Nova Mazda 3 – koliko atraktivnija, toliko i bolja od prethodne

Nova Mazda 3 doista je podigla letvicu u odnosu na prethodnika i to u svakom smislu, što jasno potvrđuje u testiranoj 1.8 SkyActiv-D 116 Plus verziji. Višu cijenu pravda puno bogatijom opremom, ali pritom donosi i brojna poboljšanja koja nisu vidljiva na prvi pogled nego se otkrivaju tek za upravljačem.

91
Mazda

Jeste li već vidjeli novu generaciju Mazde 3? Ako jeste, nema šanse da ćete je zaboraviti ili možda zamijeniti s prošlom. Ova izgleda toliko dobro i toliko oštro da doista odskače od praktički sve konkurencije u segmentu. I ne zadržava se samo na tome već čini korak dalje, a ponekad i dva, i po pitanju motorizacije, opremljenosti i čitave svoje filozofije…

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Premda o samom dizajnu možda i ne treba trošiti puno riječi nego je za početak pametnije samo gledati i uživati, kao ispred kakvog djela u muzeju suvremene umjetnosti, nemoguće je ovdje ne istaknuti neke posebne detalje. Velike, čiste, a istovremeno oštre površine, mišićavi, a istovremeno elegantni nastup, sportski male prozore i veliki C nosač. Da, zaklanja on dobar dio pogleda unatrag, ali koga briga za to kad auto izgleda tako dobro…

Svi oni trikovi koji su učinili da Trojka privlači toliko pogleda izvana, čini se, uspješno su primijenjeni i u unutrašnjosti. Kokpit je istodobno moderan i elegantan, a i svi materijali s kojima će se u njemu susresti vozač i putnici ostavljaju dojam premiuma. Nije to ništa čudno, dakako, jer u Mazdi ne kriju da su se u pripremi nove generacije Trojke okrenuli skupljim i bolje opremljenim modelima jer se pokazalo da upravo takve sve više traži ciljana publika njihovog popularnog kompakta.

Klasična instrument ploča da se individualno uređivati i lijepo se nadopunjava sa središnjim displejom kojim se, suprotno od očekivanja, ne upravlja dodirom nego kružnim izbornikom. Položaj za volanom je odličan i ne zamara niti nakon petstotinjak u komadu odvezenih kilometara, no straga treba računati s objektivnim osjećajem blage klaustrofobije zbog već spomenutog specifičnog stražnjeg dijela vozila. Taj osjećaj međutim, da ne bi bilo zabune, sa sobom ne donosi i nedostatak prostora: upravo suprotno, i za glavu i za koljena ovdje će sasvim dovoljno prostora imati i iznadprosječno visoki putnici.

Tu je danak platio prtljažnik koji je realno malen te se sa svojih 334 litre osnovnog obujma ne može nositi sa suvremenom konkurencijom pa će onima kojima treba više u Mazdi preporučiti klasičnu trovolumensku izvedenicu sa 450 litara prostora iza stražnje klupe.

Serijska i dodatna oprema       

U skladu s pričom o ciljanom pozicioniranju prema razredu više, Mazdu 3 nije moguće dobiti slabo ili loše opremljenu. Već osnovni paket, između ostaloga, uključuje navigaciju i radio sa osam zvučnika, Bluetooth, USB i AUX, el. parkirnu kočnicu, prepoznavanje prometnih znakova, nadzor mrtvih kutova s upozorenjem na bočni promet straga, prilagodljivi radarski tempomat (MRCC), upozorenje na umor, automatsko kočenje kod nadolazećeg bočnog prometa i još štošta.

Paket Plus poput testnog popis produžava za nemali broj jednako zanimljivih elemenata poput sistema upozorenja na sigurnosnu udaljenost i prekoračenje brzine, samozatamnjujući unutarnji i vanjske retrovizore, dvozonsku klimu, grijani kožni upravljač, prednje i stražnje senzore i kameru, odleđivač brisača i pametni ključ…

Od doplata na testnom automobilu možemo izdvojiti metalik boju, tepihe Luxury i kadicu prtljažnika.

Motor i prijenos

Pod prednjim poklopcem je 1.8 SkyActiv-D 116, do dolaska motora sa 190 KS jedina dizelska opcija za Trojku. Već prema performansama reklo bi se da je riječ o motoru koji će zadovoljiti apsolutnu većinu svih potreba prosječnog korisnika obiteljskog kompakta, pa i više od toga jer to potvrđuje i 194 km/h najveće brzine i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,3 sekunde.

