Business portret:Luiza Helena Trajano

Jedna je od najuspješnijih brazilskih poduzetnica, koja je maloprodajni lanac trgovina Magazine Luiza proširila po cijeloj zemlji. Poznata je po specifičnom načinu upravljanja kompanijom na način da zaposlenici učestvuju u donošenju odluka i dijeljenju dobiti, zbog čega je godinama na vrhu liste najpoželjnijih poslodavaca.

30
Luiza Helena Trajano, dona das lojas Magazine Luiza, e que fez a dieta Ravenna, que a levou a perder 23 quilos em um ano.

Luiza Helena Trajano Inácio Rodrigues je brazilska milijarderka i predsjednica maloprodajnog lanca trgovina Magazine Luiza (Magalau) i povezanih kompanija. Pod njenim vodstvom, kompanija je doživjela ogromnu ekspanziju tako da danas ima skoro 1.000 trgovina u Brazilu. U julu 2020. godine Forbes je proglasio najbogatijom ženom u Brazilu. Trajano je, između ostalog i članica savjetodavnog odbora UNICEF-a  i UNFPA-a u Brazilu. Trenutno se nalazi na 529. mjestu Forbesove liste milijardera sa bogatstvom procijenjenim na 5,3 milijarde dolara.

Digitalni pionir

Trajano je rođena 9. oktobra 1951. godine u Franci, u državi São Paulo. Njezini tetka i tetak Luiza Trajano Donato i Pelegrino Jose Donato krajem 1950-ih otvorili su maloprodajnu trgovinu u Franci, nazvanu A Cristaleira. Luiza Trajano Donato je odlučila pokrenuti takmičenje za lokalne kupce kako bi pronašli novo ime za porodičnu kompaniju. Magazine, varijacija francuske riječi za trgovinu ( magasin ) i Luiza, njeno ime, napravili su savršenu kombinaciju. Godine 1974. Magazine Luiza otvorio je Francinu prvu robnu kuću u historiji. Luiza Helena Trajano od 12 godina je počela raditi u Magazine Luiza. Godine 1972. diplomirala je na Pravnom fakultetu u Franci, ali se nikada u životu nije bavila pravom. Nakon rada u različitim odjelima trgovina, sve više preuzimajući odgovornost, konačno je preuzela vodeću ulogu u Magazine Luiza 1991. godine.

Iako se proces širenja kompanije odvijao od otvaranja prve trgovine, veliki skok se desio imenovanjem Trajano na rukovodeću poziciju. Preuzimanjem dužnosti Trajano je počela sa promoviranjem nove metode upravljanja, na način da su zaposlenici počeli učestvovati u svim odlukama kompanije decentralizirajući kontrolu i sprečavajući porodični ego da ometa rast organizacije. Trajano je vjerovala da ako se zaposlenik osjeća cijenjenim, s autonomijom stvaranja i doprinosa kompaniji, svi pobjeđuju. Na ovaj način kompanija će se brže razvijati te može računati da će tim dati svoj maksimum. Od 1993. godine, Luiza je ulagala u dosljednu politiku bonusa, gdje zaposlenici učestvuju i u dobiti kompanije.

Ovo je rezultiralo time da je 1998. godine, magazin Exame u partnerstvu s Institutom Great Place to Work, Magazine Luiza uvrstio na listu najpoželjnijih poslodavaca, a pet godina kasnije plasirao se na prvo mjesto.

Prvi pametan potez Trajano je povukla već 1992. godine. Magazine Luiza otvorio je lanac mikro trgovina u kojima nisu ništa skladištili. Umjesto toga, kupci bi sjedili za računalnim terminalima i pregledavali katalog koji je sadržavao sve artikle na prodaju. Na taj su način mogli naručiti sve što su željeli, a Magazine Luiza isporučio bi im kupljenu robu ravno njihovim kućama. To je bila preteča  internetske prodaje. U to je vrijeme to značilo da kompanija nije morala stalno ispisivati ​​nove oznake sa cijenama da bi išla u korak sa naglo rastućom inflacijom – sa stopama koja se penju i do 3.000 posto godišnje – ili stalnim promjenama valuta (Brazil je imao četiri različite valute između 1989. i 1994. godine). Ažuriranje cijena na računaru bilo je puno jednostavnije i jeftinije. Inovativni sistem “elektroničkih trgovina” omogućio je brzo i isplativo proširenje.

Tokom upravljanja Trajano je počela ulagati u velike i neobične promocije, poput Só Amanhã, modela u kojem se nekoliko proizvoda prodaje po cijeni znatno nižoj od tržišne, ali samo na jedan dan. Još jedna novost u tom pogledu bila je Fantastična prodaja, koja se održava početkom januara u kojoj bi svi proizvodi imali popust do 70 posto, međutim kupci su mogli uzeti samo one koje su mogli nositi.

Godine 2001. finansijska podružnica Magazin Luiza, pokrenuo je zajedničko ulaganje sa bankom Itaú Unibanco, čime je osnovana Luizacred, koja nudi zajmove i kreditne kartice kupcima maloprodaje. Njegov je ukupni prihod u 2019. godini iznosio 20,6 milijardi brazilskih reala.

Dvije godine kasnije Trajano se fokusirala na intenzivan proces širenja, koji je započeo kupovinom trgovina Líder i lanca Wendel, obje u unutrašnjosti São Paula. U narednim godinama, između akvizicija i otvaranja novih jedinica, kompanija se konsolidirala kao jedna od glavnih u segmentu, sa 750 trgovina raširenih po cijelom Brazilu i vrlo snažnom virtualnom prisutnošću.

