Želite li da u pokretu uzmete kafu ili preuzmete pošiljku? Niste sami. Danas, više nego ikada prije, ljudi žive digitalnim – i mobilnim – životima i očekuju da budu u mogućnosti da plate za svoje potrebe na način koji se poklapa sa njihovim „always on“ načinom razmišljanja – ovo je zaključak izveden iz razgovora na društvenim mrežama predstavljen u okviru Mastercard studije o digitalnim plaćanjima za 2019. godinu.
Mobilna plaćanja zauzimaju više od 27 posto svih razgovora na društvenim mrežama u vezi sa plaćanjima, pri čemu se broj njihovih pominjanja povećao za 20 posto u odnosu na prethodnu godinu. Pominjanja mobilnih novčanika su se više nego udvostručila od 2018. godine.
Mastercard studija provodi se već šest godina i razvijena je u partnerstvu sa PRIME Research agencijom, a novo izdanje je analiziralo više od 3,3 miliona razgovora tokom prošle godine na nekoliko društvenih mreža uključujući Twitter, Facebook, Instagram i Veibo.
Interesovanje za nove tehnologije
Ljudi traže nove tehnologije koje bi imale uticaj na njihove živote. Samo u proteklih godinu, pominjanja takvih tehnologija na društvenim mrežama povećala su se za 30 posto u poređenju sa prethodnom studijom. Danas je skoro 20 posto svih razgovora o mobilnim plaćanjima fokusirano na beskontaktna plaćanja i mobilne novčanike.
Osim ovih primarnih tehnologija, potrošači su zainteresovani za to kako će vještačka inteligencija, QR plaćanja i prenosivi uređaji uticati na njihove živote.
Sve u svemu, ljudi imaju pozitivan stav prema novim tehnologijama. Praktično svi razgovori (95%) o mobilnim novčanicima bili su pozitivni u tonu, a 30% njih je isticalo brzinu, efikasnost i jednostavnost korištenih proizvoda.
Usvajanje mobilnih plaćanja vidljivo je na tržištima širom Azije i Afrike. Indija je tržište koje sa 30 posto svih pominjanja dominira u online razgovorima na temu korištenja i potencijala mobilnih novčanika, posebno u domenu javnog prijevoza i korištenja QR plaćanja, gdje se posebno pominju Masterpass i PaytmKR u Indiji. SAD su na drugom mjestu u pogledu razgovora potrošača o mobilnim novčanicima (10 posto).
Spokojni i spremni za akciju
Kada je riječ o analiziranim razgovorima, jasno je da se potrošači i dalje fokusiraju na sigurnost svog novca i zaštitu svojih podataka kao osnovni zahtjev. U svojim objavama, ljudi ističu da prepoznaju vrijednost novih tehnologija u osiguravanju bezbjednosti mobilnih plaćanja.
Kada se posmatraju nove tehnologije:
- Tema o biometrijskim plaćanjima je dosegla potencijalnih 111 miliona ljudi, prvenstveno zbog interesovanja za glasovna plaćanja i skenere za otiske prstiju;
- Tokenizacija i njena ključna uloga u podržavanju i zaštiti plaćanja svih vrsta bila je uključena u razgovore koji su dosegli potencijalnu publiku od 11 miliona potrošača.
Iako su najnovije vijesti o zloupotrebi podataka generisale jednu petinu razgovora vezanih za podatke, još 13 posto tih razgovora ukazalo je na potencijal digitalnih sigurnosnih tehnologija, uključujući i blockchain, tokenizaciju i biometriju.