GROHE otvara predstavništvo u Bosni i Hercegovini

Grohe je njemački proizvođač sanitarne armature sa sjedištem u Düsseldorfu. Od 2014. godine Grohe je dio japanske Lixil Grupe. Kompanija je 2017. godine ostvarila konsolidirani prihod od prodaje od 1,35 milijardi eura, a u BiH su sa svojim proizvodima prisutni već 13 godina.

207

Kompanijia GROHE je u ovoj godini, u bitno promijenjenim uslovima poslovanja zbog pandemije, imala hrabrosti napraviti iskorak i u Bosni i Hercegovini otvoriti predstavništvo. Enes Polimac, leader, North Adria Commercial LIXIL EMENA za Business Magazine govori o prisustvu GROHE brenda na tržištu i inovacijama koje se mogu očekivati te o najvažnijim lokalnim aktivnostima poput GIVE programa.

BM: Koliko je važno prisustvo GROHE brenda na tržištu BiH?
POLIMAC: Mi stvaramo bolje domove za sve, svugdje. Sa robnom markom GROHE, pod krovom LIXIL-a, ne želimo samo ponuditi visokokvalitetne proizvode krajnjim potrošačima, već i biti pouzdan partner profesionalnim kupcima kao što su instalateri i arhitekti te im olakšati život. Svaki se GROHE proizvod temelji na četiri središnje vrijednosti brenda – kvaliteti, tehnologiji, dizajnu i održivosti, koje osiguravaju dosljedno iskustvo sa markom u svim segmentima i na tržištima. Zahvaljujući tome, izgradili smo vrlo snažnu i prepoznatljivu marku u sanitarnoj industriji, kako u regiji, tako i u BiH.

BM: Kakav je odgovor tržišta na trenutne promjene koje dolaze sa GROHE brendom?
POLIMAC: Izuzetno pozitivan. GROHE ulaže u razvoj proizvoda koji uveliko olakšavaju svakodnevnicu krajnjih kupaca radi obostranog zadovoljstva. Bitno nam je da su naši kupci sretni sa ponuđenim proizvodima i rješenjima te da su ona svuda na svijetu iskoristiva i dostupna. Želimo se maksimalno približiti našim korisnicima kroz proizvode, komunikaciju, sudjelovanje na lokalnim sajmovima, društveno odgovornim poslovanjem.

BM: Budućnost je u inovacijama, podržavate različite evente i događaje, radite na obrazovanju mladih. Koji su glavni koraci koje tržište BiH može očekivati u skorijoj budućnosti od GROHE brenda?
POLIMAC: Doći će do nekih promjena u komercijalnom pristupu, za koje se nadamo da će nam omogućiti da bolje služimo pojedinačnim kupcima i njihovim potrebama unutar njihovih kanala. Želimo imati prave proizvode na pravom mjestu uz istovremeno održavanje temeljnih vrijednosti GROHE-a.

BM: Na teritoriji BiH ste prisutni 13 godina, ali ove godine ste otvorili predstavništvo. Izuzetno hrabar potez, s obzirom da Svjetska zdravstvena organizacija još nije proglasila kraj pandemije COVID-19?
POLIMAC: Samo u Evropi posao je izgubilo 5,7 miliona ljudi. Sa druge strane, pojedine kompanije su ostvarile nikad veću dobit, a druge opet rast i od 40 posto. Poslovati nakon pandemije neće biti lako, ali uz motivisan tim stručnjaka i jasne vizije, koje proizilaze iz pažljivo pisane strategije, pojedini biznisi u 2021. godini mogu doživjeti procvat. Naših 7.000 zaposlenika u 150 zemalja diljem svijeta svjedoče da se GROHE tim snalazi u svakoj situaciji. Velika porodica uposlenika je tražila načine da kupcima omogući dostupnost naših proizvoda tokom i nakon pandemije. GROHE je njemački brend čije luksuzne proizvode kreiraju dizajneri iz Tokija, Tokonameua, New Yorka, Londona, Düsseldorfa i Bangkoka. Želimo da sjaj kupaonica evropskih i svjetskih metropola nastavi sijati i u domovima u BiH.

BM: Pandemija je preko noći digitalizirala svijet. Jeste li Vi dio te digitalizacije?
POLIMAC: GROHE je digitalizaciju započeo davno prije pandemije, ali smo period pandemije iskoristili za dodatno digitaliziranje. Naše virtualno prisustvo i dostupnost u svijetu se upoređuju sa platformama za distribuciju filmova. U martu smo pokrenuli platformu za digitalno iskustvo. Do sada smo održali 400 online događaja diljem svijeta. “Novo normalno” za nas je bio alarm da kupci imaju potrebu za novim, digitalnim i jednostavnim pristupom. Mi smo im to i omogućili. Stvorili smo digitalni izložbeni salon sa mogućnošću savjetovanja i kontaktiranja.

BM: GROHE nije jedini brend u oblasti u kojoj poslujete, po čemu ste drugačiji od ostalih proizvođača?
POLIMAC: Ljudi u BiH, a iskustvo njemačkih proizvođača automobila ih je tome naučilo, vrlo dobro znaju da su proizvodi sa oznakom Made in Germany kvalitetni, estetski atraktivni i učinkoviti. GROHE je hibrid elegancije i kvalitete. Naši proizvodi nisu estetski neodoljivi kako bismo kompenzirali kvalitet već upravo suprotno – naše kvalitetne proizvode dovodimo do estetskog savršenstva. Cjelovita rješenja za kupaonice i kuhinjske armature traju decenijama. Kvalitet GROHE proizvoda je univerzalan i jednak je u Njemačkoj, Japanu, Hrvatskoj, BiH… Dvostruki smo dobitnici Njemačke nagrade za održivost 2021. Samo u proteklih 10 godina, dobili smo više od 490 nagrada za dizajn i inovacije, što potvrđuje GROHE-ove uspjehe. GROHE proizvodi osim dugog životnog vijeka daju eleganciju vašem kupatilu, ali i čine da postanete dio globalne mreže naših korisnika. Dom se po GROHE-u poznaje.

