Robna marka Knorr zauzima značajno mjesto u više od 100 zemalja svijeta i nalazi se među „top 20“ svjetskih robnih marki namirnica i napitaka. Iza Knorra stoji holandsko-engleska kompanija Unilever koja je drugi po veličini svjetski proizvođač prehrambenih proizvoda. S godišnjom prodajom većom od tri milijarde eura, Knorr je Unileverova najveća robna marka prehrambenih proizvoda. Asortiman Knorra sastoji se od čitave palete proizvoda u različitim kategorijama – supe, kocke, začini, umaci, dressing proizvodi, snack proizvodi, polugotova i gotova jela te smrznuta hrana. Knorr pokriva više od 300 artikala prehrambenih proizvoda na globalnoj razini. Uspjeh Knorra proizilazi iz razvoja proizvoda koji ispunjavaju svakodnevnu potrebu potrošača za hranjivom i ukusnom hranom koju je jednostavno pripremiti.
Sušeno povrće
Poštovanje okusa i kulinarske tradicije svake zemlje jedna je od najvećih tajni uspjeha Knorra, čija je historija započela još davne 1838. godine kada je njemački biznismen Carl Heinrich Knorr izgradio fabriku u Heilbronnu (Njemačka), gdje je sušio i mljeo cikoriju za industriju kafe.
Godine 1870. fabriku su preuzeli njegovi sinovi koji su ubrzo počeli eksperimentirati sa sušenjem povrća i začina. Njihovi tehnološki pronalasci omogućili su industrijsku proizvodnju sušenog povrća i mesnog ekstrakta, zbog čega je konzumiranje supa postalo još dostupnije i raznovrsnije. Samo tri godine kasnije, 1873. godine, Knorr je predstavio svoj prvi revolucionarni proizvod, supe na bazi sušenog povrća.
Prva Knorr supa imala je oblik kobasice. Zvala se Erbswurst (grašak sa šunkom) i čak se i danas prodaje u Njemačkoj. U tom je razdoblju popularizirana zbog velike njemačke hladnoće, od strane radnika u industriji koji su se skupljali na jednom mjestu, grijali vodu i
pripremali ovu supu koja je tada predstavljala okrepljujući obrok.
S obzirom na snažan rast prodaje, 1885. godine Knorr je proširio proizvodnju na susjedne zemlje Austriju i Švajcarsku. Tada je kompanija mogla ponuditi širi asortiman, među ostalim i proizvode zasnovane na žitaricama, povrću, krompiru kao i na svježe sušenim supama u obliku tableta.
Godine 1908. Knorr je predstavio i prvi miješani umak u Evropi, a četiri godine kasnije lansirane su supe u kocki „bujoni“ (francuski izraz za vodu u kojoj se iskuhavaju kosti). Ovaj skromni mali proizvod pokazao se kao hit jer je olakšao porodicama koje nisu morale stvarati zalihe namirnica za supu.
Od tada historija Knorra i njegove ekspanzije u nebrojne zemlje rezultiraju transformacijom u simbol koji je prisutan u gotovo svakoj kuhinji.
Tek je 1949. godine kompanija lansirala prvu pileću supu u kesi sa rezancima, recept koji je ubrzo prepoznat širom svijeta.
Različiti miksevi supa u kesi na američko tržište lansirani su 1958. godine kada je kompanija postala dio veće kompanije Corn Products Company, a koja se kasnije razvila u kompaniju Bestfoods. Američki Bestfoods zajedno s Knorrom, 2000. godine preuzela je kompanija Uniliver za 20,3 milijarde dolara.
Dinamične promjene
Fokus Unilivera bio je na izgradnji novog i svježijeg imidža robne marke Knorr koji je, uprkos modernizaciji logotipa, zadržao prepoznatljivost. Knorrov novi izgled postao je “više zelen”, to je boja koja se povezuje sa svježinom i prirodom.
Okosnicu današnjeg Knorrovog asortimana čine Kokošije supe i Krem supe od gljiva po kojima je Knorr tradicionalno i poznat. Ove supe predstavljaju istinsku zamjenu domaćim supama koje često zahtijevaju složene i dugotrajne pripreme te pomažu potrošačima da u relativno kratkom vremenu pripreme ukusan i hranjiv obrok.
