Amazonu prijeti rekordna novčana kazna za kršenje evropskog zakona o privatnosti podataka, u iznosu od čak 746 miliona eura.
Najveća svjetska internetska trgovina našla se pod udarom CNPD-a, luksemburškog tijela za zaštitu podataka, koje je zaključilo da Amazon obrađuje lične korisničke podatke kršćeći Opću uredbu o zaštiti podataka (GDPR). kompanija se brani tvrdnjom da je odluka “bez osnova”.
“Nije došlo do povrede podataka, niti su podaci o klijentima izloženi bilo kojoj trećoj strani. Ove činjenice su neosporne”, navodi se u sopćenju Amazona, u kojem je najavljena žalba na odluku CNPD-a kojom je zaključena istraga pokrenuta žalbom francuske grupe za zaštitu privatnosti La Quadrature du Net iz 2018. godine.
“Ovo je korak prema tome da vidimo kaznu koja je odvraćajuća, ali moramo ostati na oprezu i vidjeti uključuje li ona i nalog za ispravljanje ponašanja koje krši propise”, rekao je Bloombergu Bastien Le Querrec, član parničnog tima La Quadrature.
Ovlasti regulatornih tijela EU za zaštitu podataka znatno su povećane od kada su pravila Unije o GDPR-u stupila na snagu u maju 2018. godine. GDPR je omogućio nadzornicima naplaćivanje kazni u iznosu do četiri posto godišnje globalne prodaje kompanije. Najveća dosadašnja kazna iznosila je 50 milijuna eura, a nju je kompaniji Google izrekao francuski CNIL, koji važi za najstrožije nadzorno tijelo u Evropskoj uniji.
Inače, sjedište Amazona za EU je u Luksemburgu, zbog čega je tamošnje regulatorno tijelo i bilo zaduženo za praćenje usklađenosti rada kompanije sa zakonom o zaštiti podataka.
Dok iz Amazona tvrde da prikupljaju podatke radi poboljšanja korisničkog iskustva, pojedini zakonodavci i regulatori zabrinuti su jer smatraju da je kompanija iskoristila tu veliku količinu podataka kako bi pribavila nepravednu prednost na tržištu.
Evropska komisija optužila je Amazon da narušava pravila ravnopravnog takmičenja na tržištu internetske maloprodaje i otvorila istragu o sumnjama da ta kompanija koristi podatke neovisnih trgovaca koje ugošćuje na svojoj platformi kako bi im uspješnije konkurirala.
“Pojačan nadzor na digitalnim tržištima ključan je dio politike Evropske komisije, a to je uostalom bila i politička poruka Ursule von der Leyen, koja je prilikom preuzimanja dužnosti predsjednice Evropske komisije ukazala na to da pravila tržišnog takmičenja moraju biti spremna za savremenu ekonomiju. Ne možemo samo pasivno promatrati kako dominantne platforme koriste svoj položaj i suprotno pravilima tržišnog natjecanja sprečavaju razvoj ostalih subjekata na digitalnom tržištu”, istaknuo je zastupnik Evropskog parlamenta Tomislav Sokol, koji je izvještač Evropske pučke stranke (EPP) za politiku tržišnog takmičenja i odgovoran je za formiranje stajališta Evropskog parlamenta o politici tržišnog takmičenja protiv Amazona i Googlea.