Važnost Rusije za njemačku ekonomiju je posljednjih godina znatno smanjena. No ipak ima mnogih preduzeća koja će trpjeti zbog najnovijih sankcija protiv Moskve. |
Udio cjelokupnog njemačkog izvoza koji otpada na Rusiju je u 2021. iznosio svega 2,3 posto. Unatoč tomu bi, po mišljenju analitičara, rat u Ukrajini mogao negativno uticati na cjelokupni njemački ekonomski rezultat. Donosimo popis uticaja ovog rata i sankcija prema Rusiji po pojedinim branšama:
Automobilska industrija Negativni učinak se neće osjećati isto u svim branšama. Tako je jedna od najvažnijih njemačkih industrijskih grana, automobilska, gotovo pošteđena negativnog učinka ruske invazije na Ukrajinu. Prema podacima Saveza njemačkih proizvođača automobila (VDA) prošle godine je u Rusiju i Ukrajinu izvezeno 39.700 automobila što je svega 1,7 posto izvoza ove industrijske grane. No moglo bi doći do zastoja u nekim pogonima. Recimo, u pogonu Volkswagena u Zwickauu je proizvodnja smanjena zbog nestašice kablovskih snopova koji se uvoze iz Ukrajine. Bankarstvo Njemačke finansijske institucije su već proteklih godina znatno smanjile svoje poslovanje s Rusijom. Deutsche Bank i Commerzbank svoje aktivnosti u Rusiji opisuju kao „skromne”. Slično je i s ostalim bankama koje su već nakon 2014. i ruske okupacije Krima i sankcija koje su uslijedile smanjile svoje poslovanje. Trenutno Rusija njemačkim kreditnim institutima, prema podacima Centralne banke Njemačke, duguje oko šest milijardi eura. Kemijska i farmaceutska industrija Ova dva industrijska sektora bi mogla u velikoj mjeri osjetiti najnovije zaoštravanje i to prije svega zbog očekivanog poskupljenja energenata, posebice plina. Ova dva sektora trenutno svoju ogromnu potrošnju energije s 39 posto pokrivaju plinom koji dolazi iz Rusije. Manje problematičan je gubitak vezan uz izvoz u Rusiju i Ukrajinu. Hemijska i farmaceutska industrija je u prošloj godini izvezla u Rusiju robe u vrijednosti od 5,6 milijardi eura što je udio od 2,4 posto u ukupnom izvozu. Avioprijevoz Avioprijevoznici još nisu ni započeli s oporavkom nakon dvije pandemijske godine a pred vratima su novi izazovi. Njemačka Lufthansa je u nedjelju ukinula sve letove preko Rusije i Ukrajine što znači promjenu mnogih ruta prema Dalekom istoku. Troškovi goriva zbog novih ruta su značajno porasli. To bi sa sobom moglo opet donijeti poteškoće u lancima opskrbe. Rusija i Ukrajina kao odredišta ni do sada nisu igrale veću ulogu. Kako javljaju mediji, mađarska kompanija WizzAir je jedina strana kompanija koja nije na vrijeme povukla svoje avione i posadu iz Ukrajine. Mašinska industrija Mašinska industrija, jedna od nositeljica njemačkog rekordnog izvoza, bi zbog novih sankcija i rata u Ukrajini mogla izgubiti dobar dio narudžbi. Rusija je s 5,5 milijardi eura bila deveta po redu zemlja uvoznica njemačkih strojeva. No i dalje je daleko najvažnije tržište Evropske unije sa 78,5 milijardi eura. Turizam Turistička branša nakon dvije pandemijske godine zadovoljno trlja ruke zbog novih narudžbi. Glavna odredišta poput Španije, Turske, Grčke i i Italije su već dobro popunjena. Rusija i Ukrajina za njemački turizam ne igraju neku presudnu ulogu. Događaji u Ukrajini pogađaju samo turističke operatere koji su se specijalizirali za Rusiju i ljetovanja u divljini. Neki od njih su već skinuli aranžmane za Rusiju s ovogodišnje liste odredišta. |