Najviše automobila uveze se iz Njemačke, Francuske i Italije, a ove godine oni koji su planirali kupiti polovnjaka, ili su odustali ili pristali da plate i do 30 posto veću cijenu nego što je to bilo prošle godine. Novi propisi u Evropi sada bi mogli biti dodatni udar, imajući u vidu da sve više razvijenih zemalja pribjegava borbi protiv zagađenja zraka.
Cijena je počela rasti još početkom prošle godine. Prvo za nekih desetak posto kao posljedica korona krize i pada potražnje, a onda tokom ljeta i mnogo osjetnije. Nabavka pojedinih modela tako je već početkom ove godine bila skuplja za 20 do 30 posto.
Praktično, automobili koji su koštali oko 7.000 eura sada sada su skuplji i do 2.000 eura.
Ako Njemačka bude promjenila svoj Zakon o garancijama, a to je trenutno jedna od gorućih tema u ovoj evropskoj ekonomiji, polovni automobili koji stižu iz te zemlje mogli bi da budu skuplji od 10 do 20 posto.
Ako se uzme u obzir da je cijena polovnjaka u Evropi već skočila zbog korona krize i slabije prodaje, praktično se može reći da stiže i drugi novi udar na džep na uvoz automobila.
Njemačka je, naime, nedavno najavila izmjene Zakona o garancijama, koje bi trebalo uskladiti sa Direktivom EU o prodaji robe, a koje u prevodu znače i dodatno poskupljenje.
Njemačko udruženje dilera automobila (BVfK), pritom, očekuje da bi usvajanje izmjena zakona donijelo dodatni rast cijena polovnih automobila za 10 do 20 procenata i praktično kraj prodaje starijih polovnih vozila.
Državno udruženje nezavisnih trgovaca motornim vozilima čak je i apelovalo na njemačko Savezno veće u pokušaju da spriječi usvajanje ovih izmjena, prenosi Blic.
„Promjene su nesrazmjerno nepovoljne i neodržive za trgovinu motornim vozilima“, navodi se u saopćenju BVfK.