Na Money20/20 Europe konferenciji, kompanijaMastercard najavila je novu studiju o izazovima i mogućnostima za razvoj ekonomije dijeljenja. Sama studija se zasniva na istraživanju koje su provele kompanija Mastercard i organizacija The Future Agenda.
Istraživanje pod nazivom „Ekonomija dijeljenja: razumijevanje prilika za rast“ bavi se specifičnostima društveno-ekonomskog sistema koji stimuliše ljude da dijele smještaj, prevoz i da prodaju, kupuju ili izdaju robu i usluge.
„Ekonomija dijeljenja se razvija velikom brzinom i transformiše fundamentalne osnove na kojima posluje finansijska industrija, a ljudi obavljaju svakodnevne aktivnosti“ rekao je Mark Barnet, predsjednik tržišta Velike Britanije i Irske u kompaniji Mastercard. „Ovaj izvještaj je osmišljen da nam pomogne da razumijemo mogućnosti i izazove sa kojima se ekonomija dijeljenja susreće i da iskoristimo potencijal ovog fenomena“, dodao je Barnet.
Studija je ukazala na tri međusobno povezane teme koje će biti osnova za razvoj i evoluciju ekonomije dijeljenja.
1. Veći nivo povjerenja i transparentnosti
Povjerenje je ključni stimulans za ekonomiju dijeljenja i može da se poveća kako se ovaj sektor bude širio, odnosno kako se ljudi budu navikavali na širi spektar proizvoda i servisa u okviru ekonomije dijeljenja.
Povjerenje se može izgraditi kroz tehnološki napredak i unapređenja regulativnog okvira. Kako se društvo prilagođava novim modelima trgovine, regulativa i poslovni sektor će morati da budu usklađeni i zauzmu proaktivan pristup rješavanju problema i unapređenju zaštite potrošača, provajdera i platformi. Na taj način će se izgraditi bolja sigurnosna mreža, a svi učesnici u procesu trgovine će dobiti veću vrijednost.
2. Unapređeno iskustvo
Unapređeno korisničko iskustvo je od ključne važnosti za rast i proširenje ekonomije dijeljenja, i na taj način će se postići veća uključenost korisnika, dalji poslovni rast i unapređenjereputacije.
Zbog toga je važno da se platforme razvijaju u skladu sa povratnim informacijama korisnika, da omoguće neometane i sigurne transakcije i da uvažavaju značaj i kontrolu ličnih podataka.
3. Pristup vrijednostima
Sa pojavom novih načina za povezivanje, potrošači i organizacije dobiti će pristup novim vrijednostima, za šta će biti zaslužne tehnologije koje tu dodatnu vrijednost pružaju kroz povećanu upotrebu i smanjenje troškova.
Neki od primjera u ovoj oblasti predstavljaju i Blockchain, Internet stvari i vještačka inteligencija – kako sve veći broj objekata i ljudi postaje međusobno povezano, tako rastu i mogućnosti za dijeljenje i pogodnosti koje proizilaze iz takvog pristupa.
Kompanija Mastercard radi na tome da osigura da je svaki od naših proizvoda, rješenja i servisa digitalan i prilagođen ljudima širom svijeta koji ih koriste. Mi kreiramo bogate, inovativne, privlačne i sigurne načine za plaćanje i prijem uplata putem svih kanala i uređaja čime se redefiniše trgovina na globalnom nivou.
Takav pristup, zajedno sa unapređenjem tehnologije, nam omogućava da zajedno sa partnerima stvorimo dublja i pametnija iskustva kako bismo unaprijedili načine na koje ljudi žive, na koje raste poslovanje, kako gradovi funkcionišu i kako gradimo povjerenje u digitalnom svijetu.