Zeigarnikov efekat: stvaranje očekivanja i neizvjesnosti

Bilo koja dobra marketinška strategija ne može zaboraviti kako potrošači razmišljaju, koje potrebe imaju i koje su njihove motivacije. Stoga je psihologija osnovni stup u svijetu marketinga i oglašavanja. Zeigarnikov efekat je moćan način za zadržavanje pozornosti, jer izaziva znatiželju potrošača.

89
Posao ljudskih resursa

Ljudski mozak ima tendenciju biti privučen nedovršenim ili prekinutim zadacima, a upravo Zeigarnikov efekat je jedan od načina na koji se ta ljudska želja može iskoristiti za stvaranje privlačnih i nezaboravnih poruka. Nepotpuna ili isprekidana informacija će stvoriti osjećaj znatiželje i intrige te će ljude držati zaokupljene njihovom porukom.

Zeigarnikov efekat usko je povezan s očekivanjima, a ime duguje Blumi Zeigarnik, psihologinji Gestalt škole, koja je shvatila da nedovršeni zadaci u nama generiraju nelagodu i nametljive misli. U svijetu marketinga Zeigarnikov efekt je tehnika koja se koristi za privlačenje kupaca u različitim situacijama.

Ovo načelo ukazuje na činjenicu da ljudi imaju tendenciju bolje i lakše pamtiti nadovršene ili prekinute zadatke nego one dovršene.

Najčešći primjer s kojim se susrećemo jeste u serijama, gdje je uobičajeno vidjeti mali sažetak sljedećeg poglavlja na kraju programa, kako bi stvorili neizvjesnost i izazvali potrebu da znamo kako se završavaju scene koje su prethodno prikazane.

Danas se smatra da je Zegarnikov efekat povezan s nizom kognitivnih i neuralnih procesa. Neka istraživanja sugeriraju da bi učinak mogao biti povezan s načinom na koji naša radna memorija obrađuje i daje prioritet informacijama, pri čemu se nedovršenim zadacima daje veći prioritet od dovršenih. Također, ovo se može povezati i s otpuštanjem određenih neurotransmitera u mozgu, poput dopamina i norepinefrina, koji su povezani s motivacijom, pažnjom i uzbuđenjem.

 Web stranica

Ako Zegarnikov efekat pametno integrirate u svoju web stranicu, možete osigurati duže vrijeme boravka posjetilaca na istoj. Ovo načelo preporučuje da se najvažnije informacije ne stave na početnu stranicu. Pod pretpostavkom dobro umrežene web stranice, ovo zadržava publiku i stvara zainteresiranost, te u najboljem slučaju, otkriva vaše dodatne usluge ili proizvode.

 Medijske najave

Probudite znatiželju kod publike i potrošača tako što ćete najavljivati događaje, promocije, ponude na vrijeme. Na primjer, u magazinima istaknite ono što će se desiti unutar vaše kompanije ili najavite novu liniju proizvoda koja će biti lansirana u sljedećem periodu. Preporučljivo je da najave događaja i dešavanja budu višedijelne pričame koje su povezane. Čitatelje se stoga potiče da sazna više. Ovakvim segmentiranim najavama otkirvate dio po dio i publici prepuštate uzbudljivost predviđanja.

 Društvene mreže

Na društvenim mrežama možete također uspješno implementirati Zegarnikov efekat. Ovdje je naglasak na interakciji sa znatiželjom vaših pratilaca. Koristeći isprekidane informacije i najave, motivirate publiku na sudjelovanje, bilo da je to aktivno u vidu komentara i dijeljenja ili pasivno, što podrazumijeva čitanje i gledanje objava. Cilj je povećati intenzitet reach-a i time povećati ukupnu privlačnost socijalne mreže vaše kompanije.

Ovo je jedna od metoda koju možete primijeniti u svojoj marketinškoj strategiji, koja preporučuje najave prizvoda, ponuda i usluga. To se također odnosi i na produžetke proizvoda, nove verzije, posebna izdanja, serije biltena, nadogradnje i ažuriranja.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here