Luizaseg, osiguravajuće društvo, stvoreno je 2005. godine u partnerstvu sa Cardifom, kompanijom koja je dio grupe BNP Paribas. Najnoviji projekat bio je digitalni bankovni račun. Aplikacija je integrirana sa Banco do Brasil i omogućuje plaćanje kupovina, računa za olakšice, transfere između banaka – sve bankarske funkcije.

Akvizicije tokom krize

Kako bi ostala konkurentna, kompanija je 2014. godine predstavila Luizalabs. Trajano je predložila koncept koji će okupiti inovacijski tim koji će se baviti prelaskom na digitalno tokom uspona e-trgovine. Rezultat ovog projekta je osnaživanje grupe od 100 programera koji su se na kraju preselili u vlastitu zgradu kako bi mogli eksperimentirati s tehnologijom. Nastavili su raditi direktno na osnovnom poslu e-trgovine Magazine Luiza.Tim sada ima više od 450 zaposlenika.

U junu 2019. godine Magalu je pobijedio u sporu za kupovinu Netshoes, najveće sportske e-trgovine u Brazilu. Njihovi klijenti sada mogu preuzeti internetske narudžbe iz 20 različitih trgovina Magazine Luiza. Nakon tog impresivnog poteza i 2020. je bila godina velikih akvizicija.

Magazine Luiza proširio je svoju prisutnost na tržištu knjiga i kupio je u januaru prošle godine Estante Virtual, poznato tržište za prodavače knjiga u Brazilu.  Dvije akvizicije jednim potezom dogodile su se u augustu 2020. godine-web stranica s tehnološkim sadržajem Canaltech i mrežna platforma Inloco. Samo Canaltech ima publiku od 24 miliona pojedinačnih posjetitelja i veliku društvenu mrežu. Ideja je unovčiti ovu publiku i prodavačima na tržištu ponuditi mjesto za oglašavanje. Kombinirajući generiranje sadržaja i publiku (Canaltech) s alatima za prodaju oglašavanja (InLoco Media), Magalu će moći prodati oglase hiljadama dobavljača i prodavača na tržištu, omogućujući im da promoviraju svoje marke i proizvode direktno putem Magalu Ads.

Magaluova akvizicija Hubsalesa u oktobru prošle godine bio je važan korak ka širenju njegovog tržišta izvan maloprodaje. Hubsales je razvio digitalne platforme za tvornice iz različitih sektora kako bi započeli prodaju proizvoda direktno krajnjem potrošaču.

Logistička kompanija GFL, opslužuje više od 600 općina, a 85 posto isporuka događa se sljedeći dan. Magalu ga je, također, kupio u oktobru 2020. godine. Akviziciju Hub Prepaida– platne institucije koju regulira Brazilska centralna banka, Trajano je najavila u decembru 2020. godine. Osim što nudi digitalni račun i prepaid karticu četiri miliona klijenata, Hub je jedna od najvećih platformi za bankarstvo kao uslugu (BaaS) u Brazilu i lider u prepaid karticama. Sve se to dogodilo 2020. godine, koju je u svijetu obilježila ekonomska kriza.

Magazine Luiza uvijek je rastao tokom krize. Kad nema krize, zabrinem se“, kazala je Trajano.

Luiza Helena Trajano, ime je koje će dugo biti upisano u historiji Brazila. Ne samo zbog toga što je poduzetnički div, nego i zbog njenih velikih djela. Tako je tokom karijere Trajano primila između ostalog 2001. godine Nagradu Antônio Proost Rodovalho, dodijeljena od strane Saveza trgovačkih udruženja države São Paulo i bila je prva žena koja je primila ovu nagradu.  Godinu kasnije Ernst & Young dodijelili su joj Nagradu za poduzetnika godine u kategoriji trgovina. Godine 2004. dobila je nagradu Administrator Emeritus od Vijeća regionalne uprave (CRA). Iste godine primila je nagradu za najuticajniju ženu u Brazilu, koju su dodijelile novine Gazeta Mercantil i magazin Forbes Brasil. Godine 2014. dobila je nagradu Poduzetnik godine koji je dodijelio É Magazin.

Uloga u promoviranju osnaživanja žena

Trajano je predsjednica nevladine organizacije Grupo Mulheres do Brasil (Žene Brazila), koju su 2013. godine osnovale 40 brazilskih poduzetnica. Organizacija je posvećena promoviranju jednakih prava, rada, sigurnosti, zdravlja i obrazovanja za sve. Više od 48.000 žena iz 14 zemalja trenutno je povezano sa Ženama Brazila.

Nakon što je jedna njena radnica 2017. godine preminula kao žrtva nasilja u porodici, Trajano je postala glas protiv nasilja u porodici te je odlučila poduzeti odgovarajuće mjere u okviru svoje kompanije, čiju polovinu radne snage čine žene. Trajano je pokrenula telefonsku liniju za prijavljivanje porodićnog nasilja za radnike (uključujući i muškarce) te kompanija pruža savjetodavnu i pravnu pomoć, mapiranje mogućnosti preseljenja i upozoravanje vlasti. Također, dobavljači Magazine Luiza trebali su zaposliti najmanje dva posto zlostavljanih žena kako bi mogle dobiti finansijsku nezavisnost što može biti važan korak ka napuštanju muža nasilnika.

“Zamolila sam svoje prijatelje da prijave, umjesto da zatvaraju oči … Stanje žena je nevjerovatno napredovalo, ali na primjer, još uvijek se moramo boriti za jednaku plaću. A nasilje je nešto što ne možemo tolerirati”, kazala je Trajano.

Trajano favorizira kvote za žene u odborima kompanija , tvrdeći da je situacija u Brazilu takva da će trebati 100 godina da odbori imaju 20 posto ili 30 posto žena.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here