ONE PRAVE RAZLIKU:Sve je više primjera uspješnih biznisa i ozbiljnih brendova iza kojih stoje žene

OREA Bazaar platforma pokrenuta je s ciljem očuvanja bosanskohercegovačke tradicije, promoviranja malih biznisa i olakšavanja plasmana njihovih proizvoda te općenito pospješivanja naše ekonomije. Platforma već četiri godine uspješno ostvaruje svoj cilj, spajajujući kreativace i kupce koji žele kupiti jedinstvene poklone sa domaćom etiketom. Senita Slipac, jedna od osnivačica platforme, za Business Magazine govori o motivima pokretanja OREE, dosadašnjim rezultatima, podršci poduzetništvu žena te značaju bh.dijaspore u promoviranju bh. biznisa. Razgovarala:Mirela Haskić-Suša

13

I dok svakodnevno čitamo priče o nezadovoljstvu mladih situacijom u Bosni i Hercegovini i njihovoj želji za odlaskom postoji i oni drugačiji primjeri. Jedan od njih je i priča Senite Slipac, koja je napustila američki san i nakon 20 godina vratila se u rodnu BiH. Iako je prvobitni cilj bio da u BiH ostane kratko i da se posveti radu Bosana Fondacije koju je osnovala s namjerom stipendiranja studenata iz naše zemlje, ostala je puno duže. Prije četiri godine, sa suprugom Kerimom Kalamujićem i drugaricom Amrom Silajdžić-Džeko, pokrenula je OREA Bazaar, online platformu za kupoprodaju ručno rađenih, originalnih proizvoda sa lokalnom etiketom. OREA nije samo poslovni poduhvat njenih osnivača, niti „obična“ platforma za promoviranje i plasiranje proizvoda bosanskohercegovačkih kreativaca. OREA je puno više od toga. Zahvaljujući ovoj platformi omogućeno je upoznavanje, umrežavanje i razmjena iskustava među korisnicima platforme, većinom žena, koje nesebično pružaju podršku jedna drugoj. Senita Slipac je žena koja zaista pravi razliku, te u intervjuu za Business Magazine govori o motivima pokretanja OREA Bazaara, dosadašnjim rezultatima, doprinosu bh.dijaspore u promoviranju biznisa u BiH te značaju ohrabrivanja žena na pokretanje biznisa.

BM:Šta Vas je motiviralo za pokretanje OREA Bazaara  i na šta je usmjeren Vaš rad?

SLIPAC: Motiv za pokretanje OREA Bazaara bila je želja da našim sjajnim i talentovanim kreativcima omogućimo bolju promociju i uspješnije plasiranje njihovih proizvoda van granica BiH. Mnogi su postigli zavidne uspjehe u pogledu promocije i prodaje kako u BiH tako i u regiji, ali smatramo da potražnja i interesovanje za unikatnim i originalnim proizvodima širom svijeta sve više raste i da naši kreativci zaslužuju da se zna za njihove kvalitetne brendove i proizvode.

BM: Koliko malih biznisa plasira proizvode putem OREA Bazaara i koliko im je značila platforma tokom strogih zatvaranja zbog koronavirusa? 

SLIPAC:Trenutno na OREI ima blizu 160 malih biznisa iz cijele BiH koji prodaju i promoviraju svoje proizvode na našoj platformi. Činjenica na koju smo posebno ponosni je ta da za vrijeme pandemije Covida 19, naročito u periodu najstrožijih zatvaranja, ni jedna naša trgovina se nije ugasila, a naši kreativci su uspjeli prodati i dostaviti svoje proizvode ne samo na području BiH nego i širom svijeta. Mnogi nam se i danas jave kako bi nam se zahvalili jer su mogli prodati svoje proizvode putem sigurnog kartičnog plaćanja na samoj platformi koja je omogućila kupcima širom svijeta da kupe njihove proizvode. Moram izdvojiti poruku koju smo dobili iz Hercegovine u kojoj nam se jedna djevojka zahvalila jer je tokom lockdowna mogla kupiti haljinu za vjenčanje svoje najbolje drugarice. Također, jedna gospođa iz Njemačke nam se javila da se zahvali što je mogla preko naše platforme naručiti poklon za svoju prvu unuku koja je rođena u Sarajevu i koju u tom momentu nije mogla posjetiti zbog zabrane putovanja.

BM:Ove godine je održan treći po redu OREA Art Market. Koliko je do sada izlagača predstavilo svoje radove i koliko im je to doprinijelo razvoju poslovanja i prepoznatljivosti na tržištu? 