Kao rezultat duge tradicije, stvorena je jaka asocijacija između supa i robne marke Knorr, tako da i danas za potrošače Knorr uglavnom – znači supa. Jedinstveni okusi, visok kvalitet proizvoda te širina asortimana, u kojem Knorr nudi blizu 14 različitih varijanti krem supa, svakodnevno oduševljavaju potrošače.
Tokom 2004. godine postojeći asortiman krem supa obogaćen je proizvodima veoma dobre propozicije – Knorr Activ supama čija se posebnost krije u njihovom sadržaju. Naime, pripremljeni obrok Knorr Activ supe podmiruje čak 30 posto dnevnih potreba za vitaminima B1, B6, B12, C, E i folnom kiselinom. Svojim visokim udjelom čak šest esencijalnih vitamina, Knorr Activ supe daju optimalan odgovor svim izazovima današnjeg dinamičnog stila života dok vitamini doprinose jačanju imunološkog sistema.
Kocke su također sastavni dio bogate Knorr tradicije te i danas predstavljaju jednu od najznačajnijih kategorija robne marke. U okviru Unilivera, Knorr je lansirao i Povrtnu kocku koja ne sadrži meso i sirovine životinjskog porijekla te je stoga pogodna i za vegetarijance. Upravo zbog svoje biljne propozicije i široke mogućnosti upotrebe za pripremu različitih jela od povrća kao i jela od mesa, raznih umaka pa sve do priloga i supa, u potpunosti je osvojila srca potrošača.
U kategoriji instant supa koje su idealne kao mali obrok te praktični za konzumiranje na poslu, na izletu ili kod kuće, Knorr je prisutan od 2001. godine. Asortiman Knorr instant supa broji blizu 11 varijanti proizvoda. Godine 2004. uz već postojeću Quick Soup liniju instant supa (s najomiljenijim okusima kao što su gljiva i brokula), na tržište je uvedena i linija Activ instant supa. Visoki kvalitet, posebni okusi, kao i dodani sadržaj vitamina i balastnih tvari te tjestenine, doprinijeli su značajnom rastu Knorra u ovoj kategoriji proizvoda.
U segmentu polugotovih dehidriranih jela, osnovu Knorrove ponude čine jela na bazi tjestenine koja se na tržištu pojavljuju pod nazivom Knorr Spaghetteria. Osim jela na bazi tjestenine, Knorr nudi i Pire krompir kao zaseban proizvod. Tokom godina asortiman Spaghetteria proizvoda kontinuirano se širio te danas uključuje blizu osam različitih recepata tradicionalne italijanske kuhinje od kojih su najpoznatije Spaghetteria Carbonara i Spaghetteria Bolognese. Vodeći se najnovijim trendovima u prehrani te osluškivanjem želja potrošača Knorr kontinuirano osvježava svoj asortiman novim i zanimljivim okusima.
Vrijednost marke
Prilagodljivost lokalnom okusu jedna je od temeljnih vrijednosti Knorra. Prisutan u cijelom svijetu, Knorr nastoji ponuditi svojim potrošačima proizvode prilagođene njihovim gastronomskim tradicijama i lokalnom okusu. Inovativnost Knorra od prvih se dana ogleda u
stalnoj potrazi za odgovorima na potrebe savremenog potrošača. Veliki izazov i misija ove
robne marke je razvijanje inovativnih proizvoda koji spajaju okus i hranjivost te uvažavaju potrebe svakodnevne prehrane.
Knorru je stalo do kvaliteta i ulaže napore pri implementaciji Unileverove globalne misije Vitalnosti, kontinuirano poboljšavajući nutritivne vrijednosti svojih proizvoda u skladu sa smjernicama Svjetske zdravstvene organizacije.
Tako je krajem 2006. godine Knorr uveo novi asortiman supa Bogatstvo povrća koji se
sastoji od četiri varijante krem supa za kuhanje i tri varijante instant supa, a Knorr
supe iz asortimana Bogatstvo povrća sadrže čak 80 posto povrća što ih čini jedinstvenim na tržištu. Inovativna formulacija kremaste konzistencije postignuta je pasiranjem povrća
(supe ne sadrže pojačivače okusa), dok su okusi oplemenjeni finim začinskim biljem.
Idealne su kao jednostavan ali zdrav obrok te se stoga uklapaju u piramidu
pravilne prehrane. Knorr oslobađa svoje potrošače duge pripreme jela, omogućavajući im da tako uživaju u životu i dobroj hrani. Knorr na kineskom znači Sretna porodica.