Proizvodnja keksa u Prijedoru počinje davne 1928. godine kada je porodica Četić pokrenula preduzeće za manufakturnu proizvodnju keksa i medenjaka. Pod nazivom Mira Cikota kompanija je poslovala od 1948. godine do 1992. godine kada je promijenjen naziv u Mira. Od nastanka do danas, Mira je prošla kroz razne organizacione faze, ali ono što je uvijek bilo isto jeste kvalitet proizvoda, kontinuirano ulaganje u unaprijeđenje proizvodnje i prepoznatljivost brenda Mira, koji se razvijao uporedo sa razvojem kompanije.

U razdoblju od 1961. do 1965. godine rekonstruiran je građevinski objekat pogona tjestenine namijenjen proizvodnji vafel-proizvoda, nabavljena je i savremena oprema za proizvodnju, izgrađeni  novi objekti za proizvodnju keksa,  skladište sirovina i materijala te  plinska stanica, proširen je i uređen prostor za stručne službe, nabavljena je savremena oprema za proizvodnju keksa, a novi pogon je u cjelini završen 1966. godine montažom dvije proizvodne linije – keksa i čajnih peciva.

U oktobru 1967. godine, preduzeće Mira Cikota  počinje poslovati u sastavu Radne organizacije Josip Kraš, sa statusom samostalne organizacije udruženog rada te  poslovni sistem Kraša postaje najveći proizvođač keksa i vafla na prostorima SFRJ. Početkom 1974. godine Mira Cikota dobija status osnovne organizacije udruženog rada, da bi 1991. godine odlukom Radničkog savjeta Preduzeća Josip Kraš iz Zagreba osnovano preduzeće za proizvodnju keksa i srodnih proizvoda, Kraš – Mira Cikota d.o.o. i to kao samostalni pravni subjekat. Godinu dana kasnije preduzeće počinje raditi samostalno pod imenom Mira, a od augusta 2001. godine posluje kao akcionarsko društvo. U novembru 2003. godine Mira je uspostavljena kao privatno preduzeće, jer je Kraš d.d. Zagreb postao većinski vlasnik, sa učešćem od 75,67 posto kapitala. Na taj način stvorene su povoljnije poslovne prilike za razvoj preduzeća Mira Prijedor.

Modernizacija proizvodnje

„Upravo zahvaljujući povezanosti sa Kraš grupacijom, koja je značila i komplementarnost proizvodnog programa, linija i tehnologija, Mira je nastavila prepoznatljivim smjerom svog daljnjeg razvoja i danas smo vodeći proizvođač konditorskih proizvoda u Bosni i Hercegovini,“ za Business magazine kaže Marica Vidaković, direktorica kompanije Mira a.d.

Marica Vidaković, direktorica kompanije Mira a.d.

Trajni cilj kompanije, kako kaže Vidaković, je stvarati proizvode koji će se svojom kvalitetom i specifičnim svojstvima svidjeti potrošačima i izdvojiti na tržištu.

“Ovakvom prepoznatljivošću stvara se brend, kao nešto više, ono nešto što proizvod izdvaja od drugih. Da je na izazov uspješno odgovoreno, dovoljno je reči Frondi i znamo da je riječ o Mirinom brendu, lideru u segmentu punjenih, udubljenih vafla, jednim od apsolutnih lidera na tržištu keksa i vafla u BiH, ali i na tržištima regije,” dodaje Vidaković.

Na pitanje šta je najviše doprinijelo razvoju brenda Vidaković kaže da je to tradicija od 90 godina majstorskog umijeća te kontinuirana ulaganja u moderne tehnologije i marketing.

„Zahvaljujući tome danas raspolažemo najsuvremenijom opremom za proizvodnju različitih vrsta keksa, poslujemo sukladno svim relevantnijim standardima vezanim uz kvalitetu i zdravstenu ispravnost proizvoda i radimo u moderno opremljenim i uređenim prostorima,“ ističe Vidaković.

Integracijom Mire u poslovni sistem Kraša ostvarene su brojne pretpostavke za uspješnije poslovanje, kao što su: implementiranje informatičkog sistema komplementarnog Krašu; značajniji investicijski radovi u proizvodnji, skladištu i tvorničkom krugu; umnožavanje aktivnosti značajnih za vizuelni identitet i slično. Sve ovo doprinijelo je da na domaćem tržištu budu lider u kategoriji konditorskih proizvoda, a na inozemnim tržištima su konkurentan brend kojem se vjeruje. Da se radi o kvalitetnim proizvodima, koji mogu zadovoljiti ukuse i najzahtjevnijih potrošača govori i činjenica da se tek 18 posto proizvoda plasira na domaće tržište dok se 82 posto proizvoda izvozi na inozemno tržiše. Tako se proizvodi pod brendom Mira mogu naći na policama u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Švicarskoj, Švedskoj, Njemačkoj, Holandiji, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Americi, Kanadi, Australiji i Saudijskoj Arabiji.

„Očuvanje kvalitete, odnos s potrošačima koji će kupnjom Mira proizvoda kupiti nešto slatko, usuđujemo se reći ono nešto toplo, s dušom  što će rado kušati u krugu obitelji ili kod susjede na kavi, standard je kojeg slijedimo od početka,“ naglašava Vidaković.

Kvalitet na prvom mjestu

Naravno, sve ovo ne bi bilo moguće bez, kako Vidaković kaže, najveće snage svake kompanije, a to su ljudi, majstori specifičnih znanja, koji svojim radom i zalaganjem već 90 godina stvaraju sliku o Miri kakvu danas poznajemo. Mira upošljava 360 uposlenika, a zajedno sa kapacitetima kojima raspolažu, mogu odgovoriti svim potrebama kupaca, narudžbama te tehnički na sve zahtjeve tržišta.

