Ford Focus 1.0 Ecoboost ST-line krcat je sigurnosnom opremom, što i ne čudi s obzirom na to da je riječ o sasvim novom automobilu s početka 2018. godine. U unutrašnji retrovizor ugrađena videokamera i radar skriven iza maske hladnjaka koriste se za niz sigurnosnih sistema. Primjerice, automatsko kočenje u gradu. Prepozna li automobil da postoji mogućnost od naleta na već zaustavljeni automobil ili pješaka koji neoprezno prelazi ulicu, prvo će vas glasno upozoriti, a ako ne reagirate dovoljno brzo, automatski zakrenuti volan te stisnuti kočnicu da bi ili u potpunosti izbjegao ili barem umanjio posljedice naleta.
Isto vrijedi i za sistem zadržavanja vozne trake.
Vozna traka
Veoma dobro raspoznaje trake čak i na ne baš besprijekorno iscrtanim cestama i danju i noću, što nije čest slučaj ni u dva-tri puta skupljim vozilima. K tome, intervenira i na volanu. Ne samo podrhtavanjem, kao što je uobičajeno, već i zakretanjem, koje sasvim drži sredinu vozne trake čak i na autocesti pri brzini od 130 km/h. A nudi još i pomoć pri izlasku s nepreglednog parkirališta u rikverc, prilagodljivi tempomat, prepoznavanje prometnih znakova, nadzor mrtvog ugla, kočenje i nakon sudara…
U jednom brzom lijevom zavoju na Jadranskoj magistrali odjednom se prekinula muzika, a iz zvučnika se oglasio alarm. Razlog je bio spori vozač skutera, koji je gmizao uz desni rub ceste, a kojega su kraj retrovizora ugrađena kamera i radar iza prednje maske prepoznali kao potencijalnu opasnost na koju bismo mogli naletjeti. Čim smo izašli iz zavoja sistem je, međutim, shvatio da opasnosti zapravo i nema jer nam se putanje ne preklapaju, pa se sve vratilo na staro. To nije uvijek slučaj u današnjim automobilima. U posljednje vrijeme vozila sve češće burno i neugodno reagiraju već na najmanji znak opasnosti, što može itekako neugodno iznenaditi vozača koji to ne očekuje. Focus, međutim, rijetko griješi u procjenama i intervenira nenametljivo. Već samim zvukom upozorenja nekoliko nas je puta upozorio na opasnost od naleta u gradu pa nije bilo potrebe za automatskim aktiviranjem kočnica.
Zaštitne letvice
Plastične su nam se zaštitne letvice, priznajemo, u početku činile kao strano tijelo na vratima testnog Focusa. Kao neke proteze. Dok polako otvarate vrata one izlaze i priljubljuju se uz rub, štiteći ga od ružnih ogrebotina na parkiralištima supermarketa ili pri parkiranju uz zid. No, već nakon nekog vremena prestali smo ih uopće i primjećivati, osim kad nam se znalo dogoditi da nam vrata pobjegnu iz ruku, što se događa i češće nego smo mislili. Pogotovo kad straga sjede djeca.