Kompanija dm pokrenula je društveno odgovornu inicijativu Startajmo {ZAJEDNO} koja našim proizvođačima pruža mogućnost da razviju svoj proizvod i plasiraju ga na bh. tržište kroz lanac dm prodavnica. Tim povodom sa direktorom lanca dm drogerie markt BiH Damirom Šloselom razgovarali smo o kontinuiranoj podršci kompanije razvoju domaće proizvodnje i konkurentnosti domaćih proizvoda, kao i o novitetima i strategiji koja lancu drogerija dm u BiH donosi uspješne poslovne rezultate.
Koje rezultate je kompanija ostvarila u protekloj godini i koje aktivnosti su ponajviše doprinijele ostvarenju tih rezultata?
Šlosel: Poslovnu godinu 2016/17. zaključili smo s prometom u iznosu od 143,9 milijuna KM. Ostvarili smo rast prometa od 14,11 posto. Ono što je zasigurno doprinijelo ovakvom rastu, između ostalog, jesu otvorenja pet novih dm prodavnica te uvođenje nove cjenovne strategije UVIJEKPOVOLJNO. Ovom strategijom kupcima danas nudimo više od 3.000 proizvoda čije snižene cijene vrijede minimalno četiri mjeseca, a plan nam je da taj broj raste i dalje. U 2017. godini ostvarili smo tržišni udio od 8,5posto. dm je u prošloj poslovnoj godini investirao 7,2 milijuna KM u nova otvorenja, preuređenja postojećih prodavnica te uređenje centrale i distributivnog centra dm-a. S obzirom na to da smo trenutno već na polovini dm-ove poslovne godine 2017/18., mogu reći da pratimo zacrtane ciljeve i trend rasta prometa za ovaj period.
Koliki je drogerijski asortiman dm-a u BiH, planirate li ga širiti i koliko je kompanija inovativna u tom smislu?
Šlosel: U BiH našim kupcima nudimo 14.138 proizvoda svjetskih i domaćih brendova, a cilj nam je da 2018. godinu zaključimo s 14.200 proizvoda. Asortiman razvijamo sukladno potrebama i preferencijama naših kupaca. Osluškujemo njihove potrebe i konstantno radimo na proširenju ponude proizvoda zdrave hrane koja je najviše rastući segment dm asortimana. Ekološki i sociološki prihvatljiva proizvodnja pri kojoj se vodi računa o zaštiti okoliša i resursa veoma je važna za dm, posebno prilikom kreiranja i proizvodnje proizvoda dm marke. Već 1985. godine dm je kao prvi drogerijski lanac u Njemačkoj u svoj asortiman uveo bio proizvode.
Koliko domaćih brendova je zastupljeno u asortimanu dm prodavnica u BiH i na koji način pomažete promoviranje domaćih proizvođača?
Šlosel: Trenutno poslujemo sa 36 domaćih proizvođača. U asortimanu je zastupljeno 45 domaćih brendova sa 424 proizvoda. U ovoj poslovnoj godini cilj nam je udio domaćih artikala u ukupnom broju artikala povećati sa tri na 3,5 posto. Konkretno, prostor za domaće proizvode vidimo u asortimanima njege kose, prehrane s posebnim naglaskom na prehrambene proizvode koji su specifični za BiH ili certificirani kao nacionalni bh. proizvod, potom asortiman njege tijela s naglaskom na specifične proizvode koji sadrže biljke, koje rastu na području BiH. Upravo iz želje da se udio domaćih proizvoda u asortimanu dm-a poveća, pokrenuli smo inicijativu Startajmo {ZAJEDNO}. Pozvali smo domaće proizvođače koji posluju ne duže od tri godine na području BiH da prijave svoje proizvode za moguće uvrštavanje u asortiman dm-a.
Koliko važnu ulogu u pozicioniranju dm-a na tržištu imaju proizvodi dm robne marke? Da li u našoj zemlji sarađujete s nekim kada je u pitanju proizvodnja dm robne marke?
Šlosel: Robne marke dm-a, kojih je trenutno 25 u BiH, prepoznatljive su prema dobrom omjeru cijene i kvalitete. To je zasigurno jedna od naših prednosti na tržištu. Kod proizvodnje dm marki vodimo se kvalitetom proizvoda tržišnog lidera određenog asortimana te pratimo trendove. Kategorije u kojima je zastupljena dm marka su make up, njega tijela, sunčana njega, njega kose te dodaci i boje za kosu, damska higijena, dentalna higijena, bio ishrana i dodaci prehrani, bebe i djeca, domaćinstvo, hrana za pse i mačke. Što se tiče proizvodnje dm marke, većina proizvoda, osim tekstila koji i nije u ponudi dm-a u BiH te marke ebelin, proizvode se u Njemačkoj i Švicarskoj. Važno nam je da na svim tržištima kupci imaju jednaku kvalitetu dm proizvoda. Ukoliko bismo dobili ponudu koja može odgovoriti na potrebe dm koncerna, rado ćemo je proslijediti odgovornima za razvoj robne marke.
Intenzivirano je angažiranje bh. proizvođača. Koliki je promet bh. proizvođača u dm-u u protekloj poslovnoj godini – kakve su reakcije kupaca kada su naši proizvođači u pitanju?
