Tradicija duga više od 500 godina, kontinuirane inovacije, osluškivanje potreba i zahtjeva klijenata i na osnovu toga kreiranje ponude usluga, samo su neke od karakteristika Gebrüder Weiss, jedne od vodećih evropskih kompanija u sektoru transporta i logistike. Austrijska porodična kompanija Gebrüder Weiss danas ima više od 7.000 zaposlenika, posluje u 30 zemalja. Prije 10 godina Gebrüder Weiss je otvorio poslovnicu u Bosni i Hercegovini i na svoj „narandžasti način“ predano rade na zadovoljstvo klijenata čiji se broj povećava iz godine u godinu. Wolfram Senger-Weiss, jedan od vlasnika i generalni direktor kompanije Gebrüder Weiss, za Business magazine govori o svjetskom tržištu transporta i logistike, pojedinačnom pristupu klijentima, novim tehnologijama i njihovom uticaju na svjetsko tržište transporta i logistike, o regionalnom i bh. tržištu.

BM: Kakvi su poslovni rezultati Gebrüder Weiss u prošloj godini i koja je tajna globalnog uspjeha? Koji su glavni stubovi pozitivnog razvoja kompanije?  

SENGER-WEISS: Završili smo fiskalnu 2017. godinu s porastom prihoda od oko 14 posto. Ukupan prihod iznosi oko 1,55 milijardi eura. Osim dobrih privrednih uvjeta, regionalne ekspanzije u Evropi, Aziji i Sjevernoj Americi, kao i najnovije akvizicije u južnoj Njemačkoj bile su presudne za ovaj pozitivan razvoj.

Gebrüder Weiss je davatelj pune usluge logistike sa oko 7.000 zaposlenika i 150 lokacija u vlasništvu kompanije u više od 30 zemalja. Nudimo široki spektar usluga u cijelom lancu opskrbe na našim glavnim tržištima, što nam pruža konkurentsku prednost. Nadalje, visok udio kapitalizacije od 59 posto predstavlja snažnu osnovu za naš održivi razvoj i našu dugoročnu perspektivu.

I posljednja, ali ne manje važno, korporativna kultura Gebrüder Weissa, naš tzv. “narandžasti način”, odlučujući je faktor uspjeha. Naše  četiri temeljne vrijednosti – neovisnost, izvrsnost usluge, održivost i predanost – omogućuju nam fleksibilno djelovanje i donošenje odluka na kratkoročnoj i srednjoročnoj osnovi, što osigurava dugoročni uspjeh GW-a.

BM: Ko su najveći krajnji korisnici koje opslužuje Gebrüder Weiss i koliko je portfolio usluga kvalitetan i specifičan/specijaliziran za pojedine privredne grane?

SENGER-WEISS: Pored osnovne djelatnosti kopnenog transporta, zračnog i morskog tereta i logistike, poslujemo s nizom visoko specijaliziranih industrijskih rješenja i podružnica. Osnovali smo kompetentne klastere za visoke tehnologije i automobilske industrije koje analiziraju ove industrijske sektore i razvijaju integrirana rješenja za njih, ali su posvećeni i mnogim drugim karakteristikama industrija.

Kako bismo proširili naš portofolio, uključili smo i dodatne servisne kompanije kao što su x|vise, logistička konzultantska kompanija, Tectraxx, specijalist u industriji visokotehnoloških kompanija, kao i Rail Cargo za željeznički prijevoz i Gebrüder Weiss parcel usluga GWP – vodeća austrijska kompanija B2B paketa usluga pod brendom DPD.

BM: U kom pravcu se razvija branša transporta i logistike i koliko je Gebrüder Weiss spreman za vizije budućnosti ove branše?

