Deceniju i po nakon predstavljanja prve, Peugeot je na tržište plasirao potpuno novu, treću po redu, generaciju modela 3008.
Kompaktnim SUV-om u prethodne dvije verzije francuski proizvođač zborio je dobru priču. No, došlo je vrijeme za novi iskorak, pa je na putu ka potpunoj elektrifikaciji Peugeot 3008 u trećoj generaciji dobio nove – formu i sadržaj.
Generalno, sve dizajnerske intervencije učinile su da novi Peugeot 3008 izgleda elegantno i ekstravagantno, a u suštini potpuno futuristički.
Naime, u smislu okretanja prema elektrici novoj 3008-ici dodano je slovo E, a u kontekstu forme to više nije obični već kako iz Peugeota vole istaknuti fastback SUV. Peugeot na modelu 3008 još uvijek ne ide samo sa strujom, pa je na modularnoj platformi uspio ponuditi sve opcije, od blagog i priključnog hibrida do potpuno električne verzije. U BiH uvijek poželjnih dizelaša u ponudi više nema. Međutim, iz Peugeota vele da po potrebi i dizelaš može biti vraćen u paletu motora. Dakle, ni Francuzi s tim još nisu načisto.
Značajan iskorak na novom Peugeotu 3008 jest inovativni dizajnerski pristup. U drugoj generaciji 3008 je bio kovencionalnog dizajna i forme, a u trećoj je Peugeot primjenio fastback izgled stražnjeg dijela oštro odrezanim poklopcem prtljažnika i upečatljivim krovnim spojlerom koji naglašava aerodinamičnost SUV modela. Prtljažnik je tako odrezan, da je sad izrazito visok. Toliko visok da stičete dojam boravka iza kakvog dostavnog vozila.
Futuristički izgled
Tu je i novi prednji dio koji ilustrira elektro kodove novog Peugeota 3008. Sprijeda dominira veliki štit s lavom oko kojeg se širi maska dizajnirana u rasterima bez jasne granice krajeva. I dalje su prisutna prepoznatljiva svjetla s tri kandže. Sad su, međutim, ultra-kompaktna i locirana u elegantnu traku. Straga, preko poklopca prtljažnika proteže se plastična maska spajajući moderna LED svjetla.
Najbitnija novost (n)ovog modela jest 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom. U njega je integrisan elektromotor od 22 KS.
Bočnom stranom ističu se visina i robusnost s čistim površinama, bez ikakvog viška. Tu su tek zaštitne plastike blatobrana i ukrasna lajsna na donjem dijelu vrata.
Osim navedenog, površine karoserije su iznimno velike s oštrim uglovima. Zanimljivo, na donjim linijama bočnih stakala izostala je prelazna lajsna s karoserije na staklo.
Generalno, sve dizajnerske intervencije učinile su da novi Peugeot 3008 izgleda elegantno i ekstravagantno, a u suštini potpuno futuristički.
Novom generacijom modela 3008 francuski proizvođač radi steb by step prelaz ka cjelovitoj elektrifikaciji. No, izvjesno će, barem zasad, pažnja biti usmjerena prema blagim i priključnim hibridima. U ponudi, rekosmo, nema dizelskih motora, te je njihovo ili njegovo mjesto, zauzeo agregat kojim je bila opremljena 3008-ica što smo je imali priliku voziti.
Radi se o već poznatom 1,2-litarskom trocilindrašu koji je u ovom modelu dobio vidno poboljšanje. Što znači – performanse i potrošnja goriva u rangu s onom Hdi motora.
Ipak, najbitnija novost (n)ovog modela jest 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom. U njega je integrisan elektromotor od 22 KS. U novoj 3008-ici nije moguće birati vožnju isključivo na električni pogon, već cijeli sistem na osnovu stvarnog opterećenja i stanja baterije bira, zapravo određuje kad će voziti ići samo na struju, a kad koristiti i benzinski motor.
Novi mjenjač rezultirao je, ranije nedostajućim, skladnošću i brzinom reakcije pri zaustavljanju i startovanju motora. S brzim i za vožnju ugodnim promjenama stepena prijenosa ovaj hibrid djeluje vrlo uglađeno, a posebno učinkovito. Osoba za upravljačem zaista nema potrebe brinuti zašto, kako i kad sistem koristi struju. Rad motora apsolutno tih i miran.
Troši kao dizelaš
Oni koji se nešto više razumiju u cifre vezane za struju i ne očekuju Bog zna šta od električnog pogona s malom litijum-jonskom baterijom kapaciteta svega 0,89 kWh. No, očekivanja su jedno, a na struci zasnovana praksa nešto sasvim drugo. A praksa, realnost dakle, kaže da s ovim motorom možete prevaliti značajnu kilometražu u ugodnoj tišini, što će reći s pogonom na elektromotor. Prije svega se to odnosi na kretanje malim brzinama u gradskim uslovima, što u suštini i jest namjena i osnovna komparativna prednost hibridnih sklopova. Otud ćete i teško odstupiti ili pak hoćete, ali svakako ne previše, od deklarisane potrošnje koja se mjeri s 5,8 litara, a što je opet skoro identično potrošnji 3008-ice prethodne generacije opremljene dizelašem od 131 KS.
Dizajn novog 3008 ne može vas ostaviti ravnodušnim. No, tehnološka unapređenja definitivno su značajnija od izgleda. Prvo, novi mjenjač, već smo elaborirali.
