Trud se isplatio 37-ogodišnjem Umaru Afridiju, osnivaču i izvršnom direktoru farmaceutske kompanije Truepill i njegovom poslovnom partneru i suosnivacu, 35-ogodišnjem Sidu Viswanathanu, koji farmaceuski posao podižzu na viši nivo, u smijeru e-zdravstva i telemedicine. Sa sjedištem u San Mateu, Kalifornija, Truepill je s radom počela 2016. godine, a prošle godine prihod ove kompanije je iznosio 48 miliona dolara. Strijelovitom rastu doprinijeli su prvi Truepill klijenti, za koje kompanija pribavlja lijekove izravnim potrošačima. Klijenti Truepilla su kompanije poput Nurx koja prodaje antibaby pilule i farmaceutske kompanije Hims koja je fokusirana na lijekove protiv akni i gubitka kose. Truepill je ove godine proširila svoju bazu klijenata, te sada potrošačima distribuira i lijekove za ozbiljnje bolesti, što je udvostručilo njen prihod na 100 miliona dolara. Uprkos činjenici da je kompanija prikvukla samo 13 miliona dolara venture kapitala od strane Initialized Capital fonda, iznos ostvarenih prihoda je Truepillu obezbijedio mjesto na Forbesovoj listi Next Billion-Dollar Startups, kompanija za koje se vjeruje da će dostići milijarde dolara vrijednosti. Umar i Sid planiraju širiti posao nakon privlačenja dodatnog venture kapitala, a investitori u Truepill smatraju da će posao cvjetati s rastućim trendom sve manje zainteresiranosti potrošača za lične posjete ljekarima i njihove okrenutosti ka telemedicini i daljinskoj dijagnostici bolesti.

Koncept telemedicine

Farmaceutski biznis u SAD-u vrijedi oko 400 milijardi dolara i tek su se odnedavno na ovom tržištu počeli pojavljivati novi igrači. Tako je 2013. godine pokrenut PillPack, maloprodajni farmaceutski startup koji je akviziran od strane Amazona za 750 miliona dolara. Potom se na tržištu pojavio i New York City’s Capsule startup koji je prikupio 270 dolara investicija za posao dostave lijekova na dan izdavanja recepta. Truepill je međutim nešto drugačiji startup. Business to business model poslovanja čini ga zakulisnom kompanijom, neprimijetnom krajnjim potrošačima, koji pak nikada neće morati ni znati za ovu kompaniju.

Naime, Truepill klijenti su kompanije poput Hims, Nurx, LemonAID i drugih koje svoje poslovanje temelje na daljinskoj dijagnostici, upotrebom videofonije i izdavanju recepata za pojedine bolesti za koje je moguće izdati recept udaljenom pacijentu. Recept potom elektronski proslijeđuju Truepillu, koji skladišti lijekove i prema zaprimljenim zahtjevima ih pakuje i dostavlja krajnjim potrošačima.

U Truepillov glavni distributivni centar u Haywardu, sve narudžbe dolaze u elektroničkom obliku. Kada im klijent poput Himsa pošalje recept za lijek protiv ćelavosti, naprimjer, on prođe kroz elektroničku provjeru, a potom robot izvadi određenu količinu tableta koje je Hims proizveo, u malu bočicu na koju doda oznaku – Hims. Takva automatizacija Truepillu omogućava da posao obavlja efikasnije od tradicionalne apoteke.

Također, dijapazon lijekova koje skladisti Truepill nije veliki, za sada ga čini samo 10-ak lijekova.

Za lijekove za koje Truepill još uvijek nema dozvolu da ih isporučuje, ovaj startup dalje kontaktira apoteke u državama krajnjih korisnika u SAD-u, kako bi ih dostavili njihovim krajnjim potrošačima.

Investitori smatraju da je Truepill temelj budućnosti zdravstva i digitalnog zdravstva.

Truepill nije obična farmaceutska kompanija za naručivanje lijekova putem pošte. Mi smo mnogo više od toga”, kaže Umar Afridi, osnivač i izvršni direktor ove mlade farmaceutske kompanije.

Međutim, da bi to postigao, Umar je proveo mnogo besanih noći kada je tek pokretao ovaj startup.

