Počiteljski most – zanimljiv i inženjerima i turistima

Radovi na spajanju trajali su oko 150 dana.

122

Spojnim segmentom rasponske konstrukcije između stupova S3 visokog 92 metra i S4 koji je metar niži, spojile su se, kažu inženjeri, konzole sa stubovima u jedan raspon, duljine 147 metara.

“Most je jedinstven po tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji. Most je napravljen s jednim setom stubova i cijela rasponska konstrukcija saničastog poprečnog presjeka se nalazi na jednom stubu”, objašnjava Sanjin Jahić, inženjer za mostove i konstrukcije.

Radovi na spajanju trajali su oko 150 dana. Izvođač će, doznajemo, nabaviti još opreme za konzolnu gradnju, što će ubrzati radove i spajanje ostalih stubova. Ovakav most rijetko se gradi, naglašavaju stručnjaci, jer je s 22 metra poprečnog presjeka jako zahtjevan. Slični postoje samo u Crnoj Gori i Sloveniji. Počiteljski most nije zanimljiv samo inženjerima nego i turistima, koji nerijetko svrate na gradilište.

“Vidjeli su ovakve objekte, međutim, nikada u izgradnji. Neki dan smo imali turiste iz Holandije koji su svratili na gradilište, raspitivali se, interesovalo ih je kako se sve ovo izvodi”, priča Jahić.

Globalna kriza uzrokovana pandemijom odrazila se i na cestogradnju. To je, kažu nam u Federalnom ministarstvu prometa i veza, jedan od uzroka kašnjenja.

“Imamo sve veći problem s izvođačima, odnosno, cijenama materijala i one su dosta poskupjele u posljednje vrijeme, tako da zajedno u suradnji s bankama gledamo na neki način normalizirati taj odnos, odnosno, da sve strane budu zadovoljne”, kaže Denis Lasić, ministar prometa i veza FBiH.

U Federaciji se gradi trenutačno 37 kilometara autoputa. Za iduću godinu, doznajemo, planira se graditi 85.

“To je, prije svega, tunel Prenj, odnosno Mostar sjever – Mostar jug, kao dva najteža projekta koja nas čekaju. U globalu to su Ovčari – Mostar Jug. Isto tako planiramo Medakovo-Ozimice, Ozimice-Poprikuše granica s entitetom RS na sjeveru. To je novih milijardu i po ulaganja”, ističe Lasić.

Iako su na izgradnji koridora evidentna kašnjenja, u Ministarstvu vjeruju kako će se poštovati rok od planiranih pet godina. U gradnju koridora 5c u Federaciji do sada je uloženo 2,65 milijardi maraka, a za izgradnju preostalih gotovo 124 kilometra autoceste bit će potrebno dodatnih 3,5 milijardi.

IZVORFederalna.ba
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here