SENGER-WEISS: Živimo u svijetu u kojem se međunarodna podjela rada još više povećava – kako lokalno tako i iz inozemstva. Time se nastavlja globalni protok robe. S druge strane, razvoj e-trgovine dodaje ogromnu potražnju u direktnoj dostavi krajnjem kupcu. Izgledi industrije su pozitivni, pritisak je više na dostupnosti resursa. Iako standardizacija, automatizacija i digitalizacija unutar industrije predstavljaju trendove koji se ne smiju propustiti, naš posao je osigurati fleksibilnost i spremnost za ove događaje unutar naše organizacije.

BM: Kojim pritiscima su općenito izložene transportne i logističke usluge i na koji način je moguće organizirati saobraćajna i logistička rješenja što bi rezultiralo ekonomičnijim, bezbjednijim i ekološki prihvatljivim vidovima prijevoza robe?

SENGER-WEISS: Sve veći volumen predstavlja veliki izazov za logističke sisteme. Pogotovo tokom glavne sezone kapacitet logističke infrastrukture djeluje iznad svojih granica. Ova pitanja treba riješiti uključivanjem i usklađivanjem svih mogućih načina prijevoza. Nove tehnologije, kao što su planiranje za optimizaciju puta, staze i željezničke pruge ili kombinirani oceanski prijevoz pomoći će nam u transportu na udaljenim destinacijama. Tehnologija će, također,  pomoći u smanjenju „praznog hoda“ u transportu. Moramo djelovati orijentirano na rješenja i pažljivo. Jer u protivnom, uništit će našu industriju.

Veliki izazov je i tzv. „posljednja milja“, osobito u velikim gradovima. Osim pametnih gradova-projekata poput gradskih čvorišta i isporuka u neutralnim CO2 zonama u centru grada, morat će se promijeniti i navike u smislu narudžbi – isporuke će morati biti grupirane ili obavljenje na za to unaprijed određenim mjestima.

BM: Kako nalazite mjeru između kvaliteta usluge, njene cijene i zarade kompanije jer se čini da je rast na damping cijenama neumoljiva spirala koja vodi u propast mnoge kompanije u ovoj branši?

SENGER-WEISS: Kao davatelj usluga fokus je na našim klijentima i vlastitim zaposlenicima. Ako razumijemo posao našeg kupca, možemo pružiti visoku kvalitetu usluge. Za razumijevanje poslovanja naših kupaca potrebni su nam dobri i kvalificirani zaposlenici. I što je veća kvaliteta, to klijenti više vjeruju u nas. Dugoročni odnosi s klijentima i kvalificirani zaposlenici ključ su uspjeha.

Logistička industrija je široko otvoreno polje s niskim zaprekama za ulazak. Uvijek će postojati kompanije koje nude uslugu po vrlo niskim cijenama. Dugoročno, ovaj model neće biti održiv i kupci će shvatiti da je kvalitetan davatelj usluga na pristojnom nivou cijena bolje i troškovno efikasnije rješenje za njihov opskrbni lanac.

BM: Koliki je investicijski volumen kompanije u izgradnju svoje mreže u protekloj godini i kakav je potencijal umrežavanja logističkih kompanija jugoistočne Evrope?

SENGER-WEISS: Ukupno je Gebrüder Weiss uložio oko 65 miliona eura u širenje svoje mreže, udvostručivši volumen u odnosu na prethodnu godinu. Jugoistočna Evropa je vrlo važna regija za Gebrüder Weiss. Gledajući unazad, vrlo smo sretni i zahvalni na našoj odluci – kao austrijski obiteljski posao – da uđemo na ta tržišta u ranoj fazi nakon privrednog otvaranja početkom 90-ih.

Jasno se usredotočimo na regiju – mnoge su naše investicije bile i usredotočene na to. Danas smo jedan od vodećih igrača u regiji i također vidimo potencijal u daljnjem razvoju prema Zapadu, ali isto tako na Istoku (Silk Road).

BM: Kakve strukture Gebrüder Weiss kreira i nudi kako bi omogućio besprijekoran protok robe kojeg podrazumijeva oživljavanje Puta svile kao transportne veze između Kine i Evrope?

