Čovjek je središte filozofije poslovanja dm

Već četvrt stoljeća Damir Šlosel radi u koncernu dm drogerie markt, od čega deset godina u rodnoj Hrvatskoj, a 15 u našoj zemlji. Za godine koje je proveo u BiH, Šlosel je dm zajedno sa svojim uposlnicima podigao visoko na ljestvici uspjeha po svim parametrima, čemu svjedoči i 10 puta osvojeno priznanje Family Friendly poslodavac. Za Business magazine , direktor Šlosel rezimira 2023. godinu, analizira rad kompanije na čijem je čelu u izazovnim vremenima inflacije i najavljuje nove dm projekte.

232

Više od 11 miliona KM investirano u sve segmente poslovanja

1.000 radnika upošljava dm

15,1 miliona kupovina ostvareno je preko dm online shopa

 BM: Kako ocjenjujete proteklu poslovnu godinu dm-a u BiH u kontekstu jačanja liderske tržišne pozicije, obima prometa i dobiti, broja zaposlenika..? Šta biste izdvojili kao najznačajnije iskorake na investicijskom polju, posebno kada je riječ o širenju distributivne i maloprodajne mreže?

ŠLOSEL: Protekla poslovna godina za kompaniju dm bila je umnogome uspješna. Kao drogerijski lider ostvarili smo rast prometa od 26,20 posto u odnosu na godinu prije i investirali u sve segmente našega poslovanja u vrijednosti višoj od 11 miliona KM. Tomu je pridonio predani rad više od 1.000 zaposlenika, u čiji razvoj smo uložili više od 1,5 miliona KM. Pored redovnog regresa u visini plate i 13. plate, za naše zaposlenike osigurali smo i povećanje plate za prosječno 25 posto u januaru 2023., dok smo ovu kalendarsku godinu započeli povećanjem plata za prosječno 18 posto.

Neizostavni segment našega poslovnog uspjeha čine i brojni društveno odgovorni projekti podrške i razvoja zajednice. No, kada su u pitanju značajnije investicije, našu prodajnu mrežu smo u protekloj poslovnoj godini prošili i u online svijet. Prateći suvremene navike današnjih potrošača, nastavili smo ulagati u procese digitalizacije pa smo, uz online shop, našim kupcima ponudili mogućnost kupovine i putem Moj dm aplikacije. Izuzetno dobre reakcije naših kupaca na mogućnost brze i jednostavne online kupovine različitih proizvoda iz bogatog dm asortimana potvrda su da smo uspješno odgovorili na njihove stvarne potrebe. Pored toga, otvaranjem četiri nove dm prodavnice u Banjoj Luci, Brčkom, Usori i Sarajevu, našu prodajnu mrežu proširili smo na 88 dm prodavnica. Osvježili smo i osam postojećih prodavnica i time dodatno osigurali ugodan osjećaj kupovine za naše kupce. U dm prodavnicama širom BiH te putem dm online shopa ostvareno je rekordnih 15,1 miliona kupovina, čime je ukupan broj kupovina rastao za 11,19 posto.

Uistinu smo ponosni što smo kvalitetne poslovne rezultate ponovno postigli tako što kontinuirano u fokus našeg djelovanja stavljamo čovjeka – bilo da je riječ o našemu kupcu, partneru ili zaposleniku. Sinergija tih aktera čini da svaku poslovnu godinu zaključimo uspješnije i motiviranije.

Imajući u vidu izazove koje sa sobom nosi inflacija i u ovoj godini nastavili smo poduzimati mjere kako bismo kupcima ponudili cjenovno povoljnije alternative garantirane kvalitete – tu bih posebno istakao proizvode dm robnih marki – i mogućnosti uštede

BM: Na koji način ste se izborili s izazovima poput inflacije koja je dodatno oslabila kupovnu moć bh. građana? U kojoj mjeri su tržišne turbulencije koje se već godinama smjenjuju u različitim oblicima promijenile kupovne navike korisnika Vaših proizvoda, ali i uticale na poslovnu politiku kompanije u smislu strategije za zadržavanje postojećih i privlačenje novih kupaca?

ŠLOSEL: Nažalost, nezanemarive su posljedice izazova s kojima se proteklih godina suočava globalno, ali i bh. tržište. No, sukladno poslovnoj filozofiji, nastavili smo kontinuirano osluškivati potrebe naših kupaca, koji su već tokom pandemijskog perioda značajno promijenili svoje kupovne navike. Već tada smo poduzeli neophodne mjere, kako bismo ponudili kvalitetan odgovor na krizu, a sve s ciljem da očuvamo stabilno poslovanje, zadržimo postojeće, ali i privučemo nove kupce te ispunimo sve obveze prema zaposlenicima, poslovnim partnerima i državi. U suradnji s našim partnerima, našim kupcima smo uspjeli osigurati ponudu proizvoda koji su se pokazali kao najtraženiji.

