Povjerenje potrošača u eurozoni i Evropskoj uniji poboljšano je u septembru, dosegnuvši najviši nivo od marta kada se Evropom počeo širiti koronavirus, pokazali su preliminarni podaci Evropske komisije. |
Preliminarni indeks povjerenja potrošača u eurozoni porastao je u septembru na minus 13,9 bodova, s minus 14,7 bodova u augustu. Ekonomisti su očekivali da će ostati gotovo nepromijenjen, na minus 14,6 bodova.
To je njegova najviša razina od marta, mjeseca, mjeseca u kojem se koronavirus počeo širiti Evropom, kad je iznosio minus 11,6 bodova. Odgovarajući indeks za 27-člani EU u septembru je na mjesečnoj razini porastao za 0,6 bodova, na minus 14,9 bodova. To je također njegova najviši nivo od marta, kad se pandemija koronavirusa počela širiti Europom. Konačne podatke EK će objaviti u sklopu redovnog mjesečnog izvještaja o ekonomskoj klimi 29. septembra. Stabilizirana potrošačka klima u Njemačkoj Očekivanja njemačkih potrošača za oktobar blago su poboljšana, unatoč rastu broja zaraženih i strahu od strožih ograničenja, pokazalo je u srijedu istraživanje kompanije za istraživanje tržišta GfK. GfK-ov indeks očekivanja potrošača za oktobar iznosio je minus 1,6 bodova, blago porastavši u odnosu na prethodni mjesec kada je iznosio minus 1,7 bodova. Unatoč rastu broja novozaraženih i pojačanoj bojazni da će ograničenja biti postrožena zbog pandemije, potrošačka se klima u Njemačkoj stabilizirala, izjavio je GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Burkl. „O daljnjem kretanju stope zaraze i situaciji na tržištu rada ovisit će hoće li prošlomjesečno pogoršanje biti privremenog karaktera i hoće li se potrošačko raspoloženje oporaviti u idućim mjesecima”, ocijenio je Burkl. Poboljšana su očekivanja potrošača u pogledu ekonomije i primanja, ali je njihova sklonost kupnji smanjena, pokazalo je najnovije istraživanje. Potrošači su ocijenili da se najveća ekonomija eurozone definitivno nalazi na putu oporavka, što se očituje u rastu odgovarajućeg indeksa za 12,4 boda, na 24,1 bod. Njihov optimizam u pogledu ekonomije GfK pripisuje stabilnom stanju na tržišta rada i padu broja zaposlenih na skraćeno radno vrijeme. Potrošači su optimističniji i u pogledu primanja, što se vidi u rastu odgovarajućeg indeksa za 3,3 boda, na 16,1 bod. Indeks sklonosti potrošnji pao je pak za 5,3 boda, na 38,4 boda, čime je prekinut njegov rast u četiri mjeseca zaredom, pokazuje GfK-ovo istraživanje. |