Već sam po sebi uglađen i rafiniran, a k tome i više nego dostatno izoliran, jedan je od najboljih dokaza u korist tezi da ćemo za dizelašima – čije je vrijeme neupitno prošlo iz razloga koje ovdje ne treba posebno ponavljati – uskoro i otvoreno žaliti. Ako neko i nije siguran u to, mogao bi ga razuvjeriti pogled na podatke o prosječnoj potrošnji: nama je ova Mazda trošila točno pet litara i to u realnom ciklusu bez previše uloženog truda… Dio zasluga za to ide, dakako, i finom šeststupanjskom ručnom mjenjaču sa čijom je ručicom gušt rukovati kada god se za to ukaže potreba. A to realno i nije prečesto.

Za upravljačem

Nakon više stotina kilometara odvezenih u gradu, na autocesti i otvorenoj cesti, teško je izdvojiti gdje se ova Trojka snalazi najbolje. Ako baš moramo birati neka to bude otvorena cesta gdje se vozilo veoma lijepo vodi zahvaljujući preciznom upravljaču i širokom tragu kotača koji počivaju na kombinaciji MacPhersona i polukrute osovine.

No Mazda je realno jednako udobna i sigurna i na višim brzinama na autocesti, vrlo je stabilna i zahvaljujući dobroj izolaciji i krutoj karoseriji i na lošijim podlogama ostavlja dojam ako ne broj većeg, onda barem dosta skupljeg automobila. Što na kraju krajeva, kako smo već rekli, i nije daleko od istine…

Jer, nova Mazda 3 doista je podigla letvicu po pitanju cijena u odnosu na prethodnika, no osim po pitanju bogatije opreme opravdanje za to ovdje je vidljivo i iz samog segmenta vožnje. Bilo da se nalazi za volanom, na suvozačkom mjestu ili na stražnjoj klupi, svako ko ga je isproba iz prve ruke brzo će postati svjestan da je ovdje riječ o znatno kompletnijem vozilu od onoga koji nasljeđuje, i to u svakom smislu. Niko ne voli nikakva  poskupljenja, dakako, no ovo barem ima smisla…

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
  obujam motora / snaga / brzina 1759 cm3 / 116 KS / 194 km/h  
  prosječna potrošnja / emisija CO2 4,9 l/100 km / 108 g/km  
  cijena bez / s dodatnom opremom 25.483 Eur / (26.074 Eur)  
KAROSERIJA
oblik kompakt (2 volumena) sa peterim vratima i 5 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija turbodizelski common rail, redni, 4 cilindra, hladnjak stlačenog zraka, 4 ventila po cilindru, I4 DOHC, katalizator & NSC & DPF
obujam 1759 cm3
omjer kompresije 14.8
najveća snaga 85 kW (116 KS) pri 4000 o/min
najveći okretni moment 270 Nm pri 1600-2600 o/min
specifična snaga 48,32 kW/l (65,94 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, I. 3.700; II. 1.947; III. 1.300; IV. 0.916; V. 0.717; VI. 0.580; R: 3.724
PODVOZJE
prednji ovjes McPherson, spiralne opruge sa stabilizatorom
stražnji ovjes polukruta osovina
upravljač zupčasta letva s električnim servom
KOČNICE
prednje Ventilirani diskovi 295 mm
stražnje Diskovi 265 mm
oprema ABS, SBS, SBS R, SBS RC, RCTA
KOTAČI
naplaci aluminijski, dimenzija 16×6.5J
pneumatici dimenzija 215/45R18, Bridgestone Turanza T005
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 446,0 x 179,5 x 143,5 mm
međuosovinski razmak 272,5 mm
trag kotača 1570 / 1580 mm
krug okretanja 11,38 m
obujam prtljažnika 334 l / 1026 l
obujam spremnika za gorivo 51 l
MASE
prazno vozilo 1.310 kg
specifično opterećenje 15,41 kg/kW (11,25 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 194 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 – 100 km/h 10,3 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 4,9 l/100 km (tvornički podatak), 5,8 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 3,8 l/100 km (tvornički podatak), 4,4, l/100 km (test)
u mješovitoj vožnji 4,2 l/100 km (tvornički podatak), 5,0 l/100 km (test)
prosječna emisija CO2 108 g/km

 

PREKOTarik Delić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here