanjima privatnosti, prema kojoj se od njega traži da izvrši pregled privatnosti prije nego što unese izmjene u svoje proizvode. U izvještaju se navodi da je Musk već “zaobišao svoje standardne procese upravljanja podacima” koji se odnose na promjene, a advokat je rekao radnicima da traže zaštitu “ako se osjećaju neugodno zbog bilo čega što se od njih traži”, navodi Verge.

Nema više rada od kuće

Još jedna odluka vlasnika i direktora Twittera izazvala je dosta komentara, a uslijedila je samo nekoliko dana nakon što je Musk otpustio 3.700 zaposlenika. Naime, oni koji su ostali više ne mogu raditi od kuće. Novi vlasnik je putem maila, u čiji je sadržaj uvid imao britanski Guardian, da je “put koji je pred nama naporan i da će zahtijevati intenzivan rad da bi uspio”. Izvršni direktor Tesle dodao je da rad od kuće više neće biti dozvoljen osim u posebnim okolnostima, a takve slučajeve lično provjerava Musk.

„Rad na daljinu više nije dozvoljen, osim ako nemate poseban izuzetak. Menadžeri će mi poslati liste izuzetaka na pregled i odobrenje”, napisao je Musk.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here