Kraš grupacija i kompanija Mira u svoje strateške odrednice, misiju i viziju kompanije je, između ostalog, stavila kao broj jedan kvalitetu kao neprikosnovenu kategoriju, zatim zadovoljstvo potrošača, zadovoljstvo zaposlenih, a tek na četvrtom mjestu profit.

„Sama činjenica da smo tvornica keksa i vafla koja je izrasla u brend Mira sa uspješnih 90 godina postojanja i da potrošači znaju da kupnjom Mira kvaliteta biraju najbolje, garancija su da potrošaču nudimo nešto posebno. Spomenimo samo sinonime kvalitete u pojedinim segmentima koji dolaze iz Mire: najbolji punjeni vafl-Frondi, najfinije čajno pecivo s čokoladom-Domaćica, najfinije čajno pecivo s vanilinom-Lilly, potrošači bi zasigurno nastavili niz,“ ističe Vidaković.

Kvalitet proizvoda potvrđen je važećim certifikatima kvalitete i sigurnosti ISO 9001, IFS i Halal. A o kvaliteti i prepoznatljivosti Mirinih proizvoda govore i nagrade kojima se brend Mira i kompanija Mira a.d. mogu pohvaliti. Privredna komora RS,  2009. godine, Miru je proglasila Najuspješnijim velikim privrednim društvom u RS. Godinu dana kasnije, Miri je, za izuzetne rezultate postignute u oblasti privrede dodjeljena Plaketa Prijedora, najviše priznanje Grada. Mirin Frondi maxi nougat, 2011. godine ponio je titulu Najkvalitetnijeg proizvoda RS, a potom je osvojio i specijalno priznanje Emerik za najbolji bh. proizvod. Proizvodi Lilly vanilin  2014., a potom i Čajni kolutići  2015. godine, osvojili su posebno priznanje u kategoriji Prepoznatljiv kvalitet i razvoj domaćeg proizvoda.

„Na 35. ceremoniji proglašenja najboljih poslovnih ljudi i kompanija iz BiH za  2016. godinu, ja osobno sam proglašena Super šampionom biznisa i poslovnom damom. Pored toga, u kategoriji Super šampioni biznisa, kompaniji Mira a.d. dodijeljeno je specijalno priznanje Najbrend BiH 2016,“ dodaje Vidaković.

Usmjerenost prema kupcima

Jedna od temeljnih vrijednosti ove kompanije je i usmjerenost prema kupcima i ostvarenje njihovog zadovoljstva.

„U direktnoj komunikaciji s kupcima pratimo njihove percepcije i omogućujemo da izraze svoje stavove o kvaliteti naših proizvoda i usluga i daju sugestije o tome što bi trebalo poboljšati. Na taj način razvijamo povjerenje i lojalnost prema našim brandovima“ ističe Vidaković.

Dobra komunikacija, koja je prisutna u oba smjera,realizira se na različite načine, a neki od njih su  katalozi, cjenici i brošure proizvoda. Od velikog je značaja marketinška komunikacija proizvoda i brandova prema kupcima (TV, internet, sajmovi), rješavanje primjedbi, sugestija i reklamacija kupaca, praćenje i mjerenje zadovoljstva za sva bitna pitanja od kupčevog interesa, izvještaji i analize o stavovima i percepcijama kupaca, razmatranje prijedloga i realizacija specijalnih zahtjeva kao i provođenje redovitih, prigodnih i tematskih susreta i sastanaka.

„Zadovoljstvo kupaca, kako u zemlji tako i inozemstvu redovito se mjeri, a posebno smo ponosni činjenicom da rezutati iz godine u godinu premašuju indekse zadovoljstva  od 90 posto,“ dodaje Vidaković.

I u ovoj godini Mirini poslovni planovi trajno su usmjereni ka daljnjem jačanju konkurentnosti na domaćem i inozemnim tržištima, kao i jačanju svih poslovnih aktivnosti vezanih uz postizanje što većeg zadovoljstva kupaca i potrošača.

„U 2018. naglasak ćemo staviti na obilježavanja 90 obljetnice Mire na način kako radimo dugi niz godina- brojnim marketinškim aktivnostima, ali i ulaganjima koja će nas dostojno predstaviti u godinama koje slijede i osigurati nam kontinuitet kvalitete i tržišnog uspjeha,“ kaže Vidaković.

Slatka zimska čarolija

Slijedeći strategiju Kraša, u pogledu društveno odgovornog poslovanja, ova kompanija  definira društveno odgovorno poslovanje kroz niz kategorija kao što su korporativno upravljanje, upravljanje kvalitetom, zaštita ličnih podataka, zaštita okoliša, upravljanje energijom, razvijanje odnosa sa zajednicom, sponzorstva i donacije, za što postoje propisane procedure, načini izvještavanja i praćenje rezultata.

„Ono što bi ovom prigodom spomenula i na što smo posebno ponosni, je projekt s kojim smo krenuli krajem prošle godine i koji je završen krajem januara. Riječ je naravno o Slatkoj zimskoj čaroliji koju smo organizirali s Gradom Prijedorom kao najslađu zimsku zabavu s pregrštom aktivnosti i poklona te raznovrsnih gastronomskih poslastica za sve uzraste i ukuse. Želja nam je bila da našim građanima ponudimo blagdansko ozračje Adventa, kao što je uobičajeno u većim gradovima. Posebo smo sretni zbog velikog odaziva i brojnih pohvala građana, a sve što radimo želimo da postane i tradicionalno pa se nadamo da će se isto dogoditi i s ovom manifestacijom,“  naglašava Vidaković.

PREKOMirela Haskić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here