Zbog poreza na ugljik prosječna cijena novih automobila u EU bit će viša za 600 eura

Novi granični porez na ugljik u Evropskoj uniji će uzrokovati rast prosječne cijene novog automobila za skoro 600 eura.

41
Prema procjeni američke konsultantske kuće Boston Consulting Group, novi granični porez na ugljik u Evropskoj uniji će uzrokovati rast prosječne cijene novog automobila za skoro 600 eura.

Unija mehanizmom za ugljično prilagođavanje na granicama (CBAM) obavezuje uvoznike izvan EU da joj plaćaju porez na ugljik koji emituju prilikom proizvodnje, kao što su čelik i cement. Iz Boston Consulting Groupa ukazali su da je u prosječnom automobilu s četvoro vrata sadržano sedam tona ugljendioksida (CO2), od čega se nešto manje od polovine odnosi na čelik i aluminij koji se koriste za proizvodnju automobila.

S obzirom na to da porez na tonu ugljika trenutno iznosi 82,90 eura, očekuje se da će prosječna cijena novog automobila porasti za 580,30 eura. Proizvođači su već morali otkupiti pravo na emitovanje ugljendioksida (ETS) kako bi mogli uvoziti ono što im je potrebno za proizvodnju.

Poljska je krajem augusta najavila da će pred Evropskim sudom pravde osporiti CBAM. Tvrde da je za uvođenje CBAM-a bila potrebna jednoglasna podrška, a ne kvalifikovana većina u EU. Poljska ministrica za klimu Anna Moskwa je ukazala da bi CBAM za posljedicu mogao imati neravnomjeran rast troškova energije u cijeloj Uniji i da je to u suprotnosti principu energetske solidarnosti.

Brazil, Južna Afrika, Indija i Kina tvrde da se diskriminišu CBAM-om. Očekuje se da bi njime najteže bile pogođene Rusija, Turska i Ukrajina. Neke od ovih država bi vjerovatno pred Svjetskom trgovinskom organizacijom (WTO) pokrenule spor protiv EU, ali moraju sačekati 2026. kako bi mogle dokazati koliku su štetu pretrpjele.

WTO bi mogao presuditi protiv Unije ako bi utvrdio da je različitim državama po različitim stopama naplaćivala poreze za iste proizvode ili ako se utvrdi da je domaće proizvode drugačije tretirala u odnosu na strane, piše portal Brussels Signal.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here