Imajući u vidu izazove koje sa sobom nosi inflacija i u ovoj godini nastavili smo poduzimati mjere kako bismo kupcima ponudili cjenovno povoljnije alternative garantirane kvalitete – tu bih posebno istakao proizvode dm robnih marki – i mogućnosti uštede. Tako smo, pored bogate ponude proizvoda po UVIJEKPOVOLJNO cijenama, našim kupcima ponudili dodatne mogućnosti uštede u okviru dm active beauty programa lojalnosti, ali i na dm online shopu i Moj dm aplikaciji. Uvezivanjem Moj dm računa s dm acitve beauty računom, kupci imaju priliku ostvariti dodatne mogućnosti uštede. U godini koja je iza nas, dm online shop je zabilježio više od 12 miliona posjeta, dm active beauty programu lojalnosti pridružilo se ukupno 345.000 članova, dok je Moj dm aplikacija imala više od 325.000 preuzimanja. Kao drogerijski lider, nastavit ćemo kontinuirano pratiti kretanja na tržištu i s tim u vezi ulagati u razvoj naše ponude i usluge, a sve s ciljem da se dodatno približimo našim kupcima.

Otvaranjem četiri nove dm prodavnice u Banjoj Luci, Brčkom, Usori i Sarajevu, našu prodajnu mrežu proširili smo na 88 dm

BM: Novu poslovnu godinu započeli ste obogaćujući svoju ponudu uslugom online kupovine dmLIVE – o kakvom programu se ustvari radi i kome je on prvenstveno namijenjen?

ŠLOSEL: dmLIVE je, zapravo, live shopping emisija u okviru Moj dm aplikacije i namijenjena je svima koji se u realnom vremenu žele informirati o svojim omiljenim proizvodima. Pritom sadržaj emisije mogu oblikovati svojim pitanjima i komentarima te se direktno povezati sa stručnjacima i gostima koji govore na različite teme, uvijek imajući u vidu proizvode koji su adekvatni upravo za tu temu. Emisija se emitira svake druge srijede u 18:30 h, a za vrijeme emitiranja dostupni su ekskluzivni kuponi s pogodnostima i mogućnostima uštede za naše kupce, koji se mogu iskoristiti sedam dana od dana emitiranja emisije.

BM: Jedna ste od rijetkih bh. kompanija koja je na kraju prošle godine radnicima isplatila 13. platu, uz najavu povišice od prosječno 18 posto – kojim još benefitima za radnike radnu sredinu u dm-u činite tako pozitivnom da ste kontinuirano u vrhu liste najpoželjnijih poslodavaca u BiH?

ŠLOSEL: Pored 13. plate i redovnog regresa u visini plate te povišice koji su sada već postali tradicijom za našu kompaniju kada su u pitanju zaposlenici, naš je cilj pružiti im podršku i u vidu drugih benefita koji pridonose dobrobiti njihove svakodnevice. Potičemo ih na zdrave životne navike pa su tako svim zaposlenicima omogućeni redovni sistematski i stomatološki pregledi, kao i saradnja s psihologom. Našim zaposlenicima želimo biti potpora i pružiti razne programe za osnaživanje i razvoj osobnog potencijala kroz izbor internih, ali i mogućnost pohađanja eksternih edukacija, seminara, radionica i stručnih konferencija. Organiziranje zajedničkih druženja poput tradicionalnog Obiteljskog dana i novogodišnjih večera, samo su neke od aktivnosti kojima želimo jačati, ali i kontinuirano njegovati zajedništvo. Roditelji prvačića uživaju mogućnost korištenja dodatnog slobodnog dana za polazak mališana u školu, a svaki zaposlenik jedan radni dan može pokloniti zajednici obavljajući društveno-korisni rad.

Naši zaposlenici su neizostavnim dijelom poslovne filozofije koja čovjeka stavlja u središte djelovanja. To potvrđuje i nedavni – ponovni – izbor naše kompanije za najpoželjnijeg poslodavca za 2023. godinu, kako u ukupnom poretku i u sektoru maloprodaje, tako i kao najpoželjniji Family Friendly poslodavac. To prestižno priznanje osvojili smo 10 puta, od toga osam puta zaredom, dok smo se u top 3 poslodavca našli čak 14 puta. Upravo ti rezultati naša su motivacija da nastavimo kontinuirano ulagati u dobrobit i razvoj naših zaposlenika.

