Bilo da su u pitanju male, romantične geste ili ekstravagantna iznenađenja za posebnu osobu, čini se da se potrošači širom svijeta osjećaju voljenima i da troše više novca na najromantičniji dan u godini, nego što su to ranije činili.
Godišnje istraživanje „Mastercard Love Index“, istraživanje kartičarskih plaćanja u periodu od tri godine, otkrilo je da je potrošnja u vezi sa iskazivanjem osjećanja porasla za 49 posto. Dok se većina kupovina i dalje obavlja uživo, ljubav je najnovija stvar koja je prešla na digitalnu platformu, te je zabilježen porast od 39 posto u broju on-line transakcija.
Ukoliko i dalje niste odabrali nešto posebno za svoju voljenu osobu, ne brinite jer niste sami. Podaci pokazuju da se većina kupovina za Dan zaljubljenih obavi u posljednjem trenutku 13. februara, a da je na taj dan u prethodne tri godine obavljeno 47,4 miliona transakcija.
U skorije vrijeme se pokazalo da put do nečijeg srca vodi preko stomaka, te je potrošnja u restoranima skočila za 102 posto od 2014. godine.
„Iako se način na koji izražavamo ljubav promijenio prethodnih godina, iskazivanje naklonosti ka nekome 14. februara je popularnije nego ikada. Istraživanje Mastercard Love Index ukazuje na ključne globalne i regionalne trendove kako bi trgovcima moglo da ponudi neke neprocjenjive uvide u način na koji potrošači žele da provedu najromantičniji dan u godini“, izjavila je Jelena Ristić, direktorica prodaje u kompaniji Mastercard za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine.
Ovo istraživanje je analiziralo ponašanja potrošača u više od 200 teritorija širom svijeta i identifikovalo je dodatne potrošačke trendove.
Lični pečat je i dalje važan: Uprkos stalnom rastu on-line kupovine, 95 posto kupovina oko Dana zaljubljenih se i dalje obavlja uživo. Potrošači u Latinskoj Americi najviše prelaze na on-line kupovinu, te je zabilježen rast od 250 posto od 2014. do 2016. godine, a za njima slijede područja Bliskog istoka i Afrike sa porastom od 56 posto.
Trendovi po regijama:
Azijsko-pacifička regija
Najviše se troši na hotele/ motele – 37 posto, što je rast od 33 posto od 2014. godine. 85 posto kupovine za Dan zaljubljenih obavljaju uživo, ali on-line prodaja je porasla za 81 posto u posljednje tri godine.
Kanada
Najviše troše u restoranima i na obroke van kuće – 34 posto. 59 posto kupovine se obavlja uživo (najniži postotak u ovom segmentu na cijelom svijetu).
Evropa
Najveći dio potrošnje oko Dana zaljubljenih odlazi na hotele/motele – 35 posto, što je porast od 50 posto tokom tri godine. Evropljani više troše na internetu od svih ostalih regiona – 19 posto njihove kupovine za Dan zaljubljenih se obavlja na web stranicama za e-trgovinu. Najveći segment rasta u Evropi su restorani sa 67 posto u prethodne tri godine.
Latinska Amerika
Najveći rast u pogledu on-line potrošnje, za čak 250 posto u posljednje tri godine. Trend poklanjanja cvijeća je i dalje aktuelan, uz ogroman rast od 271 posto od 2014. do 2016. Također, najveći rast u pogledu kupovine nakita – rast od 66 posto.
SAD
Vole da troše na hranu – 44 posto potrošača ide u restorane i sa 130 posto, to je najveći rast u ovom segmentu među svim regionima. 90 posto kupovine se i dalje obavlja uživo. Potrošnja na hotele/motele je također porasla za 57 posto tokom tri godine.
Bliski istok i Afrika
Troše najveći dio svog budžeta za Dan zaljubljenih na hotele/motele (43 posto) i nakit (22 posto). Obavljaju tri četvrtine (75 posto) kupovina uživo. Kupovina cvijeća je i dalje aktuelan trend, sa rastom od 22 posto tokom perioda od tri godine