LOS ANGELES, CA - OCTOBER 26: Eyebrow expert Anastasia Soare attends the InStyle Awards at Getty Center on October 26, 2015 in Los Angeles, California. (Photo by Frazer Harrison/Getty Images)

Soare je rođena u rumunjskom gradu Constanţa 1958. godine. Odrastala je uz majku krojačicu, a otac joj je umro kad je bila tinejdžerka. U rodnoj Rumuniji, tada pritisnutoj Ceausescuovom vlašću, Anastasia je studirala historiju umjetnosti i arhitekturu. Krajem osamdesetih, njen suprug, kapetan broda, odlučio je zatražiti azil u SAD i uspio u svojoj namjeri da život nastavi na drugom kontinentu, a Anastasia i njihova kćerka su tek tri godine kasnije uspjele dobiti dozvolu da napuste komunističku Rumuniju i pridruže mu se. Porodica je započela novi život u Los Angelesu.

Tridesetogodišnja Anastasia u to vrijeme uopće nije govorila engleski te je završila kurs za kozmetičarku jer je jedini posao za koji joj dobro poznavanje engleskog jezika nije trebalo u Los Angelesu bila pozicija estetičarke u salonu ljepote. Zadužena za depilacije, uskoro je shvatila da su obrve zanemareno područje kozmetičke industrije. „Nisam mogla vjerovati da niko ne obraća pažnju na obrve. U Rumuniji je bilo normalno da se obrve uređuju uz depilaciju tijela“, ispričala je za Evening Standard o svojim počecima razvoja tehnike oblikovanja obrva u skladu sa strukturom kostiju lica osobe i prirodnim oblikom obrva.

Diplomirana arhitektica, Soare je dobro poznavala principe simetrije koje je naučila proučavajući Vitruvijevog čovjeka Leonarda da Vincija i zlatni rez kroz historiju umjetnosti, te ih je počela primjenjivati uređujući obrve svojim klijenticama i klijentima u salonu. „Prisjetila sam se svega što sam učila iz umjetnosti i počela razvijati teoriju oblikovanja obrva prema prirodnoj strukturi lica. Sjetila sam se da nam je jedan profesor govorio da, ako želimo promijeniti emociju na portretu, naprimjer od ljutite osobe dobiti osobu iznenađenog izraza lica, dovoljno je promijeniti obrve.“

Njenu danas patentiranu metodu zlatnog reza u oblikovanju obrva koja kreira savršeni luk nadređeni u salonu nisu razumjeli te se Anastasia uskoro osamostalila iznajmivši jednu prostoriju u salonu na Beverly Hillsu gdje je pružala usluge depilacije i uređivanja obrva. Prepoznatljivi oblik obrva koje je Soare razvila temelji se na punom, prirodnom, blago lučnom obliku, ali i personaliziranom u skladu s proporcijama svakog pojedinačnog lica, a njen stil je ostao isti bez obzira na smjene trendova: preko tankih obrva u 90-ima, do današnjeg povratka prirodnih, gustih obrva kakve nosi Cara Delevingne.

Slavni među klijentima

U njenom putu do uspjeha postojale su, svakako, i barijere. Migrantkinja, Soare trebala je početni kapital kako bi pokrenula vlastitu kompaniju, a novac joj nije imao ko pozajmiti. „Nisam imala kreditnu karticu, a banke nisu odobravale kredite za sve i svašta kao danas“, objasnila je za Business Insider. Obratila se banci Wells Fargo i ubijedila menadžera da joj pruži šansu. „Rekla sam mu: ‘Bit ću vaša klijentica zauvijek, a napravit ću pravo bogatstvo. Čuvat ću ga u vašoj banci.’ I zaista, i danas poslovni račun imam kod njih.“

Do 1997. godine, Soare je napredovala do vlasnice firme i salona na Bedford Driveu, a da je njeno gledanje na obrve kao na veoma bitan detalj na licu bilo iznimno proročansko govori i današnja lista klijentica koja se proteže preko brojnih pripadnica elite sa svečanih smotri dodjele nagrade Oscar i Met Gala. Prva prekretnica desila se već 1990. godine kada joj je klijentica, inače voditeljica modne agencije, u salon poslala čitav kombi najpoznatijih supermodela tog vremena, uključujući Stephanie Seymour, Cindy Crawford i Naomi Campbell, a Anastasia nije ni znala šta ju je snašlo.