BM: Već duže vrijeme dm je prepoznatljiv i po ekološkom osvještavanju kupaca – kakav je njihov odgovor na Vašu ponudu ekološki održivih proizvoda i kojem smjeru ćete dalje razvijati taj segment poslovanja?

ŠLOSEL: Kao kompanija dugoročno smo opredijeljeni da djelujemo sukladno načelima održivosti i odgovornog postupanja prema prirodnim resursima. To podrazumijeva da našim kupcima, partnerima i zaposlenicima ponudimo održive alternative, kako bismo kao zajednica pridonijeli ekološkom, socijalnom i gospodarskom razvoju tržišta. Ponudom naših dm robnih marki jamčimo jedinstvenu kvalitetu u svih 14 zemalja u kojima poslujemo. Tako smo kupcima ponudili liniju proizvoda no planet b koji su razvijeni putem takozvanog „upcyclinga“ – procesa, u kojemu se od ostataka naprimjer, voća i povrća dobijaju novi proizvodi bez stvaranja otpada. Trend prema prirodnoj kozmetici nastavlja rasti: alverde proizvodi su od svoje pojave na zapadnoeuropskom tržištu 1989. godine predstavnici prirodnih sirovina i proizvodnje koja štedi resurse. Na početku je bilo samo 14 prirodnih proizvoda, a danas se ova certificirana prirodna kozmetika sastoji od široke palete proizvoda. Važno nam je da naši kupci u svim zemljama mogu na isti način vjerovati našoj kvaliteti i našim temeljnim vrijednostima koje u središte našeg djelovanja stavljaju čovjeka. Da kupci to prepoznaju pokazuje i podatak da je prodaja održivih alternativa u protekloj godini iznosila više od 40 posto u odnosu na godinu prije.

Novu poslovnu godinu započeli smo ugradnjom pete samouslužne stanice za punjenje eko deterdženata: pored Banja Luke, Mostara, Sarajeva i Tuzle, od sada kupci u Bihaću mogu natočiti deterdžente isključivo u namjenske višekratne boce. Jednom kupljene boce mogu biti iskorištene svaki naredni put. Osim toga, želimo ići korak dalje i nakon ilidžanske prodavnice nastaviti s ugradnjom solarnih panela na dm dialogicum, dm distribucijski centar i dm prodavnice na kojima to bude moguće. Time želimo pridonijeti poboljšanju kvalitete života i očuvanju prirode.

U u okviru inicijative {ZAJEDNO} za bolje sutra podržali smo 25 domaćih proizvođača da pronađu i/ili razviju svoj put ka policama trgovina, kaže Šlosel

BM: Kako stoje stvari sa promocijom bh. brendova, što je također jedna od pionirskih aktivnosti  dm-a na bh. tržištu – ima li na tom planu ozbiljnijih pozitivnih pomaka ili barem njihovih nagovještaja?

ŠLOSEL: Kontinuirana podrška lokalnoj zajednici neminovno podrazumijeva podršku domaćoj proizvodnji. U to se globalno tržište posebno uvjerilo za vrijeme pandemije, kada su kretanja i transport pa time i dostupnost proizvoda umnogome bili ograničeni, a potražnja za pojedinim proizvodima bila sve veća. Zahvaljujući već dužoj tradiciji suradnje s lokalnim brendovima i proizvođačima, dm u Bosni i Hercegovini uspješno je odgovorio na tadašnje potrebe kupaca – upravo uz ponudu domaćih proizvoda. Situacije kakva je bila pandemijska pokazatelj su snage lokalnih brendova kojima je podrška od presudne važnosti, posebno imajući u vidu izazovno tržište, kakvo je bosanskohercegovačko.

Pored redovnog proširenja asortimana domaćim proizvodima, u godinama koje su iza nas u okviru inicijative {ZAJEDNO} za bolje sutra podržali smo 25 domaćih proizvođača da pronađu i/ili razviju svoj put ka policama trgovina. Tom podrškom, određeni proizvođači uspjeli su svoje proizvode plasirati i na regionalnim dm policama. Vrijedi istaći da su te suradnje i dalje kontinuirane. Interesantno je da smo s nekim od tih dobavljača suradnju usmjerili na skroz drugi asortiman od onog prvobitno odabranog, čime se i njihova prodaja uvećala za gotovo devet puta.

