Pčelica Maja je bosanskohercegovački brend koji u svom asortimanu nudi najudobniju, pamučnu odjeću i opremu za bebe koja će ih pratiti kroz njihovu svakodnevnicu, a za one posebne trenutke tu su i svečane kreacije za djecu i odrasle. Kroz prodajnu mrežu putem trgovina sa dječijom opremom, trgovačkih lanaca, ali i online prodaje, kreacije ovog brenda dostupne su kako u BiH, tako i u regionu i Evropi. Da je put do uspjeha trnovit, potvrđuje i priča ovog brenda. Naime, prije više od dvije decenije, Drago i Snežana Vujović, u malom gradu na jugu Hercegovine, Bileći, odlučuju pokrenuti proizvodnju dječije odjeće. Iako su se na svom poslovnom putu susretali sa puno prepreka, zatvorenim vratima, nepovjerenjem kupaca, vjera u njihove proizvode i njihova istrajnost i borba, doveli su do toga da je danas Pčelica Maja sinonim za kvalitet i udobnost i brend koji roditelji rado kupuju svojoj djeci. Kako je nastao i kako je tekao put razvoja ovog brenda za Business Magazine govori Maja Arsenović, kćerka osnivača i kreatorka svih komada ovog brenda.

Najudobnija odjeća

Postepeno osvajanje tržišta

Pčelica Maja brend pokrenut je 1997. godine u Bileći. Nastao je kao želja jedne porodice da svoje snove pretvori u stvarnost, kako bi pružili bolju budućnost svojoj djeci u državi koja je upravo izašla iz rata. I uspjeli su u tome. Moji roditelji Drago i Snežana su prevazišli sve teške prepreke koje su im se našle na putu i uspjeli su stvoriti brend Pčelica Maja, zahvaljujući velikoj ljubavi i slozi naše porodice“, kaže Arsenović.

Potrebno je jako vjerovati, a zatim uložiti puno truda i gledati kako se ostvaruju naše želje, kaže Arsenovic

Pokrenuti proizvodnju te 1997. godine činilo se kao nemoguća misija. Arsenović kaže da u to vrijeme ljudi u BiH nisu cijenili domaću proizvodnju te je bilo teško objasniti kupcima da se nešto dobro može sašiti u našoj zemlji.

„Najteži zadatak je bio pronaći kupce. Kada uporedimo to vrijeme i današnje, sve je drugačije. Danas čim napraviš proizvod, nekoliko klikova na Internetu te dijeli od toga da to pokažeš kupcima. Mi smo tržište osvajali tako što smo svakog drugog dana pakovali proizvode u auto i obilazili butike u svim gradovima, moleći ih da samo pogledaju šta mi to radimo. Sjećam se dana kad smo moj otac i ja otišli u Trebinje da ponudimo proizvode dječijim buticima. Jedan čovjek nije želio ni da pogleda, samo je rekao: ,,Zar se nešto dobro može sašiti u Bileći’’? Pošli smo kući, ja sam plakala, a otac me tješio sa riječima: ,,Ne brini djevojčice moja, jednog dana će mame u Trebinju rado nositi proizvode Pčelice Maje“. Nisam mu tada vjerovala, ali bio je u pravu. Taj dan je došao i mi danas imamo divne kupce u Trebinju i cijeloj BiH“, prisjeća se Arsenović.

Proizvodi Pčelica Maja proizvode se u dvije nezavisne linije – linija od pamuka za bebe i linija svečanih haljina za djecu i odrasle. Ključni trenutak za ovaj brend bio je početak saradnje sa trgovačkim lancem Bingo, što im je donijelo sigurnost i olakšalo poslovanje. Danas su dostupni u više od 50 trgovina širom naše zemlje. Pamučna linija se prodaje samo na tržištu BiH, a svečana linija je našla put do kupaca u cijelom svijetu.

Pamučna linija dostupna u trgovinama širom BiH

„Svečana linija bila je naša karta za izvoz. Svakodnevno haljine šaljemo u sve zemlje svijeta, a najviše u Evropu. Da li možete zamislliti količinu sreće kada jedna haljina iz male Bileće stigne u Pariz i oduševi vlasnicu? To je bio naš san koji polako postaje java. Od jeseni su naši modeli dostupni u centru Frankfurta, u okviru butika Sisis Couture. Potrebno je dovoljno jako vjerovati da je sve moguće, a zatim uložiti puno truda i gledati kako se ostvaruju naše želje“, dodaje Arsenović.