„Tek sam bila došla iz Rumunije i nisam čak ni znala ko su one. Pomislila sam samo kako nikad nisam vidjela toliko prelijepe žene. Bile su superbića“, ispričala je Soare za Standard. Zahvaljujući usmenom predanju, godinama je lista poznatih klijentica iz svijeta Hollywooda, muzičkih zvijezda i slavnih manekenki rasla, te su danas na njoj i Faye Dunaway, Jennifer Lopez i Amal Clooney.

Drugu prekretnicu označio je poziv Oprah Winfrey u emisiju koju su gledali milioni ljudi i u kojoj je Anastasia svoje umijeće oblikovanja obrva izvela pred čitavim auditorijem. I to na samoj Oprah. „Oprah je tada bila ono što je danas Instagram. Ako ste došli u njenu emisiju i ona vas je pohvalila, to je bilo to“, ispričala je Soare za Evening Standard. Prisjetila se i kako je Oprah, koja nikad dotad nije oblikovala obrve, prije emisije bila nervozna. „Rekla sam joj da se opusti jer je u najboljim mogućim rukama, kao i da je neće boljeti i da će izgledati prekrasno.“ Očito je govorila istinu, jer je Oprah i danas njena odana klijentica. Istovremeno, gostovanje u emisiji se, očekivano, isplatilo: nakon gostovanja, Anastasijin telefon nije prestajao zvoniti.

Treća prekretnica uslijedila je početkom milenija, otvaranjem raskošnog salona na Beverly Hillsu, u kojem je istovremeno predstavila i liniju kozmetičkih proizvoda za oblikovanje obrva koji uopće nisu postojali u industriji. Kolekcija je do danas narasla na više od 500 kozmetičkih proizvoda i proteže se od ruževa do rumenila, a istaknuto mjesto u paleti još uvijek ima slavna mast za obrve. Kozmetički proizvodi Anastasia Beverly Hills danas se mogu naći na 3.000 adresa, u prodavnicama različitih brendova, od Sephore do Nordstroma, a rumunjska migrantica je u međuvremenu izgradila imperiju vrijednu milijardu dolara, te se ovog marta našla na Forbesovoj listi najbogatijih ljudi svijeta, kao i na listi onih koji su svoje bogatstvo izgradili sami.

Instagram za popularnost

U priči o razvoju brenda Anastasia Beverly Hills, ipak, ističe se još jedan prelomni trenutak. Inicijativom Anastasijine kćerke Claudije, koja se danas nalazi na poziciji predsjednice kompanije, Anastasijina kozmetička kuća bila je prva koja je napravila nalog na Instagramu, koji je danas među kozmetičkim brendovima drugi po popularnosti, odmah poslije MAC-a. Baš kao što su supermodeli u 90-ima usmenim predanjem širili dobar glas o Anastasijinom salonu, modeli i influencerke na Instagramu, uključujući i samu Kim Kardashian koja Anastasiju naziva „kraljicom obrva“, učinili su popularnim njene kozmetičke proizvode.

„Djelovalo nam je tako prirodno, razgovori na Instagramu nalikovali su na one koje smo imale u salonu. Na neki način, mi smo stvorili sve te influencerke“, priznala je Soare, podsjećajući da je njen brend bio prvi koji je počeo plaćati popularne profile sa Instagrama da ocjenjuju i spominju kozmetičke proizvode iz kolekcije. „Naučili smo ih kako da ih fotografišu, kupili smo im fotoaparate Sony 6 i posebna svjetla. Uložili smo puno u tu zajednicu.“ Instagram nalogom Anastasia Beverly Hills i danas upravljaju isključivo Anastasia i Claudia, što je neuobičajeno za brend te veličine.

