U istom periodu, tržišni udio TME je porastao na rekordnih 7,3 posto, što je povećanje od 0,9 procentnih poena u odnosu na 2021.
Toyota je takođe učvrstila svoju poziciju kao drugi najprodavaniji brend putničkih automobila u Evropi.
Ključni činilac ostvarenih rezultata TME-a bila je kontinuirana, velika potražnja kupaca za atraktivnom ponudom elektrifikovanih vozila koja obuhvata verzije sa pogonom na baterije, gorivne ćelije, kao i plug-in hibride i samopunjive hibride.
Ukupna prodaja TME elektrifikovanih vozila porasla je za 14 posto u odnosu na prethodnu godinu, na 718.608 primjeraka, što sada predstavlja 66 posto ukupne prodaje, odnosno 74 posto u zapadnoj Evropi.
Marka Toyota je prodala 1.030.508 vozila u 2022. godini, što je povećanje od tri posto u odnosu na prethodnu godinu.
Najprodavaniji modeli bili su Corolla, Yaris, Yaris Cross, RAV4 i C-HR sa 74 posto ukupnog obima.
Lansiranje novih modela u ovom periodu, uključujući potpuno novi Aygo X, Corollu Cross Hybrid i bZ4X, kao električni SUV s baterijama, povećalo je ukupnu potražnju kupaca.
Ukupni udio elektrifikovanih Toyotinih modela uvećan je za 16 procenata u odnosu na prethodnu godinu, na 677.823 prodata vozila, što predstavlja 65 procenata u ukupnoj prodaji brenda.
Lexus je u istom periodu prodao 50.467 vozila, s prosječnim udjelom elektrifikovanih modela od 81 posto od ukupne prodaje brenda.
Velika gama SUV modela – RX, NX, UX, GX i LX, predstavljala je 89 procenata ukupne prodaje.
Dok je 2022. bila opterećena problemima u lancu snabdevanja i obustavom izvoza u Rusiju, trenutno su izgledi za 2023. mnogo svjetliji i zbog uvođenja nove generacije modela RX ovog mjeseca, s tri različita elektrifikovana pogona, odnosno dolaska verzije RX 350h Hybrid, zatim RX 450h+ Plug-in Hybrid, uz prvi RX 500h turbo Hybrid.
Nešto kasnije, na proljeće, Lexus će početi isporuku i svog novog električnog vozila RZ 450e koji će imati pogon na baterije, a konstruisan je na novoj namenskoj platformi.