SLIPAC:Do sada smo imali skoro 100 izlagača koji su učestvovali na našim Art Marketima, a volumen prodaje koji su ostvarili skoro pa svi izlagači kao i činjenica da je Art Markete posjetilo sada već više od 10.000 posjetilaca najbolje govori o doprinosu promociji učesnika Art Marketa. Anketiranje izlagača nam je ukazalo na nevjerovatne uspjehe. Neki su za vrijeme izlaganja na Art Marketu uspjeli prodati onoliko koliko prodaju za dvije sedmice putem svojih standardnih kanala prodaje, a neki su izlagači morali više puta dopunjavati štandove svojim proizvodima kako bi zadovoljili potražnju. U prilog velikom interesovanju za ovakve događaje govori i to da nam i izlagači i posjetioci već duže vrijeme savjetuju da proširimo naše Art Markete i na druge gradove širom BiH. To nam je posebno drago čuti jer naši brendovi zaista zaslužuju najbolju moguću promociju.

BM:Jedan od pokrovitelja OREA Art Marketa je i UniCredit banka. U čemu se ogleda podrška banke i koliko je olakšala održavanje Marketa te na koji način Vam je pomogla u boljem promoviranju i platforme i biznisa koji svoje proizvode prodaju putem iste? 

SLIPAC:Naša saradnja sa UniCredit bankom je oduvijek bila sjajna, ne samo za vrijeme Art Marketa nego i za vrijeme naših prethodnih kampanja gdje su nas podržali kroz mnogobrojne kanale promocije i prodaje. UniCredit banka kao jedna od najvećih u BiH na našim Art Marketima prepoznata je kao kvalitetan i provjeren partner.Također, UniCredit banka nam je omogućila da imamo POS uređaje na Art Marketu gdje su posjetioci mogli platiti karticama što je većini izlagača povećalo prodaju za najmanje 30 posto.

BM:Veliki dio života proveli ste u Sjedinjenim Američkim Državama. Kako bh. dijaspora može pomoći promoviranju biznisa u BiH? 

SLIPAC: Skoro 20 godina sam provela u SAD-u i drago mi je vidjeti da se naša dijaspora sve više uključuje u BiH kroz ulaganja u kompanije, podršku malim biznisima i prenošenju potrebnog znanja i iskustva. Dijaspora igra veliku ulogu u razvoju samog pozicioniranja OREE van granica BiH i do sada smo imali zaista veliku podršku mnogobrojnih organizacija koje rade na promociji i podršci kompanijama u BiH. Svaki pojedinac koji živi u dijaspori je naš najbolji ambasador i kada pomislim da ih imamo skoro dva miliona onda tek možemo vidjeti koliko je to neiskorišteni potencijal. Moramo bolje sarađivati i gledati kako kroz razne inicijative možemo pomoći jedni drugima, a posebno pružiti podršku malim biznisima, ali da to ne bude jednosmjerna ulica nego da gradimo saradnju na uzajamnim vrijednostima i interesima.

BM:U čemu se ogleda značaj poduzetništva žena i kako može doprinijeti značajnijim promjenama u društvu? 

SLIPAC: Više od 80 posto trgovina na OREI su u vlasništvu žena što je posebna nota na koju smo ponosni. Kada pričamo o poduzetništvu žena, zaista mi je drago vidjeti sve veći broj sjajnih ideja, ozbiljnih brendova i uspješnog poslovanja. U većini slučajeva, naše poduzetnice imaju sjajnu podršku svojih partnera, muževa i porodice što njima dodatno olakšava poslovanje, a nama bude posebno drago vidjeti da se mijenja mišljenje o ženama u biznisu i da su sve više podržane od strane svoje sredine. Sada bih to voljela vidjeti više i na nivou vlasti kao i prilikama za dodatne investicije i razvoj njihovih biznisa jer tu još uvijek imam puno prostora za napredak.

BM:  S obzirom da su žene više posvećene brizi o domaćinstvu i porodici, s Vaše tačke gledišta, kako uspješno balansirati između porodičnih i poslovnih obaveza? 

SLIPAC:Mislim da smo svi uvijek u nekom balansu i disbalansu, a posebno žene kada postanu majke jer onda se dosta toga dešava van naše kontrole. Sve je stvar organizacije i prioriteta. Ono što je meni pomoglo jeste zapisivanje svih obaveza u kalendar, kao npr. važnih poslovnih sastanaka. Tako sam naučila da odvojim vrijeme u kalendaru za vrijeme sa porodicom, te je tako četvrtak rezerviran za porodičnu večeru, a petak nam je „movie night“. Znam da možda nekima zvuči suludo da se u kalendar upisuje vrijeme sa porodicom ali sve dok to nisam počela raditi, te odvajati vrijeme za trening i vrijeme samo za sebe, takve stvari su mi znale često izmaći i za njih nisam imala vremena jer mi je kalendar bio popunjen sastancima.

