Njemački autoklub (ADAC) je, kao i svake godine, u aprilu 2022. objavio statistiku Službe za pomoć na putu, odnosno intervencija sprovedenih prošle godine na automobilima starosti od 3 do 10 godina. Kao i do sada, najčešće intervencije u 2022. bile su one vezane za baterije (akumulatore).
Tokom 2021, baterija je bila problem u 46,2 posto slučajeva od ukupno 3,49 miliona kvarova. Godinu ranije, udio kvarova baterija iznosio je 46,3 posto, što je snažan porast u odnosu na 2019. sa 41,8 posto. Razlog je pandemija koronavirusa. Zbog toga su automobili bili u mirovanju, što više slabi bateriju nego česta vožnja.
Teško je odgovoriti zašto se problem neispravne baterije ne popravlja sa napretkom tehnologije. Razloga za kvarove može biti mnogo, a za neke su krivi sami vozači.
Ostavljanje upaljenog svijetla, nepravilno zatvaranje vrata prtljažnika, vožnja samo na kratke udaljenosti – u ovim slučajevima je kriv vlasnik automobila. S druge strane, nedostaci proizvoda, loš kvalitet i nepravilno upravljanje električnim sistemom vozila mogu dovesti do problema sa baterijom i odgovornost su proizvođača.
Uzrok kvara često zavisi od starosti vozila. Mlađa vozila generalno imaju manje kvarova i samim tim manje problema sa baterijom. Kada je vozilo staro sedam godina, povećava se i osjetljivost na kvar baterije. To se obično dešava kada baterija dostigne kraj svog radnog vijeka.
U ADAC statistici kvarova za 2021. godinu procijenjeno je ukupno 132 modela vozila. Osnova su bili svi kvarovi tokom 2021. godine koji su zahvatili vozila od 3 do 10 godina starosti (prva registracija 2012. do 2019.) i da su ovi modeli registrovani najmanje 10.000 puta. u najmanje jednoj od godina praćenja. Modeli sa manjim uzorkom se ne ocjenjuju. Uzroci kao što su prazan rezervoar za gorivo ili defekti guma se ne uzimaju u obzir u ADAC indeksu pouzdanosti.
Koji su tipični slučajevi? Problemi sa pumpom za gorivo, na prijmer, statistički se javljaju tek od 10 godina vozila, a zatim postaju sve češći. Problemi sa alternatorom su u porastu od četvrte godine. Senzor radilice počinje ozbiljnije da se kvari od 2010. godine, pa kada automobili napune 12 godina i njih nema u ovoj statistici. U slučaju svijećica, ozbiljniji kvarovi se javljaju relativno rano (prva registracija 2013/2014). Problemi sa recirkulacijom izduvnih gasova su češći između 2007. i 2013. godine. Uglavnom, osim akumulatora, vozači će pomoć na putu tražiti i zbog kvara motora ili upravljanja motorom (15,5 posto), problema sa karoserijem, upravljačem, kočnicama, vješanjem ili mjenjačem (14,8 posto), elektronikom (10,3 posto), gumama (7 posto), sistem pumpi za gorivo (3,1 posto)…
Toyota Aigo, Audi A1, Renault Captur, Mini, Suzuki Vitara (od 2019. do 2016.), Audi Q3, BMW serije 1, BMW X1, Audi A4, Audi A5 pokazali su se kao najpouzdaniji u rasponu od 3 do 10 godina. Audi Q5, BMW serije 3, BMW serije 3 Coupe, BMW X3, Audi A6 i BMW serije 5. im usko pariraju, a takođe i Volkswagen Polo, koji je samo u 2012. imao ocjenu ispod veoma dobre.
Dacia Duster ima uglavnom dobre ocjene, a ocjena za 2013. godinu je odlična. Mercedes-Benz B-Klasa je veoma dobar u svim uzrastima. Mitsubishi ASKS je takođe odličan i veoma dobar. Seat Leon je veoma dobar u svim uzrastima. Volkswagen Golf je veoma dobar, osim 2012. kada je bio – dobar. Kia Ceed se kreće od loše ocjene (2012) do veoma dobre ocjene (2019). Mazda Ck-5 je vrlo dobra, osim 2013. kada je dobra.
Škoda Octavia je veoma dobra, osim 2013. i 2012. godine kada je dobila nižu ocjenu, odnosno dobru.
Modeli koji se nisu proslavili, odnosno nemaju spektakularne rezultate su Smart Forfour, Hiundai i20, Reno Klio, Toyota CH-R, Toyota Corolla, Ford C-Max, Opel Insignia i VolksWagen Saran. Zanimljivo je da ne viđamo Toyotu često u ovom odeljku, ali ADAC je primijetio brojne probleme sa CH-R i Corolla baterijama.