Razgovarao Armin Zeba
Značajan jubilej obilježen 2023. godine – 20 godina uspješnog rada i poslovanja u BiH – krunisan je, osim liderskim mjestom u sektoru životnih osiguranja i učešćem u finalu za prestižnu svjetsku nagradu Axco Global Insurance Awards 2024 u kategoriji Digitalne inicijative i inovacije, koju je Vienna osiguranje VIG zavrijedila za aplikaciju za elektronsko zaključivanje ugovora i izdavanje polica osiguranja, koja je i jedina na takve vrste na tržištu BiH. O značaju same nagrade, ali i o godini iza nas, kao i o poslovnom ambijentu u BiH, govori Sabina Mujanović, predsjednica Uprave Vienna osiguranje VIG.
BM: Vienna osiguranje je i u 2023.godini potvrdilo titulu najboljeg životnog osiguravatelja u BiH – koje komparativne prednosti u odnosu na konkurenciju su imale presudnu ulogu u ostvarivanju tog poslovnog uspjeha?
MUJANOVIĆ: Proteklu godinu pamtit ćemo po iznadprosječnom rastu u svim segmentima poslovanja, a od kojih se najviše izdvaja činjenica da smo u životnom osiguranju i dalje Broj 1 društvo za osiguranje u BiH. Sa ukupnom premijom većom od 48 miliona KM, ostvarili smo rast od 22 posto, a što je dvostruko više od prosjeka tržišta.
Ostvareno ocjenjujemo naročito uspješnim iz razloga što je Društvo jedino na tržištu koje se ne bavi osiguranjem od automobilske odgovornosti tj. ne participira u tržišnoj niši koja predstavlja oko 70 posto cjelokupnog tržišta, nego ekskluzivno radi programe dobrovoljnih osiguranja.
Zahvalnost prvenstveno dugujemo našim cijenjenim klijentima i partnerima za ukazano povjerenje, našim zaposlenicima na marljivom trudu i istrajnosti te svim prijateljima kuće na podršci i podstreku da kontinuirano budemo bolji.
Naravno, uspjeh nikada ne dolazi iznenada i „preko noći“. Već više od 20 godina istinski brinemo o sigurnijoj, ugodnijoj i ljepšoj budućnosti svojih osiguranika. Našim klijentima nudimo širok spektar usluga i pogodnosti tokom cjelokupnog trajanja njihovog ugovora o osiguranju, a ne samo kada se desi osigurani slučaj.
Na raspolaganju smo za sve zahtjeve klijenata 24/7 u našoj online poslovnici, imamo inovativne proizvode i unikatan Program lojalnosti, jedini na tržištu osiguranja imamo potpuno digitalizovani prodajni proces, kontinuiramo razvijamo nove besplatne web servise jer cijenimo vrijeme i novac naših klijenata. Na naše zadovoljstvo, klijenti prepoznaju sve te vrijednosti i nagrađuju nas povjerenjem.
BM: Kako u cjelini gledate na poslovnu 2023. godinu, koja je, kao i nekoliko prethodnih, bila optećena tržišnim turbulencijama, prije svih globalnom inflacijom – osim potvđivanja liderstva u životnom osiguranju, šta je još karakterisalo prethodnu poslovnu godinu Vienna osiguranja?
MUJANOVIĆ: S obzirom na visoku stopu solventnosti i vrlo stabilnu finansijsku poziciju, globalna ekonomska kriza i inflacija, nastale kao posljedice geopolitičkih izazova u svijetu, ni na koji način nisu poremetile poslovanje Društva. Naprotiv, svojim klijentima i zaposlenicima smo bili partner u prevladavanju finansijskih i drugih izazova, nudili osiguravateljnu zaštitu i podršku u turbulentnom i kompleksnom okruženju.
Pored vodeće pozicije u životnom osiguranju, u 2023. godini smo ostvarili i najveće stopu rasta na tržištu neživotnih osiguranja (29%), a što je za nas naročito značajno s obzirom na strateški cilj jačanja ovog segmenta poslovanja u kontekstu diverzifikacije portfolia.
Prethodna godina za nas je bila posebna i po tome što smo obilježili svojih prvih 20 godina poslovanja u BiH. Svečanim događajem u Narodnom pozorištu u Sarajevu, u društvu partnera, zaposlenika, ragulatornih instanci i ostalih prijatelja kuće, proslavili smo svoja dostignuća i uspjehe. Te noći nam se pridružilo i više od 200 mališana iz cijele BiH koji su horskom izvedbom i upečatljivom koreografijom poslali snažne poruke o osnovnim ljudskim vrijednostima i potrebi očuvanja onog najvrijednijeg – života i zdravlja.