Šlosel: Udio domaćih brendova u prometu dm-a trenutno iznosi 4,77 posto. Cilj nam je da u narednom periodu udio povećamo na 5,20 posto. U asortimanu je zastupljeno 45 domaćih brendova. Kupci prepoznaju kvalitetu; pored kvalitete svjesni smo da i ambalaža prodaje proizvod. Dakle, kvaliteta i vizualna prezentacija proizvoda vrlo su važni i uvijek budu prepoznati i nagrađeni od strane naših kupaca, a to dokazuje i njihova trajnost na dm policama.
dm drogerie markt je organizator inicijative Startajmo {ZAJEDNO}, kroz koju daje mogućnost domaćim proizvođačima da svoj proizvod razviju i plasiraju u dm prodavnice. Šta dm kroz ovu incijativu nudi doslovno početnicima?
Šlosel: S ciljem podrške razvoju domaće proizvodnje i konkurentnosti domaćih proizvoda na našem tržištu pokrenuli smo inicijativu Startajmo {ZAJEDNO}. Ovom inicijativom pružamo mogućnost domaćim proizvođačima da razviju svoj proizvod i plasiraju ga na bh. tržište kroz lanac dm prodavnica. Pozivom su obuhvaćeni domaći proizvođači koji su registrirani na području BiH kao pravno lice ne duže od tri godine i koji nude proizvode iz asortimana zdrave hrane, dodataka prehrani, bezalkoholnih pića, čajeva te proizvode za njegu tijela, lica i kose. Poželjno je da su proizvodi ekološki i da u svom sastavu imaju minimalno 42 posto sastojaka porijeklom iz BiH. Prijave su otvorene do 6. maja 2018. putem platforme www.dm-zajedno.ba. Najvažniji vid podrške koju će dm pružiti odabranim proizvođačima je u savjetovanju i mentoringu. Smatramo da smo poslovanjem u BiH, ali i u drugim zemljama stekli dovoljno iskustva da proizvođačima koji su tek zakoračili na tržište, uz poziciju na policama pružimo i potrebni know-how. Od dizajna ambalaže, preko procesa specifičnog certificiranja, cjenovnog pozicioniranja do promocije proizvoda.
Koliko društveno korisnih projekata ste podržali u proteklom periodu?
Šlosel: Društvena odgovornost utkana je u našu filozofiju. Kampanjama i inicijativama želimo djelovati lokalno i nacionalno u unapređenju životnih uvjeta svih stanovnika. U protekloj poslovnoj godini uložili smo 228.218 KM u različite društveno odgovorne aktivnosti. Podržali smo projekte deset osnovnih škola s ciljem unaprjeđenja prehrambenih navika osnovnoškolaca te smo u skladu s tim održali i radionice zdrave hrane s nutricionistom. Uz sportske aktivnosti projekti su podrazumijevali i unapređenje higijenskih uvjeta u školama. Izdvojio bih i prednovogodišnju aktivnost dm zaposlenika {ZAJEDNO} za radost. 500 dm zaposlenika u BiH je pripremilo 2.000 personaliziranih poklona za djecu, žene, osobe treće životne dobi i beskućnike, koji su, između ostalog, sadržavali proizvode dm marke i drugih marki.
dm je godinama jedan od najpoželjnijih poslodavaca. Koliko zadovoljni djelatnici kontinuiranim usavršavanjem i predanošću doprinose uspjehu kompanije?
Šlosel: Zadovoljni zaposlenici su jedan od preduvjeta za postizanje uspjeha. Stoga kontinuirano ulažemo u dodatne edukacije, pružamo mogućnost razvoja kroz radne grupe koje nerijetko prelaze okvire naše države, a djeluju s ciljem razvoja radnih procesa i kompanije. Ono što nas diferencira od drugih kompanija, što često imamo priliku čuti od naših kupaca jesu kompetentni, ljubazni i susretljivi zaposlenici u prodavnicama. Oni su jedan od razloga zašto se kupci iznova vraćaju u dm. Uz zaposlenike, raznovrsnu ponudu i ugođaj kupovine, kupci cijene i društveno odgovorno djelovanje dm-a te se rado uključuju u njega.
U posljednje vrijeme mnogo je govora o tome da smo tržište inferiornijih proizvoda u odnosu za one sa Zapada. Kakav kvalitet, kakve alternative visokog kvaliteta proizvoda nudi dm u BiH?
Šlosel: Proizvodi dm robne marke su u cijelom koncernu, dakle u svih 13 dm zemalja jednakog kvaliteta. Važno nam je da se naši kupci svugdje i na isti način mogu osloniti na našu kvalitetu i naš stav. Uz proizvode dm marki kupcima nudimo one proizvode koji su putem dobavljača dostupni na našem tržištu. Njihova kvaliteta odgovornost je proizvođača i dobavljača.
Kako namjeravate osigurati veću dostupnost proizvoda i usluga?
Šlosel: U ovoj poslovnoj godini otvorene su tri nove prodavnice – u Ljubuškom, Gračanici i Mostaru. Tako smo prodajnu mrežu povećali na 70 dm prodavnica. U istom periodu preuredili smo šest dm prodavnica. U novembru prošle godine smo u svim prodavnicama implementirali projekt Layoutumbau koji je podrazumijevao uređenje rasporeda proizvoda prema potrebama kupaca. Kada su lokacije u pitanju, postoje standardi koje nastojimo ispuniti u cilju osiguravanja što boljeg ugođaja kupovine našim kupcima. Tražimo lokacije koje su lako dostupne, prostore koji su prostrani. U pregovorima smo za proširenje postojećih dm prodavnica na pojedinim lokacijama te stalno u potrazi za novim lokacijama kako bismo bili što bliže našim kupcima.