SENGER-WEISS: Gebrüder Weiss počeo je uspostavljati lokacije uz historijski Put svile i tradicionalno dugoročne veze s Kinom, gdje smo počeli s radom prije više od 20 godina. Aktivno radimo u Rusiji, Turskoj, Gruziji i Kazahstanu, ali također možemo ponuditi usluge na drugim tržištima. U Kini imamo 18 lokacija koje nude logistička rješenja i lokalnu distribuciju uz zračne i morske teretne usluge.

Kada je u pitanju željeznički transport, možemo ponuditi veze od Kine do Evrope: na jugu uz historijski Put svile od Zhengzhoa do Hamburga, od Chongqinga do Duisburga i na sjeveru preko transsibirske željeznice iz Suzhoua preko Varšave do Duisburga. Važno je za naše klijente da smo prisutni s obje strane i možemo ponuditi transparentnu uslugu na dogovorenom nivou.

BM: Koja inovativna rješenja razvija Gebruder Weiss kako bi mogla držati korak s brzorastućom digitalizacijom i koliko automatizacija, kao i nova informaciona i softverska rješenja pomažu današnjoj logistici?

SENGER-WEISS: Kao Gebrüder Weiss učestvujemo u raznim projektima s istraživačkim institutima i univerzitetima kako bismo ostali na vrhu inovacija. Veliki projekti – od kojih su neki u toku već nekoliko godina – odnose se na sigurnost i praćenje prijevoza, kao i u logistici skladišta gdje smo nedavno testirali AI virtual realnost. Fascinantno je što nude nove opcije s kojima radimo u našoj industriji.

Neke druge inovacije poput blockchaina biti će od velike koristi kada se prilagode našoj industriji. Ove tehnologije pomoći će da industrija bude efikasnija i transparentnija, tako da ih ne vidim kao prijetnju.

BM: Koje su odluke i potezi potrebni da bi zemlje u regionu bile konkurentne na međunarodnom tržištu logistike i cjelokupnom lancu snabdijevanja?

SENGER-WEISS: Prije svega, infrastruktura. Bez adekvatne infrastrukture ne postoje konkurentna logistička rješenja i bez konkurentne logistike ne postoji konkurentna ekonomija u zemlji ili regiji. Logistička industrija je za ekonomski sistem ono što je cirkulacija krvi za naše tijelo. Osim toga, vidimo da se, ubrzano s internetom i digitalizacijom, promet robe planira i izvršava na međunarodnoj osnovi pa se regije koje ne mogu ponuditi najsavremenije infrastrukture zaobilaze ili nisu odabrane za čvorišta. No, logistika je i poslovanje ljudi – potrebni su dobro obučeni zaposlenici s međunarodnom izloženošću, jezičkim vještinama i digitalnim iskustvom. Logistika treba da bude u fokusu političkih tema budući da ona ima veoma visok utjecaj općenito na industrijski razvoj i rast zaposlenosti u zemlji.

BM: Kakve rezultate ostvarujete u BiH, sa kojim problemima se suočavate u poslovanju na bh. tržištu i sa kakvim planovima i projektima planirate poslovanje u našoj zemlji u narednom periodu?

SENGER-WEISS: Zadovoljni smo rezultatima s kontinuiranim rastom na tržištu BiH tokom proteklih godina. Mnogi poznati konkurenti već su bili prisutni kada smo ušli na bh. tržište. Vrlo smo ponosni što se danas, nakon samo 10 godina, nalazimo među prve tri logističke kompanije u BiH. Ali postoji i prostor za poboljšanje. Spora kretanja zakonodavstva često otežavaju brzo pronalaenje rješenja kada se radi o reakcijama na promjene tržišnih uslova. Općenito, želimo dalje rasti na logističkom tržištu u BiH i nastaviti pozitivan razvoj proteklog desetljeća. Fokus našeg ambicioznog plana za sljedeću godinu je na nacionalnoj distribuciji i daljnjem razvoju skladišne logistike i kapaciteta.

IZVORMaja Hadžić
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here