U dm prodavnicama trenutno je dostupno više od 1.000 domaćih proizvoda. Svakodnevno komuniciramo s novim, potencijalnim suradnicima na lokalnom tržištu, s ciljem da taj broj bude i veći.

BM: Koje poslovne ciljeve ste zacrtali za 2024. godinu i na koje svoje komparativne prednosti prevenstveno računate kao na presudne preduvjete za njihovo ostvarivanje?

ŠLOSEL: I u godini koja je pred nama nastavit ćemo ulagati u sve segmente našega poslovanja. Jedan od fokusa bit će daljnje ulaganje u digitalizaciju poslovanja, širenje prodajne mreže i uređenje postojećih dm prodavnica, s ciljem da našim kupcima ponudimo još kvalitetnije iskustvo kupovine. Pritom će neizostavni aspekti biti ulaganje u razvoj ponude proizvoda i usluga za kupce, ali i u podršku razvoju lokalne zajednice – a sve to u suradnji s našim partnerima.

Zasigurno je prednost naše gospodarske zajednice filozofija poslovanja koja u središte sveg djelovanja stavlja čovjeka – i njegove potrebe. Da bismo oplemenili te potrebe, moramo ih, prije svega, prepoznati. To ostvarujemo iskrenom komunikacijom, kako ju je nazvao osnivač dm-a Götz W. Werner, koja podrazumijeva kontinuirani razgovor s čovjekom na način kako bi on to želio. On mora biti u stanju prepoznati da nam je kao gospodarskoj zajednici stalo da odgovorimo i oplemenimo njegove potrebe te da je, zapravo, on cilj naših nastojanja, a ne sredstvo. Naše preduzeće postoji zbog ljudi, zbog čovjeka – bio to kupac, zaposlenik, poslovni partner ili cjelokupna društvena zajednica.

Unapređenje i očuvanje mentalnog i fizičkog zdravlja žena

Proteklu poslovnu godinu obilježili smo u znaku unapređenja i očuvanja mentalnog i fizičkog zdravlja žena i tomu ostajemo posvećeni i u ovoj godini.

BM: Među konstantama u poslovanju dm-a je i angažman usmjeren na pomoć socijalno ugroženim kategorijama stanovništva – na koje akcije te vrste ste posebno ponosni i šta će biti u fokusu Vašeg društveno odgovornog poslovanja u tekućoj godini?

ŠLOSEL: Kontinuirani rad na unapređenju kvalitete života lokalne zajednice neizostavnim je dijelom našeg poslovnog uspjeha. Iz tog razloga iz godine u godinu podržavamo, ali i organiziramo projekte i inicijative koji za cilj imaju oplemeniti potrebe naših sugrađana. Pored sada već tradicionalnih aktivnosti kao što su Giving Friday, {ZAJEDNO} za bolje sutra, dm ženske utrke i FEEL GOOD majica, podršku lokalnoj zajednici pružamo i kroz donacije prilikom svakog novog otvorenja ili preuređenja dm prodavnica.

Proteklu poslovnu godinu obilježili smo u znaku unapređenja i očuvanja mentalnog i fizičkog zdravlja žena. Organizirali smo prvu dm stručnu konferenciju o zdravlju žena na kojoj je, pred više od 300 učesnica, govorilo šest vrhunskih stručnjakinja iz sfere fizičkog i mentalnog zdravlja žena. S više od 60.000 KM ukupne vrijednosti podržali smo realizaciju 14 projekata za unapređenje i očuvanje fizičkog i mentalnog zdravlja žena širom BiH. Podršku ovim projektima pružili smo i realizacijom 6. dm ženske utrke, jer je od svake kotizacije izdvojena jedna KM, čime su trkačice direktno dale svoj doprinos ovoj važnoj temi.

Tomu ostajemo posvećeni i u ovoj godini. Želimo dati dugoročni doprinos unapređenju i očuvanju ženskog zdravlja pa smo početkom drugoga mjeseca snizili cijene Jessa higijenskih proizvoda širom regije, uključujući Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Sjevernu Makedoniju, Sloveniju i Srbiju. Ova aktivnost ima za cilj učiniti proizvode cjenovno pristupačnijim djevojčicama, djevojkama i ženama koje nisu u mogućnosti redovno si priuštiti ovu osnovnu higijensku potrebu. dm u BiH snizio je cijene higijenskih i dnevnih uložaka, tampona i perivih gaćica dm marke Jessa za 15 posto. Ovaj poslovni potez samo je uvod u ovogodišnju kampanju za unapređenje ženskog zdravlja.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here