Francuski lanac supermarketa uveo stikere “Šrinkflacija”

Grupe potrošača kažu da je šrinkflacija široko rasprostranjena praksa, za što su supermarketi također krivi.

78
Francuski lanac supermarketa Carrefour uveo je posebne naljepnice upozorenja za proizvode koji su poskupjeli, kako bi pritisli dobavljače i proizvošače poput Nestlé-a, PepsiCo-a i Unilevera da smanje cijene.

Carrefour naime stavlja naljepnice na proizvode koji su se smanjili po težini, ali koštaju više, iako su cijene sirovina smanjene. Supermarket pokušava da prikupi i podršku potrošača dok se trgovci pripremaju za pregovore sa najvećim svjetskim brendovima koji uskoro počinju i završavaju do 15. oktobra.

“Očigledno, cilj stigmatizacije ovih proizvoda je da se proizvođačima kaže da preispitaju svoju politiku cijena“, rekao je Stefen Bompais, direktor komunikacije s klijentima u Carrefouru, u intervjuu.

Izvršni direktor Carrefoura, Alexandre Bompard, koji je također na čelu lobističke grupe francuske maloprodajne industrije FDC, više puta je rekao da kompanije koje se bave robom široke potrošnje ne sarađuju u nastojanjima da smanje cijene na hiljade osnovnih proizvoda uprkos padu cijene sirovina.

U tome ga podržava francuski ministar finansija Bruno Le Maire, koji je u junu pozvao 75 velikih trgovaca i potrošačkih grupa u svoje ministarstvo pozivajući ih da smanje cijene. Nakon nove runde sastanaka prošlog mjeseca, Le Maire je rekao da su Unilever, Nestlé i PepsiCo među kompanijama koje ne prate liniju cijena.

Carrefour je od ponedjeljka označio 26 proizvoda u svojim trgovinama u Francuskoj naljepnicama koje su glasile: „Ovaj proizvod je doživio pad zapremine ili težine i efektivnu cijenu od strane dobavljača”.

Carrefour je naveo da se flaša Lipton ledenog čaja bez šećera s ukusom breskve, koju proizvodi PepsiCo, smanjila na 1,25 litara sa 1,5 litara, što je rezultiralo efektivnim povećanjem cijene po litri od čak 40%.

Guigoz formula za bebe koju proizvodi Nestlé pala je sa 900 grama na 830 grama, dok se Unileverova sladoledna torta Viennetta smanjila na 320 grama sa 350 grama.

Lindt-ov “chocolat au lait extra fin” bio je jedan od tri proizvoda švajcarskog čokolatijera koji se nalaze na listi.

“Lindt & Sprüngli je povećao svoje cijene u cijeloj grupi u prosjeku za 9,3% u skladu sa lokalnim strukturama troškova”, rekao je portparol kompanije za Reuters. „Učinili smo zajednički napor da nadoknadimo povećane troškove povećanjem efikasnosti što je više moguće. Stoga smo samo troškove koje sami nijesmo mogli da apsorbujemo u vidu povećanja cijena prenijeli na naše kupce.”

PepsiCo nije odgovorio na zahtjev za komentar. Nestlé i Unilever su odbili da komentarišu.

Grupe potrošača kažu da je “šrinkflacija” široko rasprostranjena praksa, za što su supermarketi poput Carrefoura također krivi u svojim proizvodima privatnih marki.

Francuska, kao i druge evropske zemlje, već mjesecima pokušava ublažiti bol potrošača suočenih s porastom troškova života, pritiskajući velike kompanije da zamrznu ili snize cijene hrane i transporta – s različitim rezultatima.

Upozorenja o smanjenju težine određenih proizvoda nalaze se u svim francuskim trgovinama Carrefoura i trajaće sve dok ciljani dobavljači ne pristanu na smanjenje cijena, rekao je Bompais. Trgovac bi mogao proširiti upozorenja na drugu robu, ali ne planira proširiti inicijativu na druge zemlje.

Le Maire je prošlog mjeseca rekao da su se kompanije i trgovci robe široke potrošnje dogovorili da godišnje pregovore o cijenama – koji bi se inače održavali sljedeće godine – prenesu na septembar. Pregovori će rezultirati snižavanjem cijena od januara, rekao je on.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here