BM:Koliko su u poslovnom svijetu žene podrška jedna drugoj? 

SLIPAC:Ja sam zaista imala izvrsne šefice koje su mi i danas mentorice i koje se ja ugledam i koje su moji uzori. Ja tu podršku također vidim svakodnevno na OREI gdje vlasnice brendova rado pruže podršku jedna drugoj, razmijene iskustva i rado dijele svoje „poslovne tajne“. Ja  sam do sada najviše podrške dobila od prijateljica i poslovnih saradnica i ponosna sam da  iza uspjeha OREE stoji jaka ženska energija, ne samo nas koji smo na čelu OREE nego i poduzetnica koje stoje iza brendova na OREI.

Vlasnice brendova na OREI rado pružaju podršku jedna drugoj,naglašava Slipac

BM:Koje osobine su potrebne da bi jedna žena bila izvrsna u poslovnom svijetu?Šta biste Vi savjetovali ženama koje su na početku poduzetničke karijere? 

SLIPAC: Najvažnija osobina koju žena treba posjedovati kada je u pitanju poduzetništvo je samouvjerenost i vjera u svoj proizvod, ali isto neophodna je volja da  uvijek rade na sebi i da svoje proizvode usavršavaju.  Ja bih savjetovala svaku poduzetnicu koja ima dobru biznis ideju, koja ima potencijala i za koju od korisnika i kupaca ima pozitivne reakcije, a posebno ako zbog te ideje ne može noću spavati, da ne čeka na savršen trenutak, savršen proizvod ili idealan iznos novca nego samo da se odvaže i krenu u poduzetničke vode.

Volontiranje uslov za stipendije

BM: Osnivačica ste i predsjednica Bosana Fondacije. Šta Fondacija nudi studentima, koliko je studenata do sada stipendirano i koliko im je obavezno volontiranje kao stipendistima Fondacije pomoglo u pronalasku zaposlenja?

SLIPAC:Do sada je Fondacija kroz finansijsku podršku ali i mogućnosti za profesionalni razvoj podržala više od 250 stipendista širom BiH. Naša dijaspora igra glavnu ulogu kada je u pitanju podrške koju pruža naša Fondacija studentima. Princip stipendiranja smo bazirali na američkom modelu te veliki akcenat stavili na volontiranje što svaki naš stipendista mora ispoštovati.

 

 

O projektu koji realizira Business Magazine u saradnji sa UniCredit Bank

Žene u biznisu su dugo bile izuzetak, nikada pravilo, no, vrijeme i cjelokupan napredak čovječanstva polako, ali sigurno pomiče granice koje su uglavnom rezultat izuzetno jakih predrasuda protiv kojih se generalno najteže boriti. Boriti se u dokazivanju da znaju, žele i na koncu mogu realizirati svoje snove čak i kada to izgleda preteško, stalno je „stanje“ u kojem se nalaze žene diljem svijeta, pa i u Bosni i Hercegovini. Kada se čitaju suhoparne brojke, koje daju rezutati raznih globalnih analiza koje obuhvataju i našu zemlju, skoro da se nije teško obeshrabiti. Ipak, u svakodnevnom radnom okruženju žena je sve više, pozicija koje zauzmaju, također, su sve više i značajnije no negdje se ipak zapaža da napredovanje do vrha, ide teže nego bi trebalo. Činjenica je da su se neke kompanije ohrabrile dati priliku i na najviše liderske pozicije imenovale žene, priznajući im na taj način sav dotadašnji trud, svo njihovo znanje i sve njihove sposobnosti kojima raspolažu. No, dug put je još pred svima nama u namjeri da postanemo društvo u kojem će biti normalno da je žena aktivan član poslovne zajednice čije se znanje i rad adekvatno valorizira u svakom segmentu. Business magazine u saradnji sa Unicredit Bank stoga pokreće projekat One prave razliku čiji je cilj ukazati na žene koje nisu ustuknule unatoč svim vrstama prepreka koje je jedno društvo poput bosanskohercegovačkog, stavljalo i stavlja pred njih. Na taj način želimo odati priznanje njihovoj borbi da neke buduće generacije dobiju priliku živjeti i raditi u društvu koje ne prepoznaje rodne razlike i koje podjednako cijeni uspjeh neovisno o spolu.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here