LinkedIn konekcija

Rođen u Salt Lake Cityju i odrastao u Manchesteru gdje je završio studije farmacije, Umar je prvobitno obavljao honorarni posao apotekara i na tom poslu mijenjao one koji su otišli na godišnji odmor. Nakon položenog državnog ispita, zaposlio se u kompaniji Fred Meyer blizu Seattlea. Ne baš tipično za farmaceute, uvijek je imao poduzetnički karakter. Još je na koledžu iz Japana uvozio automobile poput Mazda RX-7 i Mitsubishi Evo 5 i prodavao ih u SAD ostvarujući profit. Dok je sticao prva radna iskustva kao farmaceut, stekao je obuku i iz računarskog programiranja i tako je došao na ideju apoteke, koja automatski odgovara na zahtjeve. Njegov cilj je bio da potrošače poštedi frustracija dok čekaju u dugim redovima za preuzimanje lijekova, ali i da apotekare poštedi telefonskih poziva onih koji naručuju lijekove.

“Uvijek sam gajio strast prema tehnologiji i maštao na koje sve načine ona može unaprijediti korisnička iskustva”, kaze Umar.

U međuvremenu, indijski doseljenik u Ameriku Sid Viswanathan, radio je u kompaniji Johnson & Johnson, a potom je osnovao CardMunch, softversku kompaniju za skeniranje vizit kartica koju je 2011. godine kupio LinkedIn za tri miliona dolara. Tako je Sid stekao bogatstvo.

“Bila je to velika životna prekretnica za mene, odjednom sam imao nešto novca”, kaze Sid, koji se ubrzo odlučio i raditi na razvijanju nekog drugog startupa. Njegov jedini kriterij bio je da to bude nešto u čemu se vidi i na čemu bi mogao provesti narednih 10 godina.

Slučajno je naišao na Umarov profil na LinkedInu gdje je bilo istaknuto da je Umar “osnivač startupa, farmaceut”, te mu je odmah poslao poruku sa idejom da bi mogli udružiti snage. Ubrzo su se počeli i sastajati uživo i dogovarati o novoj niši poslovanja koja podrazumijeva korištenje tehnologije za izgradnju visoko efikasnog farmaceutskog distributivnog lanca

Truepill je ono što dobijete kada ukrstite farmaceuta i softverskog inžinjera”, kaže Sid.

Po osnivanju ovog startupa, Umar je svakodnevno je od devet sati ujutro do 16:30 sati radio u Truepill distribucijskom centru u Haywardu, Kalifornija, potom je u Istočnom San Joseu nastavljao raditi na poslu menadžera apoteke, a u kasnim noćnim satima spremao je državne ispite za pojedinačne države u SAD, kako bi Truepill, koja svojevremeno osim Sida i njega nije imala drugih uposlenika, mogla isporučivati pošiljke i u te zemlje.

“Prva godina poslovanja Truepill-a bila je veoma iscrpljujuća”, rekao je Umar.

 

Strijeloviti rast

 

Umarova i Sidova ideja došla je sa rastom broja zdravstvenih kompanija koje izdaju recepte izravnim potrošačima, a kojima je bio potreban i distributer lijekova propisanih receptima koji će slijediti sve farmaceutske propise. Za tri godine poslovanja, umnogome su unaprijedili uslugu krajnjim potrošačima, korisnicima lijekova.

Kompanija Hims, brzorastući startup za izravnu terapiju u oblasti reproduktivnog zdravlja muškaraca, uvidjela je potencijal ove kompanije i 2017. godine potpisala partnerski ugovor sa Truepillom.

“Većc na samom početku uvidjeli smo da zajedno možemo ostvariti veliki rast. Očekivali smo da ćemo imati 30 do 50 zahtjeva dnevno, pa smo Umara i Sida pripremali za toliki obim posla. Međutim, već u prvoj sedmici našeg poslovanja, dnevno smo imali i do 500 zahtjeva”, kaze Andrew Dudum, osnivač Himsa.

Danas Hims vrijedi 1,1 milijardu dolara, dnevno ima nekoliko hiljada zathjeva i jedan je od najvećih Truepillovih klijenata.

Truepill je smislio način kako da se poveže s nama”, dodaje Dudum.

Za Umara i Sida, ovo je međutim tek početak. Počinju potpisivati ugovore i sa proizvođačima lijekova iako njihova imena još nisu zvanično objavljena.

Hims je naš značajan klijent u pogledu količine lijekova, ali ne i u pogledu njihove vrijednosti”, dodao je Sid.

Također, kompanija sada ima dva distributivna centra, a planira ih otvoriti još pet.

Osim toga, Umar i Sid  postepeno grade mrežu ljekara u svim američkim državama,  koja bi njihovom startupu donijela veći značaj u polju telemedicine. Ovim ljekarima bit će omogućeno da budu u direktnom kontaktu sa proizvođačima određenih lijekova, kako bi ih jednostavnije i lakše mogli distribuirati krajnjim potrošačima. Vremenom bi se trenutni broj od 10.000 narudžbi koliko dnevno primi Truepill, mogao povecati na 100.000 narudžbi dnevno.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here