TikTok je sve popularnija društvena mreža među mladima koja nudi i mogućnosti zarade. |
TikTok je jedna od novijih društvenih mreža koja se razvila u Kini, ali je sve popularnija i u Americi i Evropi. Uglavnom ga koriste mladi između 16 i 24 godine starosti. Mreža se temelji na kratkim zabavnim videozapisima koji mogu biti opremljeni filtrima i drugim specijalnim efektima. Cilj je da takvi isječci dobivaju što više lajkova i komentara, čineći ih viralnima. TikTok, međutim, nije samo za zabavu, neki ga ljudi dobro poslužuju i na njegov račun.
Kako to rade i o kojim iznosima pričamo? Smjernice povezane s tim objavljene su na web portalu Lifehacker. Prema ovoj web stranici, moguće je zaraditi novac s TikTokom, ali nije lako postići taj cilj. Možete zaraditi na račun sponzoriranih postova, ali to znači da prvo morate stvoriti videozapise koji će izazvati ogroman interes i mnogo lajkova. Prema Forbesu, najveći iinfluenceri na TikToku su Charli D’Amelio sa 101,5 miliona sljedbenika, Michael Le s 42,4 miliona sljedbenika i Josh Richards s 23,4 miliona sljedbenika. Svako od njih zaradio je najmanje milion dolara u 2020. godini. Većina njihovog prihoda dolazi od sponzoriranog sadržaja drugih marki, a ne od prihoda od oglasa. Influenceri koji koriste Creator’s Fund za objavljivanje videozapisa inače zarađuju dva do četiri dolarska centa za 1.000 pregleda. To znači da bi im relativno uspješan isječak koji je dobio 500. 000 pregleda donio oko 20 dolara. Međutim, tvorci videozapisa, koji su vrlo uspješni u objavljivanju sadržaja, mogu na ovaj način prikupiti između 100. 000 i 200. 000 USD godišnje, prema Tube Filteru. Videozapisi stoga moraju biti visoko viralni ako uključena osoba živi isključivo od prihoda kompanije TikTok. Potencijal za veću zaradu putem TikToka uglavnom je povezan s neizravnim opcijama koje se otvaraju na temelju velikog broja sljedbenika. Jednom kada pojedinac dosegne ograničenje od 10.000 sljedbenika, manje firme mogu mu ponuditi iznos od 100 do 500 američkih dolara kako bi autori objavili svoj sadržaj u svojim videozapisima. Što se više povećava broj sljedbenika influencera, veće su šanse da će sarađivati i s većim firmama, što mu može uvelike povećati prihode. Krajnji rezultat često ovisi o pregovaračkim vještinama influencera i o zahtjevima sponzora. Istovremeno, TikTok nudi i alat “TikTok Creator Marketplace”, koji je namijenjen povezivanju video dizajnera i firmi koje traže takve načine za promociju svoje marke. |