Odjeća za posebne trenutke

 

Svečane haljine stigle i u Evropu

Zaposlenice na prvom mjestu

Proizvodni pogoni su smješteni u Bileći i Srbiji. Raspolažu sa oko 1.000 metara kvadratnih proizvodnog prostora i zapošljavaju 40 žena. Dobar odnos prema radnicama je imperativ ove kompanije te se trude obezbijediti dobre uslove za rad, kako bi  njihove uposlenice iz proizvodnje izlazile sa osmijehom na licu, a posebnu podršku pružaju trudnicama i porodiljama.

„Jednom prilikom sam bila u kabinetu ministra privrede RS sa predstavnicima dvije velike kompanije, dva giganta. Njihove priče su bile toliko dobre, djelovale su nestvarno. Hvalili su se milionskim izvozima i za mene nezamislivim godišnjim prometima. Kada je došao red na mene zastala sam i odlučila da ispričam nešto na što smo najviše ponosni, a to je naš odnos sa našim zaposlenima. U mojoj kompaniji, za 24 godine našeg postojanja, nikada nismo otpustili radnika niti je neko dao otkaz nama. Neka to svjedoči o načinu poslovanja koji smo mi odabrali. Mozda je to teži put, ali je sigurno najispravniji“, naglašava Arsenović.

Moderno doba donijelo je i nove kanale prodaje i marketinga, koje su iskoristili na najbolji način, te iz dana u dan raste broj onih koji ih prate i kupuju putem društvenih mreža.

„Danas se trudimo da ulažemo puno vremena u marketing. Vrijeme nam je donijelo novo marketing doba, društvene mreže i sve što ide sa njima. Dok su ih mnogi osuđivali, mi smo tu šansu za besplatan marketing uhvatili objeručke i uspješno započeli online poslovanje. Danas nas na Instagramu i Facebooku prati više od 150.000 ljudi i mi smo zahvalni svim tim ljudima koji čine dio naše priče“, ističe Arsenović.

A da je riječ o kvalitetnim proizvodima i uspješnoj kompaniji, potvrđuju i nagrade, kojima su se ova kompanija i brend više puta okitili. Tako je 2011. godine od Vlade RS, Pčelica Maja dobila priznanje za prepoznatljivu liniju domaćih proizvoda, a 2014. godine ova porodična kompanija našla se među pet najuspješnijih malih preduzeća u RS. Pedstavnici Privredne komore RS su u okviru Izbora najuspješnijih u privredi RS-a u 2017. godini, dodijelili su 10 nagrada za najuspješnije u kategoriji za prepoznatljiv kvalitet i razvoj domaćeg proizvoda, među kojima je nagrađena i linija proizvoda Pčelica Maja Design svečane haljine za bebe, djevojčice i mame.

U asortimanu imaju širok izbor opreme za bebe

U ovoj godini, koja je bila i više nego izazovna, zadovoljni su posignutim, a za narednu imaju ambiciozne planove.

„Ova godina nije nam puno toga donijela, ali nije ni odnijela. U doba korone sreća je ostati živ i zdrav i voditi svoj posao kao i prethodnih godina. Za sljedeću godinu imamo nove planove, a najveći fokus će biti na proširenju proizvodnje i novom zapošljavanju žena“, dodaje Arsenović.

Kupujmo domaće

S obzirom da domaće, porodične kompanije, njeguju kulturu zajedništva i porodičnih vrijednosti u svojim timovima, briga o zaposlenicima im je prioritet. Upravo, to su vrijednosti koje treba njegovati u svim kompanijama bez izuzetka. To je i jedan od razloga zašto treba birati proizvode malih, porodičnih kompanija u odnosu na uvozne.

„Kao društvo možemo birati domaće brendove koji poštuju svoje radnike prije nego uvozne fast fashion brendove gdje se ljudi tretiraju kao robovi da bi se izbacile velike serije po niskim cijenama. Nekako imam osjećaj da su prethodne godine dosta učinile na promociji malih porodičnih firmi kao što je naša. I nadam se da će tako nastaviti“, dodaje Arsenović.

Pčelica Maja ocjenjuje sebe

-Kvalitet =  5

-Odgovornost prema poslu i poštovanje saradnika =  5

-Marketing =  5

-Imidž =  5

-Odnosi s medijima =  5

-Zadovoljstvo i komunikacija s kupcima/korisnicima =  5

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here