BM: Šta Vam garantuje sigurnost u poslovanju?
POLIMAC: GROHE je dio grupacije LIXIL što nam daje dodatnu sigurnost. LIXIL je globalna organizacija sa 16 milijardi dolara prihoda čije je sjedište u Tokiju. Ova grupacija je razvila 103 najsavremenija proizvodna postrojenja širom svijeta. Prisutan je u više od 150 zemalja i zapošljava 75.000 ljudi. Više od milijardu potrošača svakodnevno koristi proizvode 17 brendova iz portfolija LIXIL-a.

BM: Da li je vizija GROHE usmjerena samo na profit?
POLIMAC: Ne, nikako. Naša vizija su isključivo zadovoljni korisnici koji uživaju u našim proizvodima, koji su ujedno i personifikacija kvalitete njihovog života. Nimalo manje važna vizija GROHE-a su zadovoljni radnici koji su motor naše kompanije koja je lider kupaoničkih proizvoda. Mi smo društveno odgovorna kompanija koja kontinuirano pomaže društvenoj zajednici. Trenutno radimo na prvom GIVE programu u JU Srednja mašinska tehnička škola u Sarajevu gdje ćemo za učenike opremiti GROHE kabinet za vježbu. Znanje se množi dijeljenjem pa će GROHE podijeliti dio svojih resursa za generacije koje dolaze i koje će možda sutra biti dijelom GROHE porodice. Nismo orijentirani na probleme, nas zanimaju rješenja. Ponudili smo rješenje ovoj školi čiji je menadžment pozitivno reagirao na ponudu čija je realizacija pri kraju. Izuzetno nas raduje što ćemo finansirati poboljšanje uvjeta u školi, jer je od izuzetne važnosti za opstanak bh. privrede koja je pokretač društva.
Od aprila 2020. godine, naš sanitarni brend proizvodi neutralni CO2 diljem svijeta. GROHE je postavio cilj da koristi ambalažu bez plastike. To je naš doprinos smanjenju stakleničkog gasa CO2 koji je najveća prijetnja po globalno zatopljenje, koje prijeti da dovede do izumiranja brojnih biljnih vrsta.

BM: Kada ste već pomenuli smanjenje CO2, koliko ste Vi ekološki orijentirana kompanija?
POLIMAC: GROHE je snažno i nedvosmisleno uključen u ekološke aktivnosti. Održivost je neizostavan element GROHE-ove korporativne strategije već skoro 20 godina.
Još 2000. godine smo odlučili i izdali principe za održivost, jer je već tada naš cilj bio ekološka održivost i zaštita okoliša. Neke kompanije imaju cilj uštediti energiju do šest posto, a GROHE je uspio povećati svoju energetsku efikasnost za 24 posto i smanjiti emisiju stakleničkih gasova za nevjerovatnih 40 posto. To je vrlo zavidan rezultat.

BM: Vratimo se na GIVE program koji ste predstavili, šta on tačno predstavlja?
POLIMAC: GIVE program jača socijalnu dimenziju angažiranosti brenda održivosti. Kao dio programa GIVE, brend podržava škole vodoinstalatera u stvaranju vrhunskog okvira za obuku instaliranjem modernih objekata, pružanjem materijala za učenje, a sve to uz pomoć iskusnih tehničkih trenera. Učenici koji završe specifičnu obuku za proizvode koju je osmislio GROHE, dobijaju međunarodno priznati certifikat.
Suočeni smo sa deficitom pojedinih zanimanja i odliva radne snage što je uzrok nedostatka kvalificiranih instalatera u sanitarnoj industriji. Zbog toga je GROHE pokrenuo svoj program GROHE Installer Vocational Training and Education (GIVE). Naš program nudi mladim profesionalcima najbolji početak njihove karijere.

BM: Godinama podržavate Dane arhitekture, prije pandemije ste organizovali i gala večere, da li ćete nastaviti tu tradiciju?
POLIMAC: Pandemija je usporila ili promijenila mnoge procese pa i održavanje Dana arhitekture. Taj događaj je od velikog značaja za sve studente, buduće, ali i aktuelne arhitekte. To je svojevrsni meeting point za domaće i regionalne arhitekte i vrhunske stručnjake iz oblasti arhitekture. Sa ponosom govorimo da smo generalni sponzor Dana arhitekture. Plan je da se ove godine Dani arhitekture ponovno održe offline i to nas iznimno veseli. Suštinski, mi smo spona eminentnih imena arhitekture i budućih arhitekti.

BM: Koji izazovi čekaju LIXIL i GROHE?
POLIMAC: LIXIL je otac 17 brendova i čine ga pojedinačne marke. GROHE je naš ključni pokretač izvanrednog rasta. Nastojimo poticati integraciju GROHE proizvodne, tehnološke i komercijalne imovine. Pred nama je period u kojem moramo odgovoriti na potrebe svjetske populacije koja kreće u obnavljanje života nakon pandemije.

GROHE ulaže u razvoj proizvoda koji uveliko olakšavaju svakodnevnicu krajnjih kupaca radi obostranog zadovoljstva.
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here