BM: Da li je u proteklom periodu bilo značajnijih promjena u strukturi portfolija Vienna osiguranja ili nagovještaja promjeni dugogodišnjih trendova i čime je to prvenstveno uvjetovano?
MUJANOVIĆ: Iako smo fokusirani na životna osiguranja, u posljednje dvije godine značajnije proširujemo paletu proizvoda neživotnog osiguranja, osim naravno osiguranja od automobilske odgovornosti kojim se ne bavimo.
U tom smislu, implementirali smo osiguranja imovine fizičkih i pravnih lica, inovirali proizvode osiguranja nezgode te krajem godine lansirali širok izbor programa dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja koji se mogu zaključiti i digitalno, na našoj web stranici.
Značajan dio našeg portfolia se odnosi na osiguranja kredita u bankama te smo jako ponosni na činjenicu da predstavljamo prvi osiguravateljni izbor banaka u našoj zemlji. S obzirom na to da su banke najuređeniji sistemi na tržištu te da kao takve odabiru nas za svog dugoročnog partnera za poslove osiguranja, mnogo govori o našem radu i kvaliteti.
Naravno, ostajemo posvećeni kontinuiranom obogaćivanju naših proizvoda životnog osiguranja, kao i donošenju novih, inovativnih proizvoda na naše tržište. Tako smo, naprimjer, u saradnji sa našom matičnom kompanijom u Beču dizajnirali i u BiH lansirali proizvod životnog osiguranja vezanog za investicijske fondove, jedini takve vrste u našoj zemlji. Činjenica da smo samo u 2023. godini zabilježili preko 100 posto povećanje ove vrste proizvoda u odnosu na prethodnu godinu, ukazuje da su naši građani zainteresovani za novitete te ćemo i ubuduće evropske i svjetske trendove nastaviti omogućavati i ljudima u BiH.
BM: Opći trend na tržištu osiguranja je digitalizacija poslovanja – koliko je Vienna osiguranja usmjerena na taj cilj, koji projekti te vrste su najaktuelniji i kakvi su njihovi efekti?
MUJANOVIĆ: Strateški smo usmjereni ka potpunoj digitalizaciji poslovanja još od 2018. godine. Danas imamo niz web servisa i digitaliziranih procesa za back office podršku. Naša online poslovnica je jedina na tržištu osiguranja u BiH, a naša aplikacija za elektronsko zaključivanje ugovora i izdavanje polica osiguranja je jedina takve vrste na tržištu BiH.
Godina 2024. je rezervisana za značajne projekte
BM: Kakvim epilogom 2024. godine biste bili zadovoljni u smislu jačanja tržišne pozicije, rasta prometa i dobiti, širenja palete usluga, povećanja broja klijenata…?
MUJANOVIĆ: Kao što je prethodno opisano, 2024. godinu smo „rezervisali“ za značajne projekte unapređenja interne infrastrukture čiji je cilj povećanje efikasnosti poslovnih operacija, kvalitete usluga prema klijentima kao i unapređenje održivosti poslovanja i brige za okolinu. U tom smislu, nemamo pretjerano ambiciozne planove za ovu godinu tj. ne planiramo dvocifrene procente rasta kao u 2023. godini. U svakom slučaju, za naše vjerne klijente pripremamo posebno iznenađenje u segmentu servisa i pogodnosti koje ćemo lansirati u drugoj polovini godine. Takođe, u postupku smo razvoja jednog odličnog programa osiguranja koji će zasigurno razveseliti veliki broj građana u BiH.
Naravno, sve ovo uz pretpostavku da ne dođe do nekih novih turbulencija u lokalnoj i svjetskoj ekonomiji, a što nadamo se neće biti slučaj.
Upravo nas je ta aplikacija dovela u finale za prestižnu svjetsku nagradu Axco Global Insurance Awards 2024 u kategoriji Digitalne inicijative i inovacije, a koje će biti upriličeno u aprilu u Londonu. Stručni žiri kojeg je činilo oko 40 renomiranih svjetskih stručnjaka iz svih oblasti osiguranja uvrstio je naš prodajni alat među najbolja digitalna rješenja u branši.
