Mercedes E220d – nova E-Klasa, malo smanjena S-Klasa, prepuna je elektronskih pomagala. Do te mjere da ih je u relativno kratkom periodu koliko možete upravljati ovim modelom zaista teško ne samo upavljački savladati, nego i tek spoznati njihovo prisustvo.
No, najprije izbor – električni ili klasični motor sa unutrašnjim sagorijevanjem? Svaka čast struji, ali Mercedes sa SUS motorom kakav je pogonio model što smo ga imali priliku voziti, uz skromno korisničko iskustvo, naš je prvi izbor. Jasno, nismo mogli birati, ali smo na raspolaganju imali što bismo htjeli. Mercedes E 220 D 4MATIC pogonjen dizelašem od 1993 ccm i 145 kW. Od početka do kraja – svaka čast.
Koeficijent čeonog otpora iznosi 0,23, što u svijetu aerodinamike predstavlja fanscinantan rezultat, makar se radilo o limuzini, neuporedivoj s hatchback modelima.
Uz svu priču o razvoju električno pokretanih vozila diktiranu svjetskom, a posebno evropskim politikama, Mercedes je definitivno posebnu pažnju posvetio i ozbiljno pristupio kreiranju šeste generacije vlastite velike limuzine opremljene klasičnim SUS motorom. Zapravo, u Mercedesu mudro, ali posigurno i skupo, uporedo rade na unapređenju kvalitetnih i kompletnih modelnih ponuda sa SUS i električnim motorima, dakako uključujući i dizele. Pa tako će, u EU najavljene zabrane prodaje automobila sa SUS motorima, pogodovati ostatku svijeta u kojem će se kupci šepuriti i u Mercedesovoj klasici. Makar do propasti navedenih elektro politika.
Drukčiji i bolji od drugih
Nova E-Klasa je dobacila do granice od pet metara, baš tamo gdje je bila S Klasa. Novi Mercedes E220 D izgleda perfektno. I izvana, a Boga mi i unutra. Uostalom, o Mercedesu je riječ i ništa drugo nismo ni očekivali. Pa ipak, ako su naša očekivanja zadovoljena vizuelno tokom prilaska vozilu, svakim novim sjedanjem za upravljač novog modela, iznova smo se oduševljavali. Pa dobro, prislonimo to činjenici da i nemamo često na raspolaganju nove modele Mercedesa. Imamo, međutim, primjerke drugih proizvođača koji također ne gube vrijeme, te ubrzano rade na razvoju svojih gama, ali nekako su kod ovog njemačkog proizvođača uspjeli zadržati razmak između vlastitih i modela ostalih marki automobila, baš onoliko koliko je potrebno pa i dovoljno da izgovoreno Mercedes znači totalno drukčije i bolje od drugih.
Karoserija (n)ove velike limuzine djeluje iznimno monolitno, vrlo elegantno, a realno – izuzetno je aerodinamična. Koeficijent čeonog otpora iznosi 0,23, što u svijetu aerodinamike predstavlja fascinantan rezultat, makar se radilo o limuzini, neuporedivoj s hatchback modelima.
Mercedes E220d je izuzetno tiho vozilo, sa izuzetnim Burmester 4D Surround audio sistemom. Dakle, uživate u muzici, a ne u zvuku motora.
Sve tri Mercedosove limuzine, C, E i S-Klasa zasnivaju se na istoj platformi, s velikim međuosovinskim razmakom koji je kod našeg primjerka nestvarnih 2.961 mm. MRA II platforma podrazumijeva i da je pogonska jedinica najmanje tzv. blagi hibrid, kao i da se moralo naći mjesta za litijum-jonsku bateriju.
U kabini, Mercedes E220d, bez ikakvog pretjerivanja, djeluje fascinantno. Kad malo bolje razmislimo, izgleda upravo onako kako treba izgledati kabina limuzine premium segmenta i premium cijene ili još kraće, vrhunskog Mercedesa. Treba li pominjati, prostora u unutrašnjosti ima k’o u priči. Posebno uz prednja sjedišta. Ona su u svoje kompaktne gabarite uspjela primiti sve potrebno za udobnost na vrlo visokom nivou. Ukupno gledano, sva sjedišta su bez premca.
Elektronika i digitalna rješenja već i na prvi pogled nagovještavaju goleme mogućnosti i kreiraju besprijekoran stil kabine. I u tom segmetnu je kao preteča poslužila S-klasa. Najveća novost su tri umjesto dva ekrana kod prethodnika iz 2016. godine. Prvi, onaj ispred vozača, jeste digitalna instrument tabla, na kojoj je moguće kreirati bezmalo sve informacije koje će vam vožnju učiniti jednostavnijom, ugodnijom, sigurnijom ali i zanimljivijom. Centralni je savršeni mutlimedijalni ekran, dok je treći, onaj ispred suvozača, praktično preslik centralnog, kako se vozač ne bi bavio sadržajima koje on emitira. Drugim riječima, uz središnje postavljeni višenamenski ekran, i suvozač ima svoj, osetljiv na dodir, na kojem može pristupiti navigaciji, aplikacijama, povezati se s vozilom ili se zabavljati uz streaming.
