5 jednostavnih koraka da zaštitite mozak od propadanja

Svjetska zdravstvena organizacija objavila je nove smjernice koje nude određene preporuke kojima biste mogli umanjiti rizik od nastanka demencije.

35
Mozak

Demencija nastaje zbog oštećenja ćelija kore velikog mozga. U kliničkim praksama razlikuju se tri glavne vrste grupe demencija, a to su Alzheimerova, vaskularne i demencije usljed drugih bolesti, a obilježava ih postupno pogoršanje intelektualnih sposobnosti sve do oštećenja socijalnog i radnog funkcioniranja.

Prema podacima Svjetske zdravstvena organizacije (WHO), svake godine u svijetu oboli oko 10 miliona ljudi, a očekuje se da će se brojka utrostručiti u idućih 30 godina.

Kada su u pitanju suplementi za zdravlje mozga, stručnjaci su jednoglasni – nema potrebe za njima jer još nije dokazano da vitamini na bilo koji način pomažu u prevenciji demencije. Ipak, WHO je izdala smjernice kako smanjiti rizik od propadanja mozga.

  1. Jedite zdravo

Zdrava prehrana već dugo je poznata po igranju važne uloge u očuvanju zdravlja i prevenciji razvoja raznih bolesti.

Ono što vam sigurno mogu tvrditi jeste da sva hrana koja je dobra za srce, jednako utječe i na mozak”, kaže dr. Marwan Sabbagh, s klinike Cleveland.

Najbolja je preporuka u svaki obrok ukomponirati neke namirnice koje pripadaju mediteranskoj prehraniNeka vaš glavni izbor budu borovnice, crno grožđe i šipak. Omega-3 masne kiseline su još jedan dar prirode koji štiti mozak od propadanja. Njih ćete pronaći u ribama – tuni, lososu, sardinama, skuši i sleđu.

  1. Ne izbjegavajte tjelovježbu

Brojne su studije pokazale kako se tjelovježbom reducira broj “tihih” moždanih udara i do 40 posto, a brojne studije ukazuju da na isti način možemo smanjuje rizik od nastanka demencije. Odaberite tjelovježbu prema svojim mogućnostima.

  1. Odbacite cigarete i alkohol

Prema navodima američke klinici Mayo, pušači su izloženi dvostruko većem riziku razvijanja Alzheimerove bolesti. Međutim, nije sve tako crno. Čak i osobe koje su prestale pušiti mogu smanjiti svoj rizik razvijanja ove degenerativne bolesti mozga. Podaci, također, ukazuju na činjenicu da pušenje posebno šteti mozgu kod osoba starijih od 65 godina.
Ako govorimo o alkoholu, jedna čaša vina nije problem, dapače, mnoga su istraživanja pokazala kako će jedna čaša dnevno i pomoći radu mozga. Na veće količine alkohola nemojte niti pomišljati.

  1. Vježbajte mozak

Ako želimo da naš mozak ostane u dobroj formi, vježbajte ga.  Potrudite se i zapamtite brojeve telefona osoba koje često zovete, rješavajte križaljke i sudoku, igrajte šah ili najbolje – naučite novi strani jezik

  1. Ne izbjegavajte društvo

Iako postoje i naučni dokazi, jasno je svima da izolacija od društva može dovesti do depresije i anksioznosti, posebno kod starijih ljudi. 
Rezultati istraživanja kod starijih udovica pokazuju da je najveći izvor zadovoljstva osjećaj korisnosti, odnosno mogućnost davanja resursa koje starija osoba posjeduje, ali i mogućnost da im život bude zanimljiv.

 

 

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here