Naročito smo ponosni na činjenicu da smo u ovom prestižnom takmičenju rame uz rame sa najvećim osiguravateljima današnjice i to kao jedini predstavnici iz BiH. Axco Awards je priznanje koje dobijaju kompanije i pojedinci za izvanredna postignuća i inovacije na tržištu osiguranja, te ekološki osviješteno poslovanje.
Pored digitalizacije u segmentu naših prodajnih aktivnosti, jako smo usmjereni na optimizaciju internih procesa posredstvom savremenih informatičkih rješenja. U tom smislu, u 2023. godini smo implementirali Sistem za upravljanje dokumentima (DMS), a koji je prvi korak na putu tzv. paperless poslovanja tj. poslovanja bez papira, koji želimo uspostaviti u Društvu do kraja 2024. godine.
BM: U kojoj mjeri ćete i u narednom periodu biti anagažirani u segmentu društveno-odgovornog poslovanja?
MUJANOVIĆ: U fokusu naših društveno odgovornih aktivnosti i dalje će biti djeca. Ove godine ćemo organizovati osmu sezonu svima dobro poznatog projekta U zdravoj školi zdrava djeca, a kojim promovišemo zdrav stil života, fizičko i mentalno zdravlje, kulturu poštovanja različitosti i dr. Ovaj projekat iz godine u godinu privlači sve veći interes osnovnih škola iz cijele BiH, a što nas motiviše da svake naredne osmišljavamo nova, drugačija iskustva za djecu.
Pored toga, pružamo podršku i mnoštvu nevladinih organizacija i udruženja koje na bilo koji način pomažu u zdravom i sigurnom odrastanju djece. Partneri smo sa međunarodnom nevladinom organizacijom World Vision, roditeljskim kućama u BiH, Visokom školom za menadžment i turizam u Konjicu… Do sada smo realizovali veliki broj društveno odgovornih aktivnosti kojima smo obezbijedili besplatne sportsko-zdravstvene preglede djece, besplatne škole plivanja i skijanja, obogatili knjižne fondove osnovnih škola…
Briga o okolišu i održivom razvoju odavno je vrijednost našeg Društva, ali smo si za ciljeve u narednom periodu postavili još konkretnije mjere za održivo poslovanje i očuvanje životne sredine. Naime, pored ranije opisanih procesa digitalizacije, izbacivanja papira iz poslovnih operacija i ulaganja u ESG fondove, za 2024. godinu definisali smo 15 ESG mjera koje će doprinijeti zdravijem radnom, ali i životnom okruženju.
Kao osiguravajuće društvo sa najvećom zajednicom na društvenim mrežama, osjećamo i želju i obavezu i odgovornost da se zahvalimo našim pratiteljima, pa često organizujemo darivanja preventivnih zdravstvenih pregleda i drugih prigodnih poklona kojima potičemo zdrav i aktivan životni stil.
BM: Kako stoje stvari sa ambijentom za poslovanje Vienna osiguranja i osiguravajućih kuća općenito u BiH – ima li na tom polju vidljivih pozitivnih iskoraka i u čemu se oni prvenstveno ogledaju, odnosno, gdje i dalje leže najveće sistemske manjkavosti koje koče razvoj domaćeg tržišta osiguranja?
MUJANOVIĆ: Znamo da je BiH izuzetno kompleksna država te da je aktivan nadzor nad osiguravateljnom branšom organizovan na nivou entiteta. Iako su propisi u određenoj mjeri sinhronizovani, takav tip uređenja tržišta predstavlja izazov za društva koja posluju na cijeloj teritoriji BiH, a kao što je naše.
Činjenica da u strukturi premije dominira obavezno osiguranje od autoodgovornosti te da je premija per capita u našoj zemlji tri puta manja u odnosu na premiju per capita u zemljama centralne i istočne Evrope, govori da je tržište osiguranja u BiH nedovoljno razvijeno.
Za to su, prije svega, odgovorni osiguravatelji, koji dosta više treba da rade na transparentnoj komunikaciji i educiranju korisnika osiguranja. Ali i relevantne državne instance koje do sada, nažalost, nisu pokazali pretjeranog sluha za inicijative iz branše niti su prepoznali osiguravatelje kao partnere u finansiranju infrastrukturnih projekata i podršku u socijalnoj i ekonomskoj zaštiti imovine, života i zdravlja građana.