Uživajte u muzici, ne u zvuku motora
Uobičajene akcije, kao što su uključenje grijanja sjedišta na niskim temperaturama ili omiljene radio-stanice na putu kući s posla, automatski pokreće umjetna inteligencija (AI), a zahvaljujući selfie-videokameri u vožnji moguće je održavati i sastanke putem Zooma ili Webexa. I sve bi se trebalo dešavati vrlo brzo zahvaljujući centralnom računaru.
Sa akustičnim staklima i bogatoj zvučnoj izolaciji, unutrašnjost je najtiša u klasi. Digitalno upravljivi ventilacijski otvori u unutrašnjost upuhuju svjež zrak protiv mučnine u vožnji.
Novi Mercedes E220d u oznaci ima 4MATIC. Ali, to ne znači samo pogon na svim točkovima, nego i upravljanje nad njima. Voženi model opremljen je najekonomičnijim dizel motorom od 145 kW(197 KS) i devetostepenim automatskim mjenjačem. Uz multilink osovine i naprijed i straga, vazdušno ogibljnje se brine za udobnost i voznu dinamiku.
Najekomičniji motor, znači mogućih i dobrano više od 1.000 km autonomije s jednim rezervoarom dizela od 66 litara. Mada uz prvi susret s E-Klasom i ulaskom u nju, u pogledu potrošnje, a imajući u vidu gabarite, pa prema tome i težinu, morate biti obeshrabreni. Tako da Mercedes E220d na autoputu brzinu od 130 km/h održava sa svega cca 1.800 o/min, uz potrošnju od 5.5 l/100 km. Veliki broj stepeni prenosa sa 440 Nm obrtnog momenta iz dvolitarskog dizela čine da se Mercedesov pogon de facto poigrava sa skoro dvije tone teškom limuzinom. E220d nije najbrži u porodici, ali nema se čega ni postidjeti – maksimalna brzina mu je 234 km/h, a do 100 km/h ubrzava za manje od 8,0 sekundi.
Mercedes E220d je izuzetno tiho vozilo, sa izuzetnim Burmester 4D Surround audio sistemom. Dakle, uživate u muzici, a ne u zvuku motora. Zapravo, kao što smo prije naveli, zvuka motora ili šuma vjetra u kabini skoro da ni nema.
Lako stečeno povjerenje
Kada je riječ o voznoj dinamici, novi Mercedes E-Klase prilagođen je za prijatno opuštenu, a ne oštru i dinamičnu vožnju. Uz sjajan položaj sjedenja za upravljačem (koji se elegantno i ekstravagantno podešava tipkom na vratima koja je u obliku sjedišta), Mercedes E220d je potpuni dugoprugaš. No, udobnost ne utiče na preciznost upravljanja. S AWS sistemom u krivnama Mercedes E220d ima savršeno precizne putanje.
Upravljač je direktan i odlično ukomponovanost po svim parametrima. Kočioni sistem prati snagu motora, a ogibljenje masu vozila, pa za rezultat imamo golemu limuzinu u koju vrlo brzo stičemo povjerenje. Kako i priliči, voženi primjerak Mercedesa E220d bio je pun sigurnosnih asistencija, upozorenja, automatskim parkiranjem s milion pratećih kamera i senzora, i svime što, kako jedan kolega napisa, stane na dvije i po strane sitno kucanog spiska standardne i dodatne opreme.
Najveća novost su tri umjesto dva ekrana kod prethodnika iz 2016. godine. Prvi, onaj ispred vozača, jeste digitalna instrument tabla, na kojoj je moguće kreirati bezmalo sve informacije koje će vam vožnju učiniti jednostavnijom, ugodnijom, sigurnijom ali i zanimljivijom.
Novi Mercedes E220d 4MATIC bez ikakve dileme je sjajan automobil. Sjajan je i iznos koji treba izdvojiti za voženi model – 175.000,00 KM. No, ipak vrijedi istaći, ko ga sebi može priuštiti, dobit će višak vrijednosti za svaku izdvojenu marku.
Skrivene kvake vrata
Zaštitni znak njemačkog proizvođača našao je mjesto i u zadnjim svjetlima – četiri poziciona, odnosno kočiona svjetla nose oblik trokrakih zvijezda. Kvake na vratima kabine, skrivene su u karoseriji i iskaču kad se automobil otključa, a od pogleda su skrivene i ispušne cijevi.
Tehničke karakteristike
Dužina: | 4.949 mm |
Širina: | 1.880,00 mm |
Visina: | 1.469,00 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.961,00 mm |
Masa praznog vozila: | 1.975 kg |
Maksimalna dozvoljena masa: | 2.580 kg |
Zapremina prtljažnika: | 540 l |
Gorivo: | Dizel |
Broj cilindara/ventila: | Apr-16 |
Radna zapremina: | 1.993 ccm |
Maksimalna snaga: | 197 KS pri 3.600 o/min |
Maksimalni obrtni moment: | 440 Nm od 1.800 do 2.800 o/min |
Mjenjač: | Automatski 9-stepeni |
Maksimalna brzina: | 234 km/h |
Zapremina rezervoara: | 66 l |