Bezos je nagovorio brata i sestru da u Amazon ulože 10.000 dolara, a danas imaju milione

Sredinom 1990-ih, investicija od 10.000 dolara u novonastalu internet knjižaru izgledala je rizično, ali za braću i sestre Džefa Bezosa – Marka i Kristinu – ta odluka ih je katapultirala u redove milijardera.

13

Prema članku Luxury Launchesa, koji se poziva na Bloombergov izvještaj od 31. jula 2018, tadašnji udjeli brata i sestre Džefa Bezosa procijenjeni su na 640 miliona dolara pojedinačno, na osnovu zaključne cijene dionica Amazona od 91 dolar u to vrijeme.

Sada, uz cijenu dionica Amazona od 149 dolara, njihovi udjeli su procijenjeni na više od milijardu dolara, pojedinačno, ili preciznije: 1,04 milijarde dolara.

Kako je Džef pokrenuo online knjižaru

Bezos je, prepoznajući novi potencijal e-trgovine, krenuo u ambiciozan poduhvat osnivanjem Amazona još u julu 1994. godine. To je bilo vrijeme kada su internet prvenstveno koristile vlade i obrazovne institucije. Uprkos ovim ograničenjima, Bezos je bio nepokolebljiv i slijedio je svoju viziju, uvidjevši šire mogućnosti koje internet može ponuditi.

Uvjeriti investitore, uključujući njegovu porodicu, u potencijal ovog poduhvata uprkos velikom riziku od neuspjeha bio je monumentalan zadatak. Bezos je upozorio svoje roditelje na rizik od 70 posto gubitka ulaganja. Prema knjizi “The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon“, rekao je:

“Želim da budete svjesni rizika jer želim da se vratim kući za Dan zahvalnosti, u slučaju da ovo ne uspije.”

Godine 1994. Bezos je navodno održao 60 sastanaka sa članovima porodice, prijateljima i potencijalnim investitorima u pokušaju da ih ubijedi da investiraju u njegovu ideju o internet knjižari. Od 60 ljudi kojima se obratio, 38 ga je odbilo.

Godinama kasnije, Bezos je razmišljao o ovim ranim odbijanjima, napominjući kako su neki od onih koji su odbili njegovu ponudu i dalje bili pogođeni tadašnjom odlukom, ili su je prihvatili kao dio života ili su smatrali da je previše bolno o njoj raspravljati.

Amazonov put do uspjeha bio je prepun izazova. Kompanija je na berzu izašla 15. maja 1997. po cijeni od 18 dolara po dionici, navigirajući kroz turbulentna vremena dot-com balona. Ipak, pod Bezosovim vodstvom, kompanija ne samo da je opstala već je i procvjetala, proširivši se izvan maloprodaje na mreži i postigavši ​​tržišnu kapitalizaciju od 1,5 biliona dolara.

Mark i Kristina Bezos, uprkos izrazito povučenom životu, bili su sastavni dio Amazonove priče. Mark Bezos, odstupajući od Amazonove staze, napravio je uspješnu karijeru u oglašavanju i filantropiji, dok je Kristina Bezos zadržala diskretnu aktivnost, fokusirajući se na porodične i filantropske poslove.

Iskustvo braće i sestara Bezos s Amazonom, od visokorizične investicije do povrata od milijardu dolara, naglašava snagu vizionarskog preduzetništva i potencijal digitalne ekonomije. Njihova priča, isprepletena s usponom jedne od najuticajnijih svjetskih kompanija, naglašava dalekosežni uticaj strateškog preuzimanja rizika u svijetu tehnologije i trgovine koji se brzo razvija.

Priča o braći i sestrama Bezos i njihovom ulaganju u Amazon više je od priče o finansijskoj dobiti; to je primjer potencijala startapa. Njihov uspjeh je podsjetnik da ulaganje u startap, iako rizično, može dovesti do izvanrednih rezultata. Radi se o uočavanju prilika u vizionarskim idejama i hrabrosti da ih podržimo, čak i kada se budućnost čini neizvjesnom.

Zamislite da ste dio nečega što počinje s malim, ali prerasta u globalni fenomen. To je privlačnost ulaganja u startape. Današnja mala online knjižara mogla bi biti sutrašnji tehnološki gigant.

Amazon je danas najvredniji svjetski brend, o čemu čitajte u posebnoj priči.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here