Unutra, tu je nova generacija Peugeotovog i-Cockpita koji je, opšte je ubjeđenje, dosad najbolji. U njemu je zadržana već viđena osnovna ideja sa visoko podignutim instrumentima i malim upravljačem. Nov je zakrivljeni 21-inčni HD panoramski ekran. Ovim detaljem u jedno su uvezani digitalna instrument tabla i centralni ekran osjetljiv na dodir. Međutim, za upravljanje ponuđenim na centralnom ekranu realno vam trebaju malo duže ruke.
Na i-Cockpitu su prikazane sve informacije s nekoliko različitih grafičkih rješenja kojima birate ona koja su vam najviše od koristi. Instrument tabla je koncipirana nanovo, ali uz neka, u Peugeotu, već viđena rješenja. Omaleni multifunkcionalni upravljač stvoren je za sjajan osjećaj kontrole i preciznosti u vožnji.
Centralno su locirani manuelni prekidači za neke od bitnih komandi. Njihova pozicija je pomalo u svađi s ergonomijom, ali, u vizuelnom smislu, zaslužuju visoku ocjenu. Na centralnom grebenu su i nekoliko pretinaca za odlaganje, bežični punjač za pametni telefon, te USB-C konektori. Punjač, međutim, prikriva telefon, pa ga se često i zaboravi u vozilu.
Prostora u kabini je sasvim dovoljno, ali, kao što rekosmo, krupniji, odnosno, viši putnici na stražnjoj klupi bi se mogli žaliti. Ili je, pak, naš fotograf zakeralo. A moglo bi biti ovo zadnje. Sjedišta nose oznaku AGR (Aktion Gesunder Rücken) koju izdaje njemačko udruženje ljekara i terapeuta. Uz to, vrijedi istaknuti zvučnu izolaciju koja je u najznačajnijem onemogućila prodor vanjske buke u kabinu. U unutrašnjosti je primijenjeno više različitih materijala izvrsne završne obrade. Na njima dominira crna boja.
Osnovna zapremina prtljažnika u novom Peugeotu 3008 je 520 litara, a može se podijeliti u dva nivoa. Preklapanjem stražnjih naslonjača penje se do velikih 1.480 litara.
Među najboljim hibridima
Dobijanje zavidnog prostora u kabini i prtljažniku krije se u radu na novoj (Stellantis) grupacijskoj platformi – točkovisu pomjereni u krajnje tačke s minimalim prevjesima. Time su se uz povećan prostor dobile i bolje vozne karakteristike. Zapravo, ovo je prvi Peugeot na novoj platformi, a krucijalna stvar je da će je koristiti sve verzije 3008-ice (benzin, hibrid, struja).
Primjerak koji smo vozili imao je jedan od najboljih hibridnih pogona na tržištu. Tvore ga 1,2 litarski trocilindarski turbo benzinski motor od 136 KS pri 5.500 okr/min uz 230 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 1.750 o/min i električni od 22 KS.
Kako god, s jednim rezervoarom goriva od 55 litara možete preći između 600 i 700 km, a sve u zavisnosti od uslova na putu odnosno režima vožnje.
S novom platformom stigao je i novi automatski mjenjač sa šest stepeni prijenosa i duplim kvačilom, o kojem je već bilo riječi.
Ubrzanje našeg modela do 100 km/h iznosi 10,2 sekundi, a maksimalna brzina deklarisano 201 km/h. Uz te podatke treba imati na umu težinu od 1.648 kg kao i pažnju posvećenu sve zahtjevnijim ekološkim standardima.
Sa svim navedenim novi Peugeot 3008 ima savršene vozne performanse. Na raspolaganju su tri moda vožnje, a zgoda vožnje u rikverc je samostalno podešavanje vanjskih retrovizora. Za čim, ruku na srce, uz sve silne pomoći (kamere i senzori) i nije bilo potrebe. Za sigurnu i lakšu vožnju zaduženi su brojni elektronski sistemi kao obavezan dio svakog novijeg automobila.
Zahvaljujući činjenici da vozač ne može birati pogon (benzinski ili električni) budući da je taj proces automatiziran, može se u potpunosti posvetiti vožnji. U vožnji je, pak, primjetan vrlo učinkovit rad rekuperacije struje te se baterija malog kapaciteta prilikom kočenja ili usporavanja vrlo brzo puni.
Kako god, s jednim rezervoarom goriva od 55 litara možete preći između 600 i 700 km, a sve u zavisnosti od uslova na putu odnosno režima vožnje.
Potpuno novi dizajn, nove napredne tehnologije, dobra prostranost i udobnost, to su argumenti potencijalnih kupaca za izbor Peugeota 3008. Osnovni Peugeot 3008 košta 63.116 KM. Cijena modela kojeg smo imali priliku voziti s dodatnom opremom iznosi 67.055 KM.
Kompaktan uprkos rastu
Uprkos rastu u odnosu na prethodnu generaciju, novi Peugeot 3008 ostaje među najkompaktnijim modelima u C segmentu SUV modela. Njegova dužina sad je 4.542, širina 1.895, visina 1.641, te međuosovinski razmak 2.739 mm. Novi dizajn prilagođen je i aerodinamici što rezultira iznimno malim otporom zraka.
Unutra, makar sprijeda, izrazito je prostran. Na zadnjoj klupi se krupniji i viši putnici, poput našeg fotografa, neće osjećati baš najudobnije. Kaže fotograf. No, generalno, kabina je golema, a tehnološki noviteti koji su na raspolaganju putnicima učinit će im boravak u vozilu ugodnijim.