Hrvatska uvodi moderni sistem naplate cestarine

Hrvatske autoceste (HAC) potpisale su ugovor s firmama SkyToll iz Slovačke i TollNet iz Češke za uvođenje novog sistema naplate cestarine.

9

Sistem će, prema najavama, biti završen u roku od 24 mjeseca, a njime će plaćanje cestarine biti moguće uz jednostavno očitavanje registarske oznake automobila. Sistem ENC-a će biti obvezan za vozila teža od 3.5 tone, a za sva druga prepoznavanje registarskih oznaka. To će omogućiti slobodan prolaz bez zaustavljanja, skratiti vrijeme putovanja i smanjiti emisiju štetnih plinova.

Sistem je osmišljen na način da putem web stranice (korisnik unosi registarsku oznaku vozila i podatak o bankovnoj kartici koja će biti korištena za podmirivanje troškova), a postoji mogućnost i putem mobilne aplikacije te još brojne druge.

Najbolja stvar je da će postojeći ENC korisnici morati samo povezati ENC uređaj sa registracijom vozila. Stranci, odnosno turisti će jednostavno i brzo moći će obaviti registraciju putem većeg broja različitih kanala prodaje, a ENC će se moći kupiti preko web portala.

Sistem će biti u potpunosti interoperabilan s postojećim evropskim sistemima naplate cestarina, čime će se vozačima omogućiti jednostavnije korištenje autocesta širomm Evrope.

Šta se radi u BIH?

S druge strane, na sramotu nadležnih, na autoputu u BIH i dalje ćemo gledati stotine automobile zaglavljenih u gužvama na naplatnim kućicama.

Da u Autocestama FBIH ne gledaju u budućnost i povezanost sa evropskim sistemima autocesta, govori i činjenica da Federalno ministarstvo saobraćaja i komunikacija priprema novi Pravilnik o naplati cestarine na autocestama sa zastarjelim rješenjima. Novim/starim pravilnikom osim ručnog plaćanja na naplatnom mjestu, ostaje mogućnost elektronske naplate, odnosno ACC TAG uređaja. No, takvo rješenje u prošlosti nije donijelo veliki efekat, čemu svjedoče pomenute kolone vozila na naplatnim mjestima.

Uzalud su bile sve akcije, sniženja i popusti koje su Autoceste FBiH nudile korisnicima za kupovinu ACC TAG uređaja, pa se postavlja pitanje zašto se novim pravilnikom nije otišlo korak dalje?

Naime, Autoceste FBIH na svojoj web stranici za sve one koje imau ACC TAG imaju prilično jednostavna rješenja, u smislu registracije i uplate na korisnički račun. Međutim, po uređaj se i dalje, narodski rečeno, “ide pješke”.

Uz to, potencijalni korisnici imaju obavezu bespotrebnog potpisivanja ugovora i prikupljanja dokumentacije, što pogoduje tek bespotrebnoj administaraciji, a nikako efikasnosti postupka.

Odgovor zašto se i Autoceste FBIH ne okrenu novim modernim i praktičnijim rješenjima, odnosno pogodovanju korisnika, vjerovatno treba tražiti u višemilionskim ugovorima i pogodovanju prodavačima usluga softverskih i hardverskih održavanja sistema.

Dokle će građani biti žrtve hardvera i administracije pored savremenih digitalnih rješenja, dotle će na autoputevima gubiti vrijeme i trošiti veće količine goriva, a BiH će ostati na vrhu liste zemalja koje ne ispunjavaju zelene agende EU.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here