Spojnim segmentom rasponske konstrukcije između stupova S3 visokog 92 metra i S4 koji je metar niži, spojile su se, kažu inženjeri, konzole sa stubovima u jedan raspon, duljine 147 metara.
“Most je jedinstven po tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji. Most je napravljen s jednim setom stubova i cijela rasponska konstrukcija saničastog poprečnog presjeka se nalazi na jednom stubu”, objašnjava Sanjin Jahić, inženjer za mostove i konstrukcije.
Radovi na spajanju trajali su oko 150 dana. Izvođač će, doznajemo, nabaviti još opreme za konzolnu gradnju, što će ubrzati radove i spajanje ostalih stubova. Ovakav most rijetko se gradi, naglašavaju stručnjaci, jer je s 22 metra poprečnog presjeka jako zahtjevan. Slični postoje samo u Crnoj Gori i Sloveniji. Počiteljski most nije zanimljiv samo inženjerima nego i turistima, koji nerijetko svrate na gradilište.
“Vidjeli su ovakve objekte, međutim, nikada u izgradnji. Neki dan smo imali turiste iz Holandije koji su svratili na gradilište, raspitivali se, interesovalo ih je kako se sve ovo izvodi”, priča Jahić.
Globalna kriza uzrokovana pandemijom odrazila se i na cestogradnju. To je, kažu nam u Federalnom ministarstvu prometa i veza, jedan od uzroka kašnjenja.
“Imamo sve veći problem s izvođačima, odnosno, cijenama materijala i one su dosta poskupjele u posljednje vrijeme, tako da zajedno u suradnji s bankama gledamo na neki način normalizirati taj odnos, odnosno, da sve strane budu zadovoljne”, kaže Denis Lasić, ministar prometa i veza FBiH.
U Federaciji se gradi trenutačno 37 kilometara autoputa. Za iduću godinu, doznajemo, planira se graditi 85.
“To je, prije svega, tunel Prenj, odnosno Mostar sjever – Mostar jug, kao dva najteža projekta koja nas čekaju. U globalu to su Ovčari – Mostar Jug. Isto tako planiramo Medakovo-Ozimice, Ozimice-Poprikuše granica s entitetom RS na sjeveru. To je novih milijardu i po ulaganja”, ističe Lasić.
Iako su na izgradnji koridora evidentna kašnjenja, u Ministarstvu vjeruju kako će se poštovati rok od planiranih pet godina. U gradnju koridora 5c u Federaciji do sada je uloženo 2,65 milijardi maraka, a za izgradnju preostalih gotovo 124 kilometra autoceste bit će potrebno dodatnih 3,5 milijardi.