Koliko njemačka ekonomija trpi zbog rata u Ukrajini?

Udio cjelokupnog njemačkog izvoza koji otpada na Rusiju je u 2021. iznosio svega 2,3 posto.

48
Važnost Rusije za njemačku ekonomiju je posljednjih godina znatno smanjena. No ipak ima mnogih preduzeća koja će trpjeti zbog najnovijih sankcija protiv Moskve.
Udio cjelokupnog njemačkog izvoza koji otpada na Rusiju je u 2021. iznosio svega 2,3 posto. Unatoč tomu bi, po mišljenju analitičara, rat u Ukrajini mogao negativno uticati na cjelokupni njemački ekonomski rezultat. Donosimo popis uticaja ovog rata i sankcija prema Rusiji po pojedinim branšama:

Automobilska industrija

Negativni učinak se neće osjećati isto u svim branšama. Tako je jedna od najvažnijih njemačkih industrijskih grana, automobilska, gotovo pošteđena negativnog učinka ruske invazije na Ukrajinu. Prema podacima Saveza njemačkih proizvođača automobila (VDA) prošle godine je u Rusiju i Ukrajinu izvezeno 39.700 automobila što je svega 1,7 posto izvoza ove industrijske grane. No moglo bi doći do zastoja u nekim pogonima. Recimo, u pogonu Volkswagena u Zwickauu je proizvodnja smanjena zbog nestašice kablovskih snopova koji se uvoze iz Ukrajine.

Bankarstvo

Njemačke finansijske institucije su već proteklih godina znatno smanjile svoje poslovanje s Rusijom. Deutsche Bank i Commerzbank svoje aktivnosti u Rusiji opisuju kao „skromne”. Slično je i s ostalim bankama koje su već nakon 2014. i ruske okupacije Krima i sankcija koje su uslijedile smanjile svoje poslovanje. Trenutno Rusija njemačkim kreditnim institutima, prema podacima Centralne banke Njemačke, duguje oko šest milijardi eura.

Kemijska i farmaceutska industrija

Ova dva industrijska sektora bi mogla u velikoj mjeri osjetiti najnovije zaoštravanje i to prije svega zbog očekivanog poskupljenja energenata, posebice plina. Ova dva sektora trenutno svoju ogromnu potrošnju energije s 39 posto pokrivaju plinom koji dolazi iz Rusije. Manje problematičan je gubitak vezan uz izvoz u Rusiju i Ukrajinu. Hemijska i farmaceutska industrija je u prošloj godini izvezla u Rusiju robe u vrijednosti od 5,6 milijardi eura što je udio od 2,4 posto u ukupnom izvozu.

Avioprijevoz

Avioprijevoznici još nisu ni započeli s oporavkom nakon dvije pandemijske godine a pred vratima su novi izazovi. Njemačka Lufthansa je u nedjelju ukinula sve letove preko Rusije i Ukrajine što znači promjenu mnogih ruta prema Dalekom istoku. Troškovi goriva zbog novih ruta su značajno porasli. To bi sa sobom moglo opet donijeti poteškoće u lancima opskrbe. Rusija i Ukrajina kao odredišta ni do sada nisu igrale veću ulogu. Kako javljaju mediji, mađarska kompanija WizzAir je jedina strana kompanija koja nije na vrijeme povukla svoje avione i posadu iz Ukrajine.

Mašinska industrija

Mašinska industrija, jedna od nositeljica njemačkog rekordnog izvoza, bi zbog novih sankcija i rata u Ukrajini mogla izgubiti dobar dio narudžbi. Rusija je s 5,5 milijardi eura bila deveta po redu zemlja uvoznica njemačkih strojeva. No i dalje je daleko najvažnije tržište Evropske unije sa 78,5 milijardi eura.

Turizam

Turistička branša nakon dvije pandemijske godine zadovoljno trlja ruke zbog novih narudžbi. Glavna odredišta poput Španije, Turske, Grčke i i Italije su već dobro popunjena. Rusija i Ukrajina za njemački turizam ne igraju neku presudnu ulogu. Događaji u Ukrajini pogađaju samo turističke operatere koji su se specijalizirali za Rusiju i ljetovanja u divljini. Neki od njih su već skinuli aranžmane za Rusiju s ovogodišnje liste odredišta.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here