Kompanija Anastasia Beverly Hills danas zapošljava 300 ljudi i broji oko 200 miliona dolara zarade godišnje, ali je za tržišnu vrijednost kojom se danas može pohvaliti zaslužna i prošlogodišnja prodaja dijela poslovanja američkoj investicionoj firmi TPG Capital, budući da je ugovor značio povećanje vrijednosti brenda na tri milijarde dolara. Na ovaj potez, Soare se odlučila u okviru šireg plana za globalnu ekspanziju brenda, budući da TPG, koja je prethodno investirala u kozmetičke brendove kakvi su e.l.f, Beautycounter i Ipsy, posjeduje 16 predstavništava širom svijeta te će učestvovati u rukovođenju poslovanjem.

Prvi korak ka međunarodnoj ekspanziji brend Anastasia Beverly Hills napravio je zauzimanjem velikog prostora u poznatoj londonskoj robnoj kući Selfridges koji od otvorenja svakodnevno ugošćava hiljade kupaca dnevno. Kako bi održala popularnost svoje kozmetičke imperije, Anastasia i danas povremeno lično uređuje obrve odabranim klijenticama, a upitana koje bi to britanske klijentice zaslužile da se uputi ka Londonu, za Evening Standard je odgovorila: „Meghan i Kate su definitivno na vrhu liste. Obje su prelijepe žene s prekrasnim obrvama, ali bih željela da im dam svoj pečat.“

Soare je mišljenja da su sve žene lijepe, ali da im kozmetički preparati omogućavaju da postanu najbolja verzija sebe, kako je izjavila za Forbes. „Divno je osnaživati žene na taj način, jer kad se žene osjećaju lijepo, onda su moćne, samopouzdane i spremne da osvajaju svijet. To je taj mali detalj koji mogu omogućiti ženama i društvu u cjelini.“ Anastasia je pokazala da razmišlja drugačije od drugih igrača u kozmetičkoj industriji smjelim reklamnim kampanjama, od kojih je najzapaženija bila ona iz 2016. godine kada su glavnu ulogu igrali – muškarci, čime je normalizirala i šminkanje muškaraca.

 

Migrantsko iskustvo

Vremena odlaska iz Rumunije i pristajanja na američkoj obali Anastasia se danas sjeća tek kao kroz maglu, te ukratko ističe samo to da u Rumuniji njenog vremena nikad ne bi mogla pokrenuti vlastiti posao, ali svijest o važnosti migranata u različitim područjima, pa i u kozmetičkoj industriji, rado dijeli u medijskim istupima. „Žene koje su pokrenule neke od najimpresivnijih kozmetičkih kompanija u ovoj zemlji bile su migrantkinje: Helena Rubinstein, Georgette Klinger. Doselile su se i naporno radile da bi prehranile porodice i promijenile živote žena nabolje. One su utrle put za žene poput mene“, izjavila je za Allure.

Soare i danas govori engleski sa snažnim istočnoevropskim naglaskom, ali o svom američkom iskustvu ima samo lijepe riječi. „Kad sam došla u Sjedinjene Države, znala sam da ako uspijem dokazati da znam nešto raditi, ljudi će me poslušati, obratiti pažnju i ohrabriti me. I tako je i bilo. U Americi sam naučila da će vas ljudi podržati ako prepoznaju da imate dobre namjere, bez obzira koji jezik govorite, kojoj religiji pripadate i koja su vaša politička uvjerenja. Zahvalna sam što sam dospjela u zemlju koja mi je dala priliku da predano radim i brinem za svoju porodicu, kao i da izgradim kompaniju koja